Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Wat doet the head of military intelligence op ne olietanker?
Is het ondertussen geen publiek geheim dat de schaduwvloot voor wel wat meer dan het transporteren van olie wordt gebruikt? Vaak genoeg zijn drones gelinkt aan de aanwezigheid van deze schepen. Waarom die op die olietanker zelf zat is mij ook een raadsel.

Die man is ook niet het hoofd van de GUR als ik dat goed begrijp maar wel van de afdeling die verantwoordelijk is oor operaties in de EU. Spionage, hybrid-warfare, the novichok aanvallen, etc.

Spionagechef Verenigde Staten krijgt na uithaal naar Europa en NAVO bijval van Poetin-vertrouweling: ‘Ze legt oorlogszuchtige machinerie bloot’

Ik wist dat Tulsi Gabbard al jarenlang Russofiel was, maar dit 🫣 het is eigenlijk allemaal nog erger dan we dachten.

Spionagechef Verenigde Staten krijgt na uithaal naar Europa en NAVO bijval van Poetin-vertrouweling: ‘Ze legt oorlogszuchtige machinerie bloot’

Ik wist dat Tulsi Gabbard al jarenlang Russofiel was, maar dit 🫣 het is eigenlijk allemaal nog erger dan we dachten.
Het zal heel 2026 spartelen blijven en hopen dat de midterms de democraten terug meer op het beleid kunnen laten wegen.
En bidden dat er tot dan niks rampzaling gebeurt.

Autobom in Moskou. Als die oorlog gedaan is ben ik toch benieuwd hoe Oekraïne dat allemaal heeft geflikt.
Is me dunkt meer en meer vergelijkbaar met de capaciteiten van de Mossad, die na WO2 ook de ene na de andere ondergedoken oorlogsmisdadiger te pakken hebben gekregen. Met Budanov natuurlijk ook een waanzinnig capabel figuur aan het roer.

Is me dunkt meer en meer vergelijkbaar met de capaciteiten van de Mossad, die na WO2 ook de ene na de andere ondergedoken oorlogsmisdadiger te pakken hebben gekregen. Met Budanov natuurlijk ook een waanzinnig capabel figuur aan het roer.
Als je gaat vergelijken met de Mossad zit je wel in god tier. Er zullen ook wel wat Oekraïense officieren zijn gedood, maar Kiev hangt dat niet aan de grote klok (evident) en dat kan je niet vergelijken met hoe Russische officieren hieronder lijden. Zou me niet verwonderen als Gerasimov, Belousov of Shoigu er vroeg of laat aan gaan.

Als je gaat vergelijken met de Mossad zit je wel in god tier. Er zullen ook wel wat Oekraïense officieren zijn gedood, maar Kiev hangt dat niet aan de grote klok (evident) en dat kan je niet vergelijken met hoe Russische officieren hieronder lijden. Zou me niet verwonderen als Gerasimov, Belousov of Shoigu er vroeg of laat aan gaan.
Waarom zou men in godsnaam Gerasimov, Belousov of Shoigu omleggen? Dat zijn waarschijnlijk de meest incompetente figuren in de Russische defensiewereld. Laat die maar zitten waar ze zitten, anders loop je het risico dat er iemand die wel enige competenties heeft in de plek komt.

Waarom zou men in godsnaam Gerasimov, Belousov of Shoigu omleggen? Dat zijn waarschijnlijk de meest incompetente figuren in de Russische defensiewereld. Laat die maar zitten waar ze zitten, anders loop je het risico dat er iemand die wel enige competenties heeft in de plek komt.
Om te laten zien dat het kan? Intimideren, angst aanjagen en uitdagen.

Ik denk dat dit in geval oekraine-rusland met hun onderlinge banden best nog eenvoudig is om gelijkgestemde zielen te vinden in het andere kamp.
Inderdaad. En nog meer, er zijn nog genoeg Russen met Oekraïnse roots die je er nooit gaat uithalen.
De Mossad moet in meerdere volledig andere culturen infiltreren. Een cultuur die zelf hun arabische Israëliërs niet kunnen faken. (meermaals missies gefaald omdat ze door dorp x moeten met andere gewoontes dan dorp y ernaast) Dat is iets volledig anders.

Toch eigenlijk hallucinant om te zien hoe Rubio in de vredesgesprekken zo buitenspel wordt gezet en belachelijk wordt gemaakt. Uw minister van Buitenlandse Zaken nota bene, de tweede hoogste in rang in uw kabinet. En dit dan door een 'speciaal gezant'/vriendje van Trump die zo door de Russen wordt gemanipuleerd. Ik kan er echt niet bij.
Ik heb het hier nog al gepost dat Trump hier de zachte heelmeester zal zijn. En we kennen allemaal het spreekwoord (en de vermoedelijke gevolgen daarvan).

nieuw Russisch ruimtewapen zou wolk van granaatscherven op Musks satellieten lossen

Nu ja dat uitvoeren is
1. De boel escaleren. Als Musk kwaad is zou hij mogelijks plots zelf eigenhandig wapens kunnen kopen en leveren aan Oekraïne. Hij is rijk genoeg.
2. Het is uiterst riskant. Het zou ook eigen satellieten en oa ook Amerikaanse en Europese kunnen beschadigen ..
3. Het zou een wolk van stof veroorzaken wat op korte termijn ruimtevaart zou bemoeilijken voor Rusland zelf
4. ...

De meeste experten gaan er voorlopig van uit dat het worst case als extra drukkingsmiddel zal ingezet worden.

Terug
Bovenaan