Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Denk dat ze het wel kunnen veroveren, maar gewoon zeer langzaam en met veel verliezen. Via deze vredesonderhandelingen is het gewoon een easy win en kunnen ze de troepen inzetten op andere fronten.
Zijn op vier jaar tijd amper opgeschoven, praktisch echt gewoon een onmogelijke opgave. :)

En honderdduizenden doden verder ... voor praktisch niks op te schuiven.
En Rusland ondertussen de paria van een groot deel van de wereld, en hun economie is naar de zak.
Dit zou in Rusland onder de bevolking de ronde moeten gaan, zo krijgen we misschien meer interne protesten.
Ik weet dat manifestaties vaak hard en snel de kop worden ingedrukt in Rusland maar er is ook enrom veel misinformatie.

Bij een andere president ook niet, helaas. Obama heeft Oekraïne indertijd ook gewoon laten stikken en hoewel er onder Biden steun was, was dat eigenlijk maar een pleister op een houten been.
Blijkbaar was Obama wel voorstander van het leveren van wapens aan Oekraine in 2014/2015. Er was veel druk van de republikeinen, maar ook vanuit zijn eigen partij voor wapenleveringen.
Het was vooral vanuit Europa dat werd aangedrongen bij Obama om het niet doen om het conflict niet te doen escaleren. Het waren vooral wij zelf dus die de Oekraïners toen hebben laten stikken.

Trump: Poetin gaat ‘Kiev en andere steden’ een week niet aanvallen ‘tijdens uitzonderlijke koude’

Wauw, wat een toegeving zeg!
Benieuwd hoe hij gaat reageren zodra de eerste bom terug gevallen is morgen :D

Trump: Poetin gaat ‘Kiev en andere steden’ een week niet aanvallen ‘tijdens uitzonderlijke koude’

Wauw, wat een toegeving zeg!
Of Poetin gaat luisteren dat is nog de vraag.

Benieuwd hoe hij gaat reageren zodra de eerste bom terug gevallen is morgen :D

Dan gaat hij de kaft met sancties afstoffen en rondtoeteren dat Poetin geen respect heeft, om 3 dagen later de kaft weer op te bergen en zeggen dat het Zelensky zijn schuld is en hij de Donbas moet opgeven.

Krasnov gon' be Krasnov.

Trump kan je totaal niet vertrouwen om überhaupt iets tegen Rusland te ondernemen, we moeten stoppen met daarvoor naar de VS te kijken.

Zijn op vier jaar tijd amper opgeschoven, praktisch echt gewoon een onmogelijke opgave. :)
Er zit geen logica achter, zou je denken. Je zou kunnen zeggen dat ze behouden wat ze nu hebben, de hele frontlinie dichtsmijten met mijnen en drones zodat er geen vlieg meer kan doorkomen en mikken op een wapenstilstand. Zou neerkomen op een Pyrrhusoverwinning gezien de geleden schade voor de weinige opmars die de Russen de afgelopen jaren hebben gemaakt, maar dat zal hij wel thuis kunnen verkopen. Vrede ga je pas echt kunnen bereiken als een van beide partijen in de touwen ligt en dat is nog niet het geval.

De enige logica die ik me kan bedenken is dat Poetin geen andere keuze heeft dan doorduwen en dat zijn lot en dat van zijn hele entourage gebonden is aan de oorlog. Hij zal wel weten dat de situatie FUBAR is.

Ik hoor Willy Claes nog op TV zeggen kort na de inval van Rusland "dat Europa maar wacht... dat ze maar wachten... binnen de paar dagen heeft grootmacht Rusland heel Oekraïne ingenomen". Dat was toch ook wel een teken dat de lokale politiek hier niet het minst begrijpt van wat er zich op wereldvlak afspeelt. En ook een heel rare vuile uitspraak van Willy Agusta.

Er zit geen logica achter, zou je denken. Je zou kunnen zeggen dat ze behouden wat ze nu hebben, de hele frontlinie dichtsmijten met mijnen en drones zodat er geen vlieg meer kan doorkomen en mikken op een wapenstilstand. Zou neerkomen op een Pyrrhusoverwinning gezien de geleden schade voor de weinige opmars die de Russen de afgelopen jaren hebben gemaakt, maar dat zal hij wel thuis kunnen verkopen. Vrede ga je pas echt kunnen bereiken als een van beide partijen in de touwen ligt en dat is nog niet het geval.

De enige logica die ik me kan bedenken is dat Poetin geen andere keuze heeft dan doorduwen en dat zijn lot en dat van zijn hele entourage gebonden is aan de oorlog. Hij zal wel weten dat de situatie FUBAR is.
Het is inderdaad omdat Rusland nu gewoon overeind blijft door de oorlog. Zowel qua retoriek (externe vijand) als economisch. Om maar te zwijgen over de honderdduizenden soldaten die nadien terug zouden keren naar Rusland.
Ik hoor Willy Claes nog op TV zeggen kort na de inval van Rusland "dat Europa maar wacht... dat ze maar wachten... binnen de paar dagen heeft grootmacht Rusland heel Oekraïne ingenomen". Dat was toch ook wel een teken dat de lokale politiek hier niet het minst begrijpt van wat er zich op wereldvlak afspeelt. En ook een heel rare vuile uitspraak van Willy Agusta.
Hij niet alleen trouwens, een hele hoop zogenaamde experts en zelfs een aantal veiligheidsdiensten.

Volgens mij zijn vladje zijn raketten op en wil hij een weekje sparen. Win win he, een pluim voor TACO want zie eens wat zijn vriendje doet voor hem en op dag 8 kunnen ze nog eens doorschieten. Voor compleet depressief van te worden😞

Volgens mij zijn vladje zijn raketten op en wil hij een weekje sparen.
We kunnen er mee lachen maar het is waarschijnlijk nog waar ook.
Allé toch in de zin van: We moeten een weekje terug wat raketten verzamelen en we kunnen kortstondig er geen afvuren.

Dus laten we Trump even opbellen met het 'goede nieuws!'.

Terug
Bovenaan