Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ondertussen klaar met de beerput te graven voor de gehele wijk dus als iemand fosfaat nodig heeft voor zijn moestuin nu dat we die niet meer uit Rusland kunnen halen :unsure:

Ben eens benieuwd naar waar Wit Rusland gaat evolueren. Of eerder naar welke mate van een vazalstaat van Poetin. Met de huidige sancties heeft Loekasjenko bijna geen andere keuze om zich nog meer te storten in de armen van Poetin. En Poetin krijgt zijn buffer.

Oekraine wil ondertussen al niet meer bij de Navo.

Zelensky is het gebedel beu.

Oekrainers moeten stilaan toch een degout krijgen van de navo en EU hun lafheid.

Poetin gaat winnen.

Ach man, de EU doet zowat alles behalve actieve troepen naar Oekraïne sturen. Humanitaire hulp, wapens sturen, voedsel sturen, oorlogsvluchtelingen opvangen, erc. Ik ben dat gezeik over lafheid van de EU echt strontbeu gelezen.

Als je ze te laf vindt, stap het vliegtuig op en ze zullen u daar wel een wapen in uw pollen steken.

Ach man, de EU doet zowat alles behalve actieve troepen naar Oekraïne sturen. Ik ben dat gezeik over lafheid van de EU echt strontbeu gelezen.

Als je ze te laf vindt, stap het vliegtuig op en ze zullen u daar wel een wapen in uw pollen steken.

Dat zien we aan Duitsland dat vollenbak Russisch gas invoert.

Het ander alternatief is de Europese economie in 1 klap naar de kloten doen en wo3 starten.

Dat is wat we ons wijsmaken om de lafheid goed te praten.

Duitsland wil niet gewoon "gas", het wil "goedkoop gas".

Griekenland is de armoede ingestort vanwege slechte boekhouding, maar Duitsland laten boeten voor een slecht energiebeleid, dat kan niet.

In de VS heten oligarchen gewoon entrepreneurs zoals Jeff Bezos, Bill Gates en Elon Musk.
Blijkbaar weten velen niet wat oligarchen eigenlijk zijn.

Bij Russische oligarchen komt hun rijkdom uit de diefstal van staatsgoederen bij de privatisering begin de jaren 90 in Rusland, door overheidsbedrijven te mogen kopen aan een halve euro.
Het zijn bloedzuigers die Putin steunen zodat ze die gestolen rijkdom mogen houden.

Die 3 mensen die Avondland vernoemt hebben respectievelijk de grootste ecommerce/cloud , software/cloud, en EV's/privé ruimtevaart eigenhandig opgericht en groot gebracht tot wereldspelers.

Modedit: ad hominem verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is wat we ons wijsmaken om de lafheid goed te praten.

Duitsland wil niet gewoon "gas", het wil "goedkoop gas".

Griekenland is de armoede ingestort vanwege slechte boekhouding, maar Duitsland laten boeten voor een slecht energiebeleid, dat kan niet.
Vervang goedkoop eens door betaalbaar.
Vandaag nog een interventie gehad waar ik moest gaan kijken of de cv ketel wel normaal werkte, want die mensen hun voorschot ging van 180 naar 750 ofzo. En dat zou nog een peulschil zijn vergeleken met als de gaskraan van Rusland echt gewoon compleet toe gaat. Zou je graag hebben dat je een compleet maand loon mag geven gewoon om niet in de koude te zitten?

Blijkbaar weten velen niet wat oligarchen eigenlijk zijn.

Bij Russische oligarchen komt hun rijkdom uit de diefstal van staatsgoederen bij de privatisering begin de jaren 90 in Rusland, door overheidsbedrijven te mogen kopen aan een halve euro.
Het zijn bloedzuigers die Putin steunen zodat ze die gestolen rijkdom mogen houden.

Die 3 mensen die Avondland vernoemt hebben respectievelijk de grootste ecommerce/cloud , software/cloud, en EV's/privé ruimtevaart eigenhandig opgericht en groot gebracht tot wereldspelers.

Om dat (zogezegd als grapje) als equivalentie te benoemen, daar moet je Avondland voor heten.
Je mag die ad hominem gerust laten vallen. :sarcastic:

Ik heb in de post nadien al laten vallen dat dit inderdaad te kort door de bocht was. Ik vergeleek ze omdat het ging om machtige steenrijke individuen met politieke invloed (hoge politiek en haute finance zijn altijd verstrengeld geraakt met elkaar, an sich is lobbywerk geen probleem maar het is opletten voor corruptie en belangenvermenging), maar hoe ze hun macht en fortuin verwierven en in welke politiek-culturele context zij vertoeven is een heel ander verhaal.

Vandaag nog een interventie gehad waar ik moest gaan kijken of de cv ketel wel normaal werkte, want die mensen hun voorschot ging van 180 naar 750 ofzo. En dat zou nog een peulschil zijn vergeleken met als de gaskraan van Rusland echt gewoon compleet toe gaat. Zou je graag hebben dat je een compleet maand loon mag geven gewoon om niet in de koude te zitten?

Zou jij graag bommen op je dak krijgen betaalt door Trees en Jan van 1000 kilometer verder die graag lekker warm zitten.

Ik denk dat sommigen echt niet doorhebben wat voor impact dat heeft voor sommige mensen.
750€ voorschot betalen, goed gek zeg ik dan! Dan ga je gewoon werken om niet in de kou te moeten zitten.

Ik denk dat sommigen echt niet doorhebben wat voor impact dat heeft voor sommige mensen.
750€ voorschot betalen, goed gek zeg ik dan! Dan ga je gewoon werken om niet in de kou te moeten zitten.
Ik betwijfel het. Tijdens mijn academisch verleden en ook toen ik nog bij de SERV actief was, onderzoek gedaan naar de impact van energiearmoede (ondertussen een thema dat iets meer aandacht krijgt, gelukkig...). De verhalen zijn zeer schrijnend, en dat voor een land zoals België... en voor velen spijtig genoeg een "ver van mijn bed show".

Er zijn ongekende sancties tegen Putin, dus als je dat niet vindt, dan verwachten we op zen minst een argumentatie
Stop eens met de schuld van deze oorlog te verleggen naar gelijk wat anders dan de oorlog zucht van die zot in het kremlin.

Dat is juist het probleem.

Men laat Poetin gewoon doen. 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan