Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Zeer zeker. Ook omdat bij Polen zowel de premier als de vice-premier naar Kyiv gaan. Als er iets gebeurt, is de Poolse regering gelijk onthoofd.

Toch een ander kaliber van politici in die landen.

Ik pas natuurlijk op dat één actie niet kan spreken voor een gans beleid en dat die landen effectief problemen hebben. Maar je kan de symboliek en het belang voor het moraal van de Oekraïners van een dergelijke actie niet onderschatten.

Toch een ander kaliber van politici in die landen.

Ik pas natuurlijk op dat één actie niet kan spreken voor een gans beleid en dat die landen effectief problemen hebben. Maar je kan de symboliek en het belang voor het moraal van de Oekraïners van een dergelijke actie niet onderschatten.
Er is natuurlijk ook de veel sterkere verwevenheid tussen die landen, en een gemeenschappelijk verleden achter het ijzeren gordijn.

Waarmee ik zeker onze politici niet wil goedpraten hoor, maar de cynicus in mij denkt dan toch vooral dat dit een manoeuvre is voor de eigen kiezers, en voor pakweg de Belgen zou dat zoveel effect niet hebben.

Grappig. Ge zou denken dat ze na vorige keer wel lessen zouden getrokken hebben :D

Of denken ze : "oh de kans dat dit voorvalt...."
Zou een neerhalen (accidenteel of doelbewust) van die vluchten worden beschouwd als een oorlogsverklaring van Rusland aan de NAVO? Een "ongeluk" is snel gebeurd ...

Is dat voor die persoon niet gewoon een inkomstenbron. En zolang er mensen zijn die hem geld geven ervoor doet die lustig verder. En waarover het gaat, boeit die in mijn ogen geen sikkepit.
Ik vrees dat met die mens zijn views er weinig inkomsten aan zal zijn buiten nen benefiet pannekoekenbak of t-shirts verkopen.
En't is niet dat die zijn video's eindigt met "drink lipton Ice Tea".

In tussentijd wel de meest grootste indianen verhalen verkopen als waarheid.

Zou een neerhalen (accidenteel of doelbewust) van die vluchten worden beschouwd als een oorlogsverklaring van Rusland aan de NAVO? Een "ongeluk" is snel gebeurd ...

Russen gaan dit echt niet proberen hoor. Trouwens dit is 99% opgezet door de VS. Is trouwens een echte grote F* you naar het "grote" Rusland.

Zal wel doorgesproken zijn met VS en Rusland zeker? Of ik mag het toch hopen... :unsure:

Ff boven oorlogsgebied vliegen naar een belegerde stad terwijl de agressor waarschuwde dat elke poging tot inmenging desastreuze gevolgen zou hebben.

Polen deed dit ook al in 2008, de president destijds ging op 12 Augustus naar Tbillisi samen met zijn Estse, Letse, Litouwse en Oekrainse collega's.
Officieel was er sinds die dag een wapenstilstand, maar men bleef nog doorvechten tot 17 augustus.

Is dat geen groot risico nu de Russen al dicht aan de rand van Kiev zitten te schieten en bombarderen?
Ja ... maar anderzijds weten de Russen al weken redelijk goed waar ongeveer Zelensky zit en hebben ze nog altijd niet zijn waarschijnlijke omgeving de verdoemenis in gebombardeerd*. Dus vermoed ik dat Poetin dat ook niet zal bevelen wanneer die buitenlandse premiers er aanwezig zijn.

* Wat iets is dat ik eigenlijk echt niet goed begrijp. Er zouden wel al moordcommando's op hem zijn uitgestuurd, waarom hem dan niet met een bombardement proberen uitschakelen?

Ja ... maar anderzijds weten de Russen al weken redelijk goed waar ongeveer Zelensky zit en hebben ze nog altijd niet zijn waarschijnlijke omgeving de verdoemenis in gebombardeerd*. Dus vermoed ik dat Poetin dat ook niet zal bevelen wanneer die buitenlandse premiers er aanwezig zijn.

* Wat iets is dat ik eigenlijk echt niet goed begrijp. Er zouden wel al moordcommando's op hem zijn uitgestuurd, waarom hem dan niet met een bombardement proberen uitschakelen?
"Zouden". Is dat eigenlijk wel bevestigd dat dat zo is? Daar zijn geruchten over, maar kan het ook niet zijn dat die bedoeld zijn om het imago van Zelensky op te krikken en zo ook het moreel van het Oekraïense leger?

"Zouden". Is dat eigenlijk wel bevestigd dat dat zo is? Daar zijn geruchten over, maar kan het ook niet zijn dat die bedoeld zijn om het imago van Zelensky op te krikken en zo ook het moreel van het Oekraïense leger?

En hoe verwacht je die bevestiging dan precies?

Omdat Poetin niet wil dat historisch Kiev brandt? Zo'n beelden zouden de Russische opinie misschien doen keren over heel deze 'speciale militaire operatie'? Ik denk dat hij het volledig verkeerd ingeschat heeft en inderdaad dacht dat de overgave snel een feit zou zijn.

Zelensky doden zou hem een martelaar maken en ongelofelijk veel rumoer veroorzaken in het Westen en ver daarbuiten. Dit mag misschien initieel Poetin's bedoeling geweest zijn, maar ik denk niet dat Poetin zelf dit nu nog van plan zou zijn.

Prove me wrong though, ik kan volledig mis zijn hierin hoor.

Terug
Bovenaan