Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ondertussen heeft Rusland 71% van hun goudvoorraden moeten verkopen om de oorlog te bekostigen:

Ja, Putin gaat echt herinnerd worden als de president die:
- meer Russen heeft laten doden dan in de hele Afghanistan oorlog
- alle Soviet voorraden erdoor heeft gejaagd
- de goudvoorraad serieus heeft doen slinken
- het land verkocht heeft aan oligarchen
- zelf daardoor waarschijnlijk de rijkste mens ter wereld is geworden (en waarvoor?)
Goed bezig!

Ik las gisteren dat ze nu momenteel raketten aan't afvuren zijn die nog geen maand geleden geproduceerd zijn.
Wat zou betekenen dat ze stilaan door hun voorraden zitten...
Benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

Ik las gisteren dat ze nu momenteel raketten aan't afvuren zijn die nog geen maand geleden geproduceerd zijn.
Als ze ze snel genoeg kunnen produceren kunnen ze natuurlijk nog lang doorgaan. De vraag is dus wat hun productiecapaciteit is.

Als ze ze snel genoeg kunnen produceren kunnen ze natuurlijk nog lang doorgaan. De vraag is dus wat hun productiecapaciteit is.
weten we al meer over onze productiecapaciteit eigenlijk? Zijn ze er eindelijk mee bezig? Zolang Oekraïne die productie capaciteit niet mag/kan aanvallen zal er weinig veranderen denk ik dan.

--> Poetin zegt en denkt innerlijk: "Het kan mij geen reet schelen"
- zelf daardoor waarschijnlijk de rijkste mens ter wereld is geworden (en waarvoor?)
--> Poetin zegt: "Me, myself and I"
Poetin zal pas stoppen als hij niks meer kan winnen (of denkt dat hij niks meer kan winnen) en als hij een 'uitweg' ziet hé.

weten we al meer over onze productiecapaciteit eigenlijk? Zijn ze er eindelijk mee bezig? Zolang Oekraïne die productie capaciteit niet mag/kan aanvallen zal er weinig veranderen denk ik dan.
Daar blijft het toch stil rond. Wat de reden daarvan is blijft het koffiedik kijken.

Ondertussen heeft Rusland 71% van hun goudvoorraden moeten verkopen om de oorlog te bekostigen:

Goed bezig!
Lijkt me zeker genoeg om in de geschiedenisboeken te staan.

Goed bezig!
Ik vind het wel raar dat de goudprijs hiervan geen effect heeft. Die is in stijgende lijn.
Rusland is 5e qua goudstock en zulke aantallen op de markt gooien moet de prijs toch ineen doen stuiken? Of wordt het door partners artificieel opgepompt op een of andere manier?

Ik vind het wel raar dat de goudprijs hiervan geen effect heeft. Die is in stijgende lijn.
Rusland is 5e qua goudstock en zulke aantallen op de markt gooien moet de prijs toch ineen doen stuiken? Of wordt het door partners artificieel opgepompt op een of andere manier?

Door een Trump die bv ondertussen een wereldwijde crisis veroorzaakt of zo?

Door een Trump die bv ondertussen een wereldwijde crisis veroorzaakt of zo?
Feitelijk. Dat zou wel een dick move zijn. Wie weet zat rusland nu al op droog zaad met goudprijzen van 2022.

Edit even opgezocht. De russen zijn door de restricties uit de gold market uitgezwierd. Ze kunnen niet in london verkopen blijkbaar.
Maar aan wie verkopen ze het dan?

Laatst bewerkt:
De Russische oorlogsmachine draait op volle toeren. Ik zie geen beterschap in aantal raketten die afgevuurd worden.

Feitelijk. Dat zou wel een dick move zijn. Wie weet zat rusland nu al op droog zaad met goudprijzen van 2022.

Edit even opgezocht. De russen zijn door de restricties uit de gold market uitgezwierd. Ze kunnen niet in london verkopen blijkbaar.
Maar aan wie verkopen ze het dan?
Dit is toch hetzelfde als zeggen dat drugs illegaal is en je afvragen aan wie dealers dan verkopen.,

Dit is toch hetzelfde als zeggen dat drugs illegaal is en je afvragen aan wie dealers dan verkopen.,
Tis nu wel iets anders dan een grammetje coke op de hoek van de straat verkopen of 71% van hun 2335.85 ton goud verpatsen.
Allez lijkt me nu niet echt iets dat zo vlot verhandeld wordt. Nu ja in volume is dat maar 121m³.

Tis nu wel iets anders dan een grammetje coke op de hoek van de straat verkopen of 71% van hun 2335.85 ton goud verpatsen.
Allez lijkt me nu niet echt iets dat zo vlot verhandeld wordt. Nu ja in volume is dat maar 121m³.
Ik denk dat er wel actoren genoeg zijn in de wereld die met een lichte discount wat goud willen kopen. Als men in grote getale wapens, drugs, diamanten en zelf mensen kan verhandelen op duistere markten lijkt wat goud toch ook niet echt moeilijk te zijn .

Goed bezig!
Nogal significant voor een three-day special operation.

Terug
Bovenaan