Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Er zijn berichten dat er in Briansk regio, in Rusland net over de grens met Oekraïne, Russische verzetstrijders zijn die tegen Rusland aan het vecht is.

Zouden clashes geweest zijn met FSB grenswachten.

9 minutes ago
source
Kremlin's spokesperson: Putin is aware about situation in Briansk region, now is in Kremlin, cancelled scheduled trip to Stavropol region of Russia, no security council meeting today, but as planned tomorrow. Also Peskov added that he is not aware if Putin change the status of "Special Military operation"
Andere bronnen zeggen: Russian forces are clashing with a Ukrainian sabotage group that illegally crossed into the Bryansk region

Waarop verder wordt gezegd: false flag operation.

Autoriteiten in Bryansk ontkennen nu alle verhalen over saboteurs, gevechten, etc en spreken van een Oekraïense desinformatie campagne :biglaugh:

Autoriteiten in Bryansk ontkennen nu alle verhalen over saboteurs, gevechten, etc en spreken van een Oekraïense desinformatie campagne :biglaugh:

an hour ago - 52°17′N 32°16′E

Russian media: RosGuard with MLRS GRAD to be deployed in Klimovo district of Briansk region to fight saboteurs​

niks aan de hand maar we gaan toch de Rosguard sturen, de national guard van Rusland.
Met MLRS want er is echt echt niks aan de hand.

Edit : dit zou trouwens een heel slimme zet zijn van Oekraïne en het westen. Russische verzetstrijders steunen zodanig dat Rusland daar wel moet op reageren (niet officieel natuurlijk)
De vraag is : gaat het genoeg zijn.

In Transnistrië heb je een gigantisch munitiedepot, maar lijkt me niet evident voor UA om dat in te nemen voor eigen gebruik. Zodra ze in de buurt komen vliegt het wellicht de lucht in.

In Transnistrië heb je een gigantisch munitiedepot, maar lijkt me niet evident voor UA om dat in te nemen voor eigen gebruik. Zodra ze in de buurt komen vliegt het wellicht de lucht in.
Op Reddit al berichten gelezen dat dat boobytrapped is. De explosie ervan zou van de grootteorde van explosies in Hiroshima en Nagasaki combined zijn.

Degene die dachten dat de aanval op de A-50U op zichzelf al straf was. Blijkbaar heeft BYPOL eerst nog een verkenningsmissie uitgevoerd en daar de Russen al serieus belachelijk mee gemaakt :rofl:

Aftermath van de aanval op de Tuapse raffinaderij met drones.
Dat eerste, dat kan toch niet, hoe belachelijk maken de Russen zich daar nu weer. Ik zie dat bij de Amerikanen niet direct gebeuren, daar mag je volgens mij je drone gaan opvegen als ie binnen een kilometer van een E3 komt.

Wat die aanslagen betreft, ik hoop eigenlijk echt dat 't om (Wit-)Russische partizanen gaat, elke afleiding is meegenomen en misschien inspireert het verdere acties. Als het Oekraïners zijn gaan ze 't wel door de propgandamolen draaien als een extra reden voor hun 'speciale militaire operatie'.

Dat eerste, dat kan toch niet, hoe belachelijk maken de Russen zich daar nu weer. Ik zie dat bij de Amerikanen niet direct gebeuren, daar mag je volgens mij je drone gaan opvegen als ie binnen een kilometer van een E3 komt.
De Amerikanen hebben zich nochtans een beetje belachelijk gemaakt met die balonnen. Die Chinese pas na heel lange tijd twijfelen laten neerhalen en dan nog een drietal amateurbalonnetjes neerhalen met een F-22 (met peperdure AIM-9X) die zijn vuurdoop beleefde met zijn eerste en wellicht laatste air to air kills.

En een E3 zou in principe buiten bereik moeten blijven van vijandelijke langeafstandsraketten, maar een kleine drone kan je makkelijk dichterbij lanceren. Zoals een Switchblade. Klein maar venijnig.

Ik vind dat ze al bij al nog braaf blijven met die drones. Meestal DJI type welke een range heeft van pak em beet 4km. Payload is ook niet enorm.
Elke amateur fpv'er met wat technische skills en een aliexpress account doet beter. Vliegtuig heeft natuurlijk pak meer range dan drone, grotere payload maar als keerzijde heb je die precisie niet. Afstanden tot 100km met video link zijn niet zo onrealistisch en kost minder dan een dji drone.

mmmmmmmmmmmmmmm ongelofelijk pro russisch, zeker als je commentaar enzo leest
Zeker pro russisch, en geeft alleen de geclaimde verliezen van Oekraiens materieel en manschappen.
Maar tegelijkertijd zeer accuraat voor wat betreft de militaire ontwikkelingen op het terrein.

Dat is idd belachelijk.

Het is oorlog, en niets hoeft de Oekraïne te weerhouden de Russen aan te vallen op hun eigen grondgebied.

Is het slim? Dat is een heel andere vraag.
Voor Rusland is het nog steeds "een militaire operatie".
Ik denk dat een oorlogsverklaring gevolgen zou hebben (bvb meer van de bevolking kunnen draften) die Oekraïne wilt vermijden. De Russische bevolking zou ook meer open staan mocht men meer mensen gaan oproepen in het geval ze zelf aangevallen worden.

Een echte oorlogsverklaring gebeurt toch quasi nooit? Ik denk zelfs dat Oekraïne de oorlog niet heeft verklaard.
Ik weet zelfs niet of de Soviet-Unie/Rusland ooit officieel iemand de oorlog heeft verklaard.

Dat is eerder een de facto staat van uw land.

Voor Rusland is het nog steeds "een militaire operatie".
Ik denk dat een oorlogsverklaring gevolgen zou hebben (bvb meer van de bevolking kunnen draften) die Oekraïne wilt vermijden. De Russische bevolking zou ook meer open staan mocht men meer mensen gaan oproepen in het geval ze zelf aangevallen worden.
Het is inderdaad iets wat Putin wederom niet roept voor de buitenwereld maar wel als stemmingmakerij om de bevolking aan zijn kant te houden.

Terug
Bovenaan