Op reis met kinderen

Iemand tips voor eentje van 18 maanden die wagenziek wordt? Onze dochter heeft al een paar keer overgegeven in de auto, op korte afstandjes (wel vaak stoppen/vertrekken/bochtjes en drempels). Was wel altijd in de ochtend niet zo lang nadat ze haar fles melk op had. Maar het valt toch op, en binnenkort rijden wij naar NL. Niet ver, maar heb geen zin om daar ook heel die autostoel weer te moeten ontmantelen en wassen.

Rustiger rijden 😁
Goed uitgerust kindje
Niet stressen (op het verkeer)
Niet te zwaar eten geven
Eens stoppen voor verse lucht

Normaal zal de autosnelweg wel meevallen

Nooit op zaterdag vertrekken. Woe vertrokken, 3u15 in de ochtend, 15u10 op bestemming, ook via route du soleil.
Ik denk dat Avondland op vrijdag vertrokken is na zijn werkdag. Woensdag vertrekken is allemaal goed en wel maar dan moet je ook accommodaties vinden waar je niet verplicht van zaterdag tot zaterdag moet reserveren

Vallei van de Rhône (Lyon centre- Valence - Montelimar en met wat malchance tot Orange) is altijd superdruk, zeker op een zaterdag.
Wij vertrekken dit jaar met de caravan op een dinsdag om woensdag aan te komen. Tussenstop op camping in Beaune.

Iemand tips voor eentje van 18 maanden die wagenziek wordt? Onze dochter heeft al een paar keer overgegeven in de auto, op korte afstandjes (wel vaak stoppen/vertrekken/bochtjes en drempels). Was wel altijd in de ochtend niet zo lang nadat ze haar fles melk op had. Maar het valt toch op, en binnenkort rijden wij naar NL. Niet ver, maar heb geen zin om daar ook heel die autostoel weer te moeten ontmantelen en wassen.
Een uur voor vertrek geen eten geven en mikken dat ze dan ongeveer in slaap valt. Hier om die reden ook maar 1x naar Nederland gereden toen ze klein was, die rit was gewoon een hel met er bovenop nog eens VEEL gehuil.

Ik denk dat Avondland op vrijdag vertrokken is na zijn werkdag. Woensdag vertrekken is allemaal goed en wel maar dan moet je ook accommodaties vinden waar je niet verplicht van zaterdag tot zaterdag moet reserveren
Klopt. Naar Dijon doorgereden als stop en daar rond 8u30 vertrokken. Zaterdag is altijd stevig, zo blijkt. Maar dan hebben we dat ook eens gehad. Wat moet dat wel niet geven op een zwarte zaterdag?

Onze dochter is wel een beetje ouder, maar een kwartje R-calm mag ze wel hebben. Daar slaapt die eerst goed van en nadien toch geen kotsend kind gehad. Handig als je urenlang in een auto moet zitten bij 30+ temperaturen.

Klopt. Naar Dijon doorgereden als stop en daar rond 8u30 vertrokken. Zaterdag is altijd stevig, zo blijkt. Maar dan hebben we dat ook eens gehad. Wat moet dat wel niet geven op een zwarte zaterdag?
Voor geen geld van de wereld ga ik op weg op zo'n zaterdag

Gelukkig is dat meer en meer ingeburgerd om op andere dagen toe te komen, op veel plaatsen is het al woensdag, zaterdag of zondag. Eenmalig had ik een accomodatie van zaterdag, toen was ik vrijdagavond al op 100 km van de accomodatie (en ik werkte toen nog in de privé). Komende zaterdag zal nog een pak erger zijn...

Bij ons (via Parijs vrijdagavond) op de méridienne (A75) zaterdagochtend wat vertraagd verkeer gehad. Pas vanaf Béziers - Perpignan vrij zware file. Zaterdag om 6u aangekomen in Barcelona 😊

Gelukkig is dat meer en meer ingeburgerd om op andere dagen toe te komen, op veel plaatsen is het al woensdag, zaterdag of zondag. Eenmalig had ik een accomodatie van zaterdag, toen was ik vrijdagavond al op 100 km van de accomodatie (en ik werkte toen nog in de privé). Komende zaterdag zal nog een pak erger zijn...
Ik denk dat dat toch afhangt van het soort accommodatie. Huisjes en appartementen zijn moeilijker in het hoogseizoen om variabel te boeken. Zelf rijd ik ook altijd de vrijdag zo ver mogelijk. Maar dat is ook makkelijker als je de plek hebt om te overnachten in de wagen.

Bij ons (via Parijs vrijdagavond) op de méridienne (A75) zaterdagochtend wat vertraagd verkeer gehad. Pas vanaf Béziers - Perpignan vrij zware file. Zaterdag om 6u aangekomen in Barcelona 😊
Parijs is wel de hel en ook het stuk a9 tot perthus maar toch rijd ik liever die route dan over lyon.

Parijs is eigenlijk megavlot gegaan. We hadden al vertraging gehad in Valenciennes dus de avondspits in Parijs was al opgelost :)

Parijs is eigenlijk megavlot gegaan. We hadden al vertraging gehad in Valenciennes dus de avondspits in Parijs was al opgelost :)
Zijn er ter hoogte van Valenciennes (nog) werken? Er is daar zo'n strook van enkele kilometers met een heel slecht wegdek.

Ik ben vlak toen de file begon van de snelweg gegaan en via centrum waze gevolgd. Anders ging ik een uur stil staan.
Maar ik denk niet dat dat wegdek al vernieuwd is.

Toen ik vertrok was er een soort filterblokkade voor Lille , misschien met die rellen? Gelukkig was ik de enige, dus niet aanschuiven, wel vertragen naar 30/u.

Voor de mensen die terugkomen uit frankrijk en over lille willen, informeer je goed want normaal is de snelweg afgesloten tot eind deze maand dacht ik.

Voor de mensen die terugkomen uit frankrijk en over lille willen, informeer je goed want normaal is de snelweg afgesloten tot eind deze maand dacht ik.
Via Luxemburg, dat valt dan hopelijk mee. We zien wel.

Het is plakkerig warm, dus rond 15u is het plonsen in het zwembad. Met een kleuter erbij is een te vol programma niet aan te raden. Met al dat gezweet weet ik weer waarom ik een herfstmens ben. Nice is fucking nice. En de orka's van Marineland Antibes zijn echt de moeite waard. Morgen bootje varen bij Gorges du Verdon en nadien strand van Frejus.

Terug
Bovenaan