Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ik vind het eigenlijk echt belachelijk dat als de Turken aangevallen worden, dat wij ze moeten verdedigen, en als de Finnen en de Zweden worden aangevallen we dat niet mogen.

Echt waar Turkije OUT.

Wie heeft besloten om Turkije toe te laten tot de NAVO. Die hebben nul komma nul gemeen met ons.

Laatst bewerkt:
Ik vind het eigenlijk echt belachelijk dat als de Turken aangevallen worden, dat wij ze moeten verdedigen, en als de Finnen en de Zweden worden aangevallen we dat niet mogen.

Echt waar Turkije OUT.

Kunnen we misschien Koerdische onafhankelijkheid erkennen en die dan toelaten in de NAVO.
Zodat Turkije zich achter Rusland schaart ? Dat zou wel the way to go zijn om daar een heel nieuw conflict te starten in die regio .

Zodat Turkije zich achter Rusland schaart ? Dat zou wel the way to go zijn om daar een heel nieuw conflict te starten in die regio .
Dat doen ze nu al. Ze saboteren de volledige NAVO en ik ga echt niet Turkije verdedigen. En andersom gaat er geen enkele Turkse militair ons verdedigen. We hebben niets gemeen met hun en vooral hun regering is even kwaadaardig als Poetin zelf. Er valt niet te onderhandelen, spreken of handelen met Erdogan.

Dat doen ze nu al. Ze saboteren de volledige NAVO en ik ga echt niet Turkije verdedigen. En andersom gaat er geen enkele Turkse militair ons verdedigen. We hebben niets gemeen met hun en vooral hun regering is even kwaadaardig als Poetin zelf. Er valt niet te onderhandelen, spreken of handelen met Erdogan.
Kdenk dat Turkije van een strategisch te groot belang is om uit de Navo te kicken . Moest dat land uit de Navo zijn mag je meteen troepen sturen naar de Griekse en Bulgaarse grens , en zal het hele Midden-Oosten weer in een andere realiteit komen . Ook Cyprus zal niet meteen nog een veilige vakantiebestemming worden .

Echt waar Turkije OUT.

Wie heeft besloten om Turkije toe te laten tot de NAVO. Die hebben nul komma nul gemeen met ons.

Maar allez, meestal doe je zoveel opzoekwerk voor je posts...

Turkije zit al sinds 1952 bij de NAVO.
Turkey has participated in international missions under the United Nations and NATO since the Korean War, including peacekeeping missions in Somalia, Yugoslavia and the Horn of Africa. It supported coalition forces in the First Gulf War, contributed military personnel to the International Security Assistance Force in Afghanistan, and remains active in Kosovo Force, Eurocorps and EU Battlegroups.[223][224] In recent years, Turkey has assisted Peshmerga forces in northern Iraq and the Somali Armed Forces with security and training.[225][226] Turkish Armed Forces have a relatively substantial military presence abroad,[227] with military bases in Albania,[228] Iraq,[229] Qatar,[230] and Somalia.[231] The country also maintains a force of 36,000 troops in Northern Cyprus since 1974.[232]
(wikipedia)

Ook niet van de minsten op militair vlak
Turkey has the second-largest standing military force in NATO, after the United States, with an estimated strength of 890,700 military as of February 2022.[220]

En "die hebben nul komma nul gemeen met ons", tja, het is de EU niet he, het is de NAVO: een militair pact.

Los daarvan zitten we inderdaad met Erdogan, wat problematisch kan worden. Maar om ze nu even uit de NAVO te gooien in ruil voor Finland en Zweden, dat zou de boel volledig destabiliseren (en niet enkel in Oekraïne).

Ik denk ook dat vooral de diepgewortelde eeuwenlange verwendheid tussen Turkije (het Ottomaanse rijk) en Rusland hierbij een rol speelt. Het is niet altijd een liefdesrelatie tussen beide landen maar ze kunnen ook niet echt zonder elkaar.
Niet altijd een liefdesrelatie🤣

Je kan hoogstens zeggen dat de recente banden tussen Rusland en Turkije niet zo slecht zijn, maar dat is net de anomalie tegenover de laatste 300 jaar.

Echt waar Turkije OUT.

Als Finland of Zweden aangevallen worden moet de rest van de EU ze wel verdedigen, de NAVO niet. For what that s worth

Kdenk dat Turkije van een strategisch te groot belang is om uit de Navo te kicken . Moest dat land uit de Navo zijn mag je meteen troepen sturen naar de Griekse en Bulgaarse grens , en zal het hele Midden-Oosten weer in een andere realiteit komen . Ook Cyprus zal niet meteen nog een veilige vakantiebestemming worden .
Dat is ook mijn gedacht, het staat mij niet aan wat Erdogan doet, maar Turkije is wel het machtigste land in die regio, en is het land met het tweede sterkste leger in de NAVO na de VS. Dus beter Turkije aan onze kant dan omgekeerd.

De vraag is ook , hoe lang Poetin het nog trekt, en of Erdogan na de verkiezingen gaat aanblijven.

Link bevat schokkende beelden.

Oekraïne zou een volledig bataljon uitgeschakeld hebben bij een poging om een rivier over te steken. Enerzijds zit je dan te juichen, anderzijds wil dat zeggen dat er honderden jongens, met een leeftijd die vaak een stuk lager ligt dan de gemiddelde leeftijd hier op het forum, gestorven zijn ...
Tja, in het begin zou ik dit ook nog gedacht hebben, maar het enige wat ik nu denk is dat dit weer x-aantal kinderslachters minder zijn:

Ik deel de mening van @Sir.Killalot. Als je the global picture bekijkt, leuk want rusland krijgt slagen. Op menselijk vlak ben ik dan weer van mening dat dit een groot verlies is, het zijn altijd wel iemands kinderen, partners, ouders... . Het is niet omdat poetin niets liever doet om bepaalde groepen te dehumaniseren dat we dat ook moeten doen. Want door te doen alsof elke dode rus een verbetering is van de wereld zijn we gewoon hetzelfde aan het doen als poetin die zegt dat elke Oekraïner een vuile nazi is. Namelijk de daden van enkele individuen gaan projecteren op ganse bevolkingsgroepen.

Dus de meeste Russen zitten tegen Charkov.

Wat dan goed nieuws is, aagezien ze daar net zwaar verliezen.
Dus er met velen zitten, en toch nog verliezen.

Iemand die weet hoe dit in z'n werk gaat? Zijn dat dan Russische toestellen die via Oekraïnse masten contact maken?

Het zou wel verklaren hoe de SBU aan die opgenomen telefoongesprekken komt. Maar tegelijk verbaast de omvang me wel. Het kan toch niet anders dan dat de FSB hier een enorm probleem in ziet

Iemand die weet hoe dit in z'n werk gaat? Zijn dat dan Russische toestellen die via Oekraïnse masten contact maken?

Het zou wel verklaren hoe de SBU aan die opgenomen telefoongesprekken komt. Maar tegelijk verbaast de omvang me wel. Het kan toch niet anders dan dat de FSB hier een enorm probleem in ziet
Hoe maak je onderscheid tussen burger, soldaat, separatist? Ik denk dat dit gewoon iedereen is met een Russische simkaart en die zijn telefoon meeheeft of heeft aanstaan. Als je zo een map zou genereren in België voor +33 dan zou je denken dat de Fransen, het Brussels gewest en Wallonië hebben ingepalmd. Ik ken zeer weinig Franstaligen met een +32 nummer.

Hoe maak je onderscheid tussen burger, soldaat, separatist? Ik denk dat dit gewoon iedereen is met een Russische simkaart en die zijn telefoon meeheeft of heeft aanstaan. Als je zo een map zou genereren in België voor +33 dan zou je denken dat de Fransen, het Brussels gewest en Wallonië hebben ingepalmd. Ik ken zeer weinig Franstaligen met een +32 nummer.

Volgens mij is hier toch een vorm van selectie gedaan. Ik zie geen enkele return in Donetsk of Luhansk. En de heat map volgt de contouren van het front toch te toevallig.

Video's vanop de gsm van een gevangen genomen Russische soldaat.
Van voor de oorlog tot aan zijn gevangenschap

Terug
Bovenaan