Killjoy
Redactiechef
Voor wie nog enigszins twijfelt aan welke kant het merendeel van de Chinezen lijkt te staan...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Net zoals de infografieken over de Russische verliezen, dus uw punt is? Laten we niet doen alsof onze eigen media heilig is. Russische media bias, daar zijn we wel over eens denk ik en dat de informatie die "onze" eigen media produceert, geloofwaardiger is. Daar hoeven we denk ik ook geen discussie over te voeren. Maar ook "onze" berichtgeving moet je toch met een kritische bril bekijken want laten we eerlijk zijn; we weten het niet. Tenzij er hier iemand op het forum zit met een rechtstreekse verbinding naar de SBU of de FSB, acht ik de kans redelijk klein dat we veel onafhankelijke objectieve berichtgeving vanuit het veld zullen ontvangen. Dan is het beter om de berichtgeving van beiden kampen te zien, en zelf uit te maken wat geloofwaardig is en wat niet. Als wij Russische berichtgeving gaan "censureren", dan zijn we geen haar beter dan de Russische beleidsmakers op dat vlak. Een Russisch bombardement op een appartementsblok is geloofwaardig omdat Oekraïne het zegt (ik ontken het niet voordat iemand het in zijn hoofd haalt om mij te beschuldigen) maar een Oekraïens bombardement op de Donbass is ongeloofwaardig omdat Oekraïne het ontkent? The boy who cried wolf is hier niet van toepassing vrees ik want het is een complex conflict en het is een vuile oorlog.
Er is een block optie. Dan hoef je mijn berichten niet te zien en kan je verder doorgaan. Problem solved.
Gans dat interview met hem is toch hoe hij steeds maar weer moet proberen zijn punt te verdedigen tegen de handelingen van Putin in? Komt voor mij nu eens totaal niet overtuigend over, maar gewoon Rusland voelt zich bedreigd en mag dus doen wat ze willen. De rest can roll over & die en het Westen had het maar moeten zien aankomen en toegeven.Ik denk dat we allemaal wel moeten erkennen dat de fout van dit alles bij Verhofstadt ligt! Hij had maar niet met zijn kont moeten staan zwaaien op een podium in Kiev met zijn onrealistische beloftes.
On a serious note: Dit alles begon al in 2014 of zelfs eerder. Oekraïne is gewoon het zoveelste geopolitiek misbaksel geworden tussen de VS en Rusland.
![]()
Why John Mearsheimer Blames the U.S. for the Crisis in Ukraine
For years, the political scientist has claimed that Putin’s aggression toward Ukraine is caused by Western intervention. Have recent events changed his mind?www.newyorker.com
Maersheimer zijn boeken zijn een aanrader.
Dat jij het verwerpelijk vindt is jouw goed recht. Ik ben tegen censuur aangezien dit als politiek instrument kan worden gebruikt om publieke opinie te sturen en hiermee versterk je enkel de tegenpartij. In deze is het niet de taak van de beleidsmakers om de eigen bevolking te beschermen door te censureren maar door correcte informatie te voorzien. Door de censureren creëer je enkel een voedingsbodem voor wantrouwen en dat is iets wat we moeten vermijden. We agree to disagree.Mijn punt is dat jouw discours Russische informatiebronnen legitimeert op basis van het "both sides" principe en dat is iets waar ik hier altijd tegen in zal gaan. Je zal hier niemand vinden, mezelf incluis, die beweert dat Westerse en Oekraïense bronnen niet gekleurd zijn. Dat begrijpt iedereen. Maar het idee dat we een gelijkaardig gewicht moeten geven aan de Russische staatsmedia en hun alternatieve versie van de realiteit, dat is te gek. Wanneer we dus grotere vraagtekens plaatsen bij berichtgeving over biologische wapenlabo's in Oekraïene en de vermeende genazificeerde Oekraïense samenleving, en onze eigen samenleving van een dergelijke desinformatieoorlog op z'n minst wat proberen te beschermen, dat maakt ons dat absoluut beter dan de Russische beleidsmakers op dat vlak. Om eerlijk te zijn vind ik die insinuatie in jouw post eigenlijk verwerpelijk.
Een discussie voeren is geen probleem. Daarom is dit een discussieforum.
Censuur maakt hier geen deel van uit. Het is niet aan de beleidsmaker om te beslissen welke informatie we willen consumeren om onze eigen opinie te vormen ook al is die informatie junk. We hebben nood aan goede onderzoeksjouranlistiek en context; m.a.w. nood aan correcte informatie...iets wat tegenwoordig in ons vluchtig sensatie gedreven medialandschap gewoon ontbreekt.Why let obsequious, unlettered journalists on CNN, Fox News, or MSNBC shape your conscience, determine your beliefs, or develop your dependency on allegedly expert opinion, as if you were a docile creature lacking the courage to formulate your own ideas, when you could, instead, empower yourself through laborious study, exert your own understanding, and free yourself from the cramped cage of contemporary culture by analyzing past cultures, foreign places, difficult texts, and profound ideas?
Why let obsequious, unlettered journalists on CNN, Fox News, or MSNBC shape your conscience, determine your beliefs, or develop your dependency on allegedly expert opinion, as if you were a docile creature lacking the courage to formulate your own ideas, when you could, instead, empower yourself through laborious study, exert your own understanding, and free yourself from the cramped cage of contemporary culture by analyzing past cultures, foreign places, difficult texts, and profound ideas?
Mee eens maar die pakweg 20% moet je informeren. Je zal niet iedereen hiermee overhalen maar in mijn ogen een betere oplossing dan te verbieden. Informatie heeft ook een complexe verwendheid met de sociale economische situatie van de ontvanger en de impact is ook verschillend naargelang je sociaal economische status en het opleidingsniveau. IS gebruikte dit maar ook religie als voedingsbodem voor haar campagnes. Een verboden vrucht ontmoedigt niet, maar stimuleert enkel, zeker bij individuen die het gevoel hebben dat ze geen deel meer uitmaken van de samenleving.Dat is het hem juist. De russische propaganda machine of de antivax-molen, is niet gericht op degene "die oude culturen analyzeren, vreemde landen bezoeken, moeilijke teksten lezen"
Die propaganda is juist gericht op diegene die dat niet doen maar wel willen rebelleren tegen het systeem waar ze inzitten, waar ze het gevoel hebben er niet (meer) aan toedoen. De Ingeborgen, de rednecks, de tieners met buitenlandse familienamen in de armoedewijk,...
Dus zitten we met de kwestie: Laten we censuur geheel vallen met het risico dat pakweg 20% van je bevolking daar los in gaat gewoonweg omdat het tegen de stroom gaat met alle gevolgen van dien? Of moeten we toch censureren en onze principes deels verloochenen want we doen deels waar we de "vijand" van beschuldigen?
Internationale conflichten worden niet enkel door Javelins, hypersonische raketten en artillerie uitgevochten maar het is ook een sociale media oorlog geworden. Vanaf Vietnam hebben we gezien hoe belangrijk publieke opinie is in een internationale conflict, later werden invasies live gefilmd door CNN, niet zo lang geleden kon IS via sociale netwerken soldaatjes recruteren en nu heb je nog altijd mensen die geloven dat MH17 neergehaald werd door de Oekraïners dankzij het spervuur van fake news van de Russen op Westerse sociale netwerken.
This paper challenges the dominant patronizing approach to youth and media in the Middle East and argues that the calls for censorship of youth media exposure are obsolete and counterproductive. It argues that although censorship advocates have a legitimate concern over media risks, their approaches are ineffective, short-lived and alienating, disregarding the potential that media hold for young people. The author believes that elites in MENA should shift their focus to empower youth to use media to learn; to voice their worldviews and experiences; and to work for the betterment of themselves and their societies. The paper recommends two strategies:1) the adoption of a proactive approach towards youth and media through the introduction of critical media literacy in education in MENA, and 2) the collaboration between the government, businesses, and the rest of society to advance the pedagogical resources of critical media literacy for Arabic speaking youth and educators.

Hautain? Ik denk dat als er nu 1 ding bewezen is de afgelopen 2 jaar dan is het dan het merendeel van de mensen amper in staat is door een automatische draaideur te stappen zonder hun nek te breken. We hebben het gezien hoe goed mensen zijn in het doen van hun eigen onderzoek.Mijn persoonlijke overtuiging is eigenlijk dat minstens de helft van de bevolking (in om het even welk land) intellectueel niet in staat is om kritisch na te denken, o.a. over media. Die mag je zoveel proberen te informeren als je wil, dan nog geloven ze de eerste de beste populist die wat onzin uitkraamt.
En ja, dat is hautain van mij, ik weet het
(off-topic: idem trouwens voor zaken als racisme en grensoverschrijdend gedrag - je mag nog zoveel sensibiliseren als je wilt, er zal altijd een groep idioten overblijven die niet in staat zijn om het te begrijpen)
En de Indiërs maken er ook gebruik van om olie tegen een korting te kopen van de Russen, in roepie.
Voor wie nog enigszins twijfelt aan welke kant het merendeel van de Chinezen lijkt te staan...
De verkoop van olie van Rusland naar India is al verviervoudigd was afgelopen week op ter zaken.En de Indiërs maken er ook gebruik van om olie tegen een korting te kopen van de Russen, in roepie.
Dit.De verkoop van olie van Rusland naar India is al verviervoudigd was afgelopen week op ter zaken.
Dus nogmaals, wie denkt dat Rusland geisoleerd is. Wake up.
De verkoop van olie van Rusland naar India is al verviervoudigd was afgelopen week op ter zaken.
Dus nogmaals, wie denkt dat Rusland geisoleerd is. Wake up.
Ik vraag mij altijd af in welke parallele wereld jij leeft eerlijk gezegd. Iedereen die hier de intellectuele capaciteiten heeft om informatie op te zoeken kan ze vinden. Het probleem is dat stap 2 dan is om de kwaliteit van die informatie in te schatten.Neeeeee, je wijkt hiermee af van het goedgekeurde verhaal! Sssshhhhhh!
Niet goed hoor!
Blijven olie en gas afnemen van Rusland + Nord Stream 2 wél afwerken. Had dat de Russische economie dan wel gered?Wel aan serieuze korting blijkbaar dus ergens blijven de sancties wel geslaagd. Dat gaat de Russische economie gaat niet redden.
En als we geen sancties genomen hadden en binnen enkele jaren Rusland een Europees land binnen valt, wat gaan we dan zeggen? Arm Europa. Het is altijd maar wat makkelijk om te staan blaten aan de zijlijn maar verdomme eens inzien dat er geen pasklare oplossing voor is, dat is precies voor velen iets dat teveel gevraagd is. Nee, bij ieder maatschappelijk probleem wat zitten neuten op het beleid, dat is de oplossing.Blijven olie en gas afnemen van Rusland + Nord Stream 2 wél afwerken. Had dat de Russische economie dan wel gered?
We knijpen onze economie de strot toe uit principe. Op korte termijn kan je u dan op de borst kloppen, binnen x-aantal jaar weet niemand het meer en op lange termijn is uw economie daardoor met x-% minder gegroeid.
En het alternatief nu is om extra olie of gas te gaan bedelen bij even misdadige regimes...
Tgoh mijn commentaar slaat eigenlijk niet zo veel op degenen die hier posten.Ik vraag mij altijd af in welke parallele wereld jij leeft eerlijk gezegd. Iedereen die hier de intellectuele capaciteiten heeft om informatie op te zoeken kan ze vinden. Het probleem is dat stap 2 dan is om de kwaliteit van die informatie in te schatten.
Iets waar de menigte die luid loopt te roepen over staatspropaganda in België meestal niet zo goed in is.

Je kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat die actie wel degelijk gebeurd is. Het is maar welke informatie je zoekt zeker ...Maar je kan niet eens je eigen stelling kracht bij zetten?
Je zegt in deze post dat mensen voor zichzelf kunnen uitmaken wat waar is of niet waar is. Enkele posts daarboven zeg je tegelijk dat je infographic over Oekraïense verliezen moeilijk te verifiëren is.
Dus, wat wordt het? In tussentijd hou je speculatieve posts beter gewoon achterwegen.
De oplossing was om ons te houden aan de afspraken binnen NAVO en de minimumdefensie-uitgaven die toen afgesproken waren. Dan hadden we militair veel sterker gestaan.En als we geen sancties genomen hadden en binnen enkele jaren Rusland een Europees land binnen valt, wat gaan we dan zeggen? Arm Europa. Het is altijd maar wat makkelijk om te staan blaten aan de zijlijn maar verdomme eens inzien dat er geen pasklare oplossing voor is, dat is precies voor velen iets dat teveel gevraagd is. Nee, bij ieder maatschappelijk probleem wat zitten neuten op het beleid, dat is de oplossing.
Blijven olie en gas afnemen van Rusland + Nord Stream 2 wél afwerken. Had dat de Russische economie dan wel gered?
We knijpen onze economie de strot toe uit principe. Op korte termijn kan je u dan op de borst kloppen, binnen x-aantal jaar weet niemand het meer en op lange termijn is uw economie daardoor met x-% minder gegroeid.
En het alternatief nu is om extra olie of gas te gaan bedelen bij even misdadige regimes...
.
.