Taxandrian
Well-known member
Als dit waar is, is er voor Putin toch wel degelijk stront aan de knikker: Russische (beroeps?) soldaten die in opstand komen en weigeren tegen Oekraïne te vechten:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

De video hier eens bekijken: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/26/slag-om-kiev/Ik snap niet goed waarom je paratroepers zou inzetten in het centrum van een stad? Dat zijn toch waanzinnig moeilijke omstandigheden? Hoge gebouwen, verspreid landen, etc zijn toch omstandigheden die in het nadeel spelen van die mannen?
Ook moeilijk te rijmen met hun aangekondigde massabombardement die niet echt precies te noemen zijn.
Soit, kben geen expert natuurlijk, maar ik vind het raar![]()
Geen idee, maar ik kan me wel voorstellen dat er evengoed Tsjetjenen zijn die Grozny nog niet vergeten zijn en dus nog wel een eitje te pellen hebben met de Russen.Vreemd bericht
Jassendraaiers die Tsjtenenen van Kadyrov of gefabriceerd?
Tsjetschenië fro Oekraïne zou vertaling zijn .
Vreemd bericht
Jassendraaiers die Tsjtenenen van Kadyrov of gefabriceerd?
Tsjetschenië fro Oekraïne zou vertaling zijn .

Dat is een afgedrukt A4'tje. Waar gaat het over...
Ik kan hier ook rap iets afdrukken en er een foto van maken he.

Ja, die cijfers komen voornamelijk van Rusland zelf, en authocratische regimes liegen daar wel eens over. Dat offcieel GDP van Rusland moet je dus eerder als een maximum zien, het ligt in de realiteit misschien zelfs lager. China wordt daar bvb vaak van beschuldigd, het is vrij zeker dat die hun GDP moedwillig overschatten om sterker te lijken.Maar is dat bbp echt zo klein?
Wie berekent dat eig? Zijn dat cijfers van Rusland zelf?
Is uiteindelijk opgewaardeerde sovietmeuk. Die Mi-24 gaat ook al 50 jaar of zo mee.Wel, de Mi-24 is niet zo onoverwinnelijk. Ik vraag me af in hoeverre het Russische volk beelden zoals dit te zien krijgt. De meerderheid gaat er misschien nog verkeerdelijk van uit dat hun leger weinig tegenstand en verliezen heeft. Indien beelden zoals dit hen zouden bereiken zou er misschien meer protest tegen Putin ontstaan.
In hoeverre zou de raspoetitsa de komende weken een rol gaan spelen?
Doet dit fenomeen zich nog zo hard voor?
![]()
Raspoetitsa - Wikipedia
nl.m.wikipedia.org
Nu ja, als dat fenomeen zich in de lente voordoet, en de oorlog is nog steeds bezig daar, dan gaat dat opnieuw een effect hebben waarschijnlijk.Zondag 20 februari vormt daarbij een belangrijke deadline. “De militaire oefening in Wit-Rusland loopt dan af, de Olympische Winterspelen zitten er tegen dan op, en het zal koud genoeg zijn dat ondergronden en rivieren in Oekraïne bevriezen, wat de beweging van militaire konvooien bevordert.
Er zullen zeker wel Russische cyberaanvallen zijn, maar daar zal bewust weinig tot niets over gezegd worden om het moreel hoog te houden.Wat ik me afvraag: er verschijnen al regelmatig berichten van Russische websites, mediakanalen en zelfs de database van het Rusissche ministerie die door Anonymous gehackt zijn. Echter, ik zie geen berichten van Oekraïense sites of instellingen die door hackers zijn lamgelegd, terwijl toch de grote vrees was dat er vanuit Rusland een grote cyberaanval zou komen.
De Russische cyberdreiging toch niet zo groot als gedacht?
Er zullen zeker wel Russische cyberaanvallen zijn, maar daar zal bewust weinig tot niets over gezegd worden om het moreel hoog te houden.

Misschien daarom dat hij Tsjetsjenen wil inzetten?Als dit waar is, is er voor Putin toch wel degelijk stront aan de knikker: Russische (beroeps?) soldaten die in opstand komen en weigeren tegen Oekraïne te vechten:
Wat ik me afvraag: er verschijnen al regelmatig berichten van Russische websites, mediakanalen en zelfs de database van het Rusissche ministerie die door Anonymous gehackt zijn. Echter, ik zie geen berichten van Oekraïense sites of instellingen die door hackers zijn lamgelegd, terwijl toch de grote vrees was dat er vanuit Rusland een grote cyberaanval zou komen.
De Russische cyberdreiging toch niet zo groot als gedacht?
Er zijn naar aanloop van de inval toch op grote schaal Russische cyberaanvallen geweest op het Oekraïense ministerie van defensie en Oekraïense banken? Dit is volgens mij ook in onze media geweest hoor.

Als dit waar is, is er voor Putin toch wel degelijk stront aan de knikker: Russische (beroeps?) soldaten die in opstand komen en weigeren tegen Oekraïne te vechten: