Oostenrijk

Ben aan het overwegen om met de auto eens naar Slovenië te gaan deze zomer. Waar een leuke tussenstop in Oostenrijk? Voor 1 dag. Of is dat te dicht al bij Slovenie en beter ergens in Duitsland stoppen ? Of via Italie rijden ?
Je zou in Berchtesgarden kunnen stoppen, dat is net voor Oostenrijk. Salzburg is daar ook niet zo ver van, best een mooie stad.

Ik vrees ervoor. Begin november is echt wel tussen het zomerseizoen en winterseizoen. In die periode bereiden ze zich voor op de sneeuw en doen ze nog onderhoud van hun liften.

Daarnaast, om nu in november boven op een. Berg te zitten... zo hard zou ik daar niet naar uitkijken 😄

Als je het skigebied opzoekt zul je het wel rap te weten komen.
en toch vond ik het vreemd dat alles al bijna weg is hoor, qua hotels in die eerste week van november. voor innsbruck hebben we nog mogen zoeken om iets betaalbaars en dichtbij centrum te vinden.
Toch vreemd, als dat "tussenseizoen" is.... maar is natuurlijk wel herfstvakantie.

ik kijk er wel naar uit, eens een bergenvakantie. met dus 2 uitstappen gepland naar Seefeld in Tirol, en Hallstatt.
(we verblijven in innsbruck en salzburg telkens 3 nachten)

You're welcome. Deze zomer zal ik voor ongeveer de twintigste keer naar Oostenrijk gaan, steeds zomervakanties, dus ik kan het wel aanraden.
Ik vraag het aan jou, omdat het zo wa je 2de thuis is :)

Is Karinthië een aanrader? Daar zijn we nu aan het kijken voor iets te huren voor een dikke week, en dan terugkomen en nog ergens in Oostenrijk stoppen voor een paar dagen. Karinthië gekozen, omdat het daar blijkbaar het beste weer zou zijn (Mediterraanse invloed)

Benieuwd of iemand me kan helpen? Vriendin en ik plannen samen een wandelvakantie in Oostenrijk. Ikzelf ben een voorstander van Sölden (al meermaals geweest) en wel om volgende redenen: V dal, veel liften die je meteen naar het hooggebergte brengen, goed ontwikkelde infrastructuur, veel horeca mogelijkheden, imposante bergwereld vol 3000-ers, besneeuwde toppen - zelfs in de zomer .... Zij daarentegen stelde het Lechtal voor: gemoedelijker, rustiger maar wel minder infrastructuur, niet zo imposante bergwereld.

Wie kent er nog alternatieven voor het Ötztal (Sölden)? Zijn er plekken die zo wat de gulden middenweg zijn? Graag jullie info?

Hier toch ook wel grote fan van het Ötztal om veel van de bovengenoemde redenen. Sölden zelf is wel relatief druk maar als je niet vlak aan de hoofdbaan door het dal zit merk je daar weinig van. Zorg enkel dat je niet vlak bij de kerk zit want anders ben je elke ochtend om 6:00 stipt wakker. Vorig jaar hebben we in Obergurgl gezeten, dat was een pak rustiger dan Sölden. Het enige nadeel is dat de bus verbinding naar Vent van daaruit zéér slecht is.

Het Glemmtal (Saalbach-Hinterglem) hebben we ook al een paar keer gedaan, ook mooi, goeie infra (OV/liften), veel wandelmogelijkheden. Helaas geen 3000-ers in het dal en door gebrek aan doorgaande trektochten ook weinig berghutten weg van de skistations. De Saalbach Hiking Challenge bv zijn 3 prachtige wandelingen maar je komt onderweg niks tegen waar je even iets kan eten/drinken, dat vond ik daar altijd wel jammer.

Paznaun (Ischgl/Galtur) is misschien nog een alternatief?
OF ga de helft van uw verlof naar Lechtal en de andere helft naar het Öztal?

Hier toch ook wel grote fan van het Ötztal om veel van de bovengenoemde redenen. Sölden zelf is wel relatief druk maar als je niet vlak aan de hoofdbaan door het dal zit merk je daar weinig van. Zorg enkel dat je niet vlak bij de kerk zit want anders ben je elke ochtend om 6:00 stipt wakker. Vorig jaar hebben we in Obergurgl gezeten, dat was een pak rustiger dan Sölden. Het enige nadeel is dat de bus verbinding naar Vent van daaruit zéér slecht is.

Het Glemmtal (Saalbach-Hinterglem) hebben we ook al een paar keer gedaan, ook mooi, goeie infra (OV/liften), veel wandelmogelijkheden. Helaas geen 3000-ers in het dal en door gebrek aan doorgaande trektochten ook weinig berghutten weg van de skistations. De Saalbach Hiking Challenge bv zijn 3 prachtige wandelingen maar je komt onderweg niks tegen waar je even iets kan eten/drinken, dat vond ik daar altijd wel jammer.

Paznaun (Ischgl/Galtur) is misschien nog een alternatief?
OF ga de helft van uw verlof naar Lechtal en de andere helft naar het Öztal?
Blij dat ik niet de enige ben die zo over het Ötztal denkt ;-). Vorig jaar was ik er ook (ben er al minstens 5-tal keer geweest), en ik zat aan de zonnige zijde van het dal, voldoende verwijderd van de hoofdweg en dan merk je idd weinig van de drukte. Ik vind het gewoon zalig om 's morgens de lift te nemen, en tien minuutjes later zit je in het hooggebergte met onnoemelijk veel routes ter beschikking.

Het is maar voor een weekje, dan zie ik er wat tegenop om halverwege te 'verhuizen'. Maar Paznaun ga ik zeker ook eens bekijken. Bedankt voor de tip.

Maar kans is groot dat ik haar gewoon ga proberen overtuigen om naar Sölden te gaan. Wish me luck!

Ben ook fan van het Ötztal maar heb je al eens Karinthië overwogen?
Wij hebben ooit een jaar aan de Pressegger See in Hermagor gezeten (met de Summer Card inbegrepen). Daar heb je vaak meer kans op mooi weer én het is er een stuk rustiger.

Hier zal het Karinthië worden, met waarschijnlijk een uitstap naar Slovenië, terugkomen via Salzburg, daar nog een paar dagen verblijven en in het terugrijden een nacht stoppen in Neurenberg.

Terug
Bovenaan