Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Het Nieuwsblad: Russen dreigen ISS op Europa te laten neerstorten als antwoord op Westerse sancties.

Ja dat kan ook tellen...

Bwa, veel van wat ze posten is wel waar, maar je dient inderdaad wel altijd achter een bron te zoeken. Ik probeer hun claims meestal even te googlen voor de zekerheid.

Deze specifiek tweet valt niet te verifieren. Russische soldaten hebben geen recht op mobiele telefoon, dus geen idee hoe dit bevestigd zou kunnen worden.
Des te beter als het waar zou zijn natuurlijk.
Is Nexta niet dat Wit-Russisch kanaal dat onder vuur kwam te liggen vanuit het Wit-Russisch regime ? Teveel filmpjes gemaakt van de protesten .

Het Nieuwsblad: Russen dreigen ISS op Europa te laten neerstorten als antwoord op Westerse sancties.

Ja dat kan ook tellen...
Ik kan het volledige artikel niet lezen, maar dat spel zou al voor 90% in de atmosfeer opbranden zou ik denken?

Elon Musk had ook al gezegd dat ze dat met SpaceX konden voorkomen, maar ik ben niet technisch genoeg om te weten of dat realistisch is.

Sowieso geloof ik niet in het neerstorten van ISS op Europa.

Ongelofelijk en schandalig dat een despoot als Poetin dit kan ontketenen! Met zijn allen Back to the 30s... Heeft de mensheid dan helemaal niks geleerd uit 40-45? Oorlog zou moeten verboden worden over de hele planeet in naam de hele mensheid. Onze tijd op deze aardkloot is al zo beperkt. En de klimaatcrisis en corona (en andere virusuitbraken) zijn dringendere problemen die we met zijn allen zullen moeten oplossen in de komende decennia.

Toch wel, was onlangs nog op de podcast bits en atomen. Zou normaal in 2030 op
Point lingo gecoordineerd neerstorten dus zal wel aanzienlijke veel schade toebrengen.

Ge kunt nauwelijks controleren waar dat gaat neerkomen, als aanval in een oorlog gaat dat niet erg efficiënt zijn. Dat zou echt een domme, terroristische daad zijn.

Ja dat kan ook tellen...
Het is geen dreigement in de zin van Wij laten het ISS op jullie vallen. De baan van het ISS wordt aangestuurd door Russische motoren en hun dreigement is er eerder eentje in de lijn van Tjah, door de sancties gaan we ons ruimteprogramma moeten terugschroeven en wie zal dan zeggen of de het ISS nog in een stabiele baan kunnen houden.

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat die motoren niet vanaf het ISS zelf te besturen zijn. Of op z’n minst dat er meerdere backupsystemen zijn die geen externe partij nodig hebben. Ik kan mij niet inbeelden dat dergelijke systemen een single point of failure hebben. Al zou het maar gewoon zijn dat ik de VS dergelijke kritieke functies niet volledig zie overhandigen aan de Russen zonder zelf iets achter de hand te hebben.

Akkoord dat we op lange termijn véél minder afhankelijk moeten worden van landen als Rusland, Saudi Arabië of China. Op de korte termijn...ik zou het ook graag zien maar dan zal er flinke overheidssteun nodig zijn zodat de armste mensen het hoofd boven water kunnen houden.

Ik zou daar eerlijk gezegd nu niets mee inzitten mochten ze van mijn loon nu x-aantal % afhouden (en meer betalen voor energie) om de armste te helpen omdat alles duurder wordt omdat we ons zo goed als volledig afsluiten van Rusland.

Ik zou het zo afgeven en ne dikke middelvinger naar Rusland opsteken ondertussen.

Ik denk niet alleen de armste, diegene die nu al sociale tarieven krijgen hebben momenteel echt niet te klagen qua energie factuur.. Ofwel gaat de helft van België moeten sociale tarieven krijgen

Screenshot_20220227-083829_Facebook.jpg

Vanuit Wit-Rusland zouden ze dus ook raketten aan 't afvuren zijn.

Kremlin stuurt een delegatie naar Wit-Rusland om daar met UA te onderhandelen over vrede.
In .. Wit Rusland ....

Hoe gedesillusioneerd kan je eigenlijk zijn? En dan ook onmiddelijk op de hoogte van lokatie van top officials.

:sarcastic:

Overzicht van protesten in Rusland de afgelopen dagen. Ik lees op Twitter dat er morgen ook protesten georganiseerd staan. Ik ben benieuwd.

FMjWt1LX0AUYsqk

In hoeverre Putin zich daar iets van gaat aantrekken is nog maar de vraag maar echt goed nieuws is het toch niet voor hem. Ook niet vergeten dat deze protesten al begonnen meteen na de invasie en dat veel Russen enkel Putin's propaganda hebben gehoord en in het duister worden gehouden over de ontwikkelingen in Oekraïne. Hoe meer nieuws er gaat doorsijpelen van Russische gesneuvelden en het taaie verzet van het Oekraïense leger, hoe meer Russen zich waarschijnlijk - al dan niet openlijk - gaan uitspreken tegen de acties van hun regering.
Als dan ergens de politie begint te twijfelen om in te grijpen wordt het echt wel gevaarlijk voor Putin.

Eerlijk gezegd, het zou me niet verbazen als ergens in een achterkamertje in het Kremlin enkele hooggeplaatsten zitten te konkelfoezen en aan het bekijken zijn hoe ze zich van Putin kunnen ontdoen. Heel moeilijk zou het in principe nog niet zijn: je arresteert Putin en toont beelden van hoe Russische troepen Oekraïne binnenvallen. Dan verklaar je dat Putin op het punt stond een thermobarisch wapen in te zetten tegen een dichtbevolkte stad en dat ze moesten ingrijpen om Rusland van deze eeuwige schande te redden. Lijkt me dat je dat meteen de 'bevrijder' bent en op grote steun van de Russische bevolking kan rekenen.

Maar natuurlijk, in de praktijk...

Ik zou daar eerlijk gezegd nu niets mee inzitten mochten ze van mijn loon nu x-aantal % afhouden (en meer betalen voor energie) om de armste te helpen omdat alles duurder wordt omdat we ons zo goed als volledig afsluiten van Rusland.

Ik zou het zo afgeven en ne dikke middelvinger naar Rusland opsteken ondertussen.
Absoluut. Sluit die gas per direct af. We zullen hier in Europa wel effe "lijden".

Terug
Bovenaan