En de andere kanttekening is dat het Antwerpse bestuur nog tot voor de vorige verkiezingen 100% heeft ingezet op de auto, en pas véél te laat deze shift heeft gemaakt. Waardoor je nu met halfslachtige oplossingen in beide situaties zit: de autobestuurder is niet meer content en voor de fietser zijn er nog niet de voorzieningen die hun beleid zouden kunnen ondersteunen. Daar is het nog veel willen, maar niet kunnen.
Antwerpen uitgeroepen tot derde meest fietsvriendelijke stad ter wereld | VRT NWS Nieuws
Antwerpen heeft met een score van 60,51 op 100 een derde plek behaald in de Global Bicycle Cities Index 2022. Die index meet de fietsvriendelijkheid in 90 steden aan de hand van criteria zoals infrastructuur, veiligheid, deelsystemen,... Maar de podiumplaats geeft een vertekend beeld volgens de...
Lijkt me toch dat ze dat niet op 4 jaar hebben klaargespeeld?
Oosterweel is toch ook niet "100% inzetten op de auto", dat gaat over verkeer dat de stad niet binnen komt. De Brusselse ring heraanleggen om files te verminderen is toch ook niet "100% kiezen voor de auto"?
Maar zoals je zegt, kleine verbeteringen die nu nog niet eens gebeuren, omdat er eerst nog werk gemaakt moet worden van plannen om de auto tot in de stad te krijgen, omdat we een paar jaar achterophinken, is wat ik bedoel. Let wel, achterophinken op het idee dat ik zou willen. Maar de Antwerpenaar heeft anders gestemd.
) Zuhal Demir, de meest incompetente en frauduleuze minister uit onze geschiedenis waarvan dit slechts één dossier is, was op de hoogte van zwaar vervuilde grond met PFOS. En ze was op de hoogte dat haar burgers daar lustig groentjes op aan het kweken waren, scharreleitjes van aan het eten waren, kinderen in aan het spelen waren, enzovoort.