Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Rusland bedreigt landen die wapens leveren aan Oekraïne
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft maandag verklaard dat landen die dodelijke wapens aan Oekraïne leveren de verantwoordelijkheid zullen dragen als ze worden gebruikt tijdens de campagne van van Russische leger daar. Dat meldt persbureau Reuters. Daar werd nog aan toegevoegd dat een harde reactie op de stappen die de Europese Unie heeft genomen tegen Rusland, niet zal uitblijven

Ik stel mij toch echt wel vragen bij de mentale staat van Putin se.

A Russian convoy north of Kyiv is now stretched out over at least 17 miles. The line of vehicles is so extensive that it was not entirely captured in satellite imagery.

Su-34 over Kharkiv. A bad sign about the trajectory of the war, suggests the Russian military has begun to use tactical aviation for bombing. Previously we only saw support from Su-25 attack aircraft.

Full blown aanval wordt weldra ingezet.
De Su 34 is inderdaad wel wat anders dan de Frogfoot. Denk aan een A-10 maar dan van de Flankerfamilie.

Knap staaltje journalistiek van HBVL.

Wij zijn t gewoon van overal de traagste te zijn da we es dachten het nieuws voor te zijn.

Ik zie nergens de fallout staan? Dat gaat toch veel verder dan een schokgolf?

Als Rusland al dat gas kwijt kan aan China en op die manier via China al zijn handel drijft dan acht ik de kans daarvoor bestaande ja.

"Gelukkig" voor ons gaat dat niet want de Europese gasvelden in Rusland staan niet in verbinding met China. Als Europa dat gas niet afneemt, stapelt zich dat daar op.
Daarom dat de gas ook nog gewoon door de buizen blijft gaan richting Europa, ondanks dat we al 2 dagen na de SWIFT-announcement zijn.

HLN sensatie niveau

"Gelukkig" voor ons gaat dat niet want de Europese gasvelden in Rusland staan niet in verbinding met China. Als Europa dat gas niet afneemt, stapelt zich dat daar op.
Daarom dat de gas ook nog gewoon door de buizen blijft gaan richting Europa, ondanks dat we al 2 dagen na de SWIFT-announcement zijn.
Als em echt zot wil doen kan de productie toch vertraagd of stil gelegd worden vermoed ik? Als em Europa echt hard wil treffen lijkt mij dat de simpelste oplossing.

Als em echt zot wil doen kan de productie toch vertraagd of stil gelegd worden vermoed ik? Als em Europa echt hard wil treffen lijkt mij dat de simpelste oplossing.

Klopt, maar vergeet niet dat de Russische economie al naar de knoppen gesanctioneerd is en dat een groot deel van hun reserves op Europese banken stonden. Van de 600 miljard die ze hadden als buffer, blijft er niet veel meer over als je de bevroren accounts niet meetelt.
Elke dag gas naar Europa, is enkele honderden miljoenen euro's die ze heel hard kunnen gebruiken.

Klopt, maar vergeet niet dat de Russische economie al naar de knoppen gesanctioneerd is en dat een groot deel van hun reserves op Europese banken stonden. Van de 600 miljard die ze hadden als buffer, blijft er niet veel meer over als je de bevroren accounts niet meetelt.
Elke dag gas naar Europa, is enkele honderden miljoenen euro's die ze heel hard kunnen gebruiken.
Komt dat geld effectief toe zonder swift?

Als em echt zot wil doen kan de productie toch vertraagd of stil gelegd worden vermoed ik?
Een gasbron is een drukvat, eens je dat aanboort blijft dat er gewoon uitblazen tot die druk gelijk is aan de atmosferische druk. Als je infrastructuur daar niet is op voorzien kun je dat niet echt afsluiten, tenzij je graag hebt dat heel je aftapinstallatie gewoon als pus uit een uitgeknepen puist uit de aardkorst wordt gejaagd.

Vertragen is mogelijk, maar volledig stilleggen is doorgaans echt moeilijk.

Terug
Bovenaan