Op reis met kinderen

Waar geweest? Wij zaten in Wales.
Huis voor 3 met zwembad te vinden? Meestal zijn dat toch van die villa's voor 6+ mensen?
Cotswolds, Lake District en Dorset.
Begrijp met niet verkeerd, was een superleuke vakantie en we gaan dat zeker nog eens doen, want in het verleden hebben we dat ook al gedaan. Maar volgend jaar is het terug tijd om een iets "luiere" vakantie. Wat in het zwembad spelen met de kinderen, eens een uitstapje doen, ...
Vorige zomer een huis in Roses gehuurd met 3 slaapkamers. Volgend jaar in Toscane, ook met 3 slaapkamers. Het minimum is voor ons gewoon 2 slaapkamers.
Alles hangt natuurlijk af van het budget.

Cotswolds, Lake District en Dorset.
Begrijp met niet verkeerd, was een superleuke vakantie en we gaan dat zeker nog eens doen, want in het verleden hebben we dat ook al gedaan. Maar volgend jaar is het terug tijd om een iets "luiere" vakantie. Wat in het zwembad spelen met de kinderen, eens een uitstapje doen, ...
Vorige zomer een huis in Roses gehuurd met 3 slaapkamers. Volgend jaar in Toscane, ook met 3 slaapkamers. Het minimum is voor ons gewoon 2 slaapkamers.
Alles hangt natuurlijk af van het budget.
Op welke site kijk je voor een huisje? Toscane is misschien ook wel een mogelijkheid voor volgend jaar.

Als je rond Snowdonia bent, zeker eens naar Pont Pen-y-benglog gaan, magnifiek.
@Chelark007 toevallig daar eens gaan kijken?
Een weekje in de herfstvakantie (of toch een viertal dagen) mét een kleuter, wat zou aan te raden zijn? Ardennen is vanzelfsprekend en in mijn ogen een waardig plan B, maar mevrouw heeft haar zinnen gezet op een vliegreis.
Als het toch geen vliegreis naar de zon wordt, de Opaalkust! Heerlijk rustig, zeer mooie stranden, gezellige dorpjes (met lekker eten/drinken voor een betaalbare prijs) en je kan met de dochter een dagje naar https://www.nausicaa.fr/nl (en ja, dat is ECHT de moeite).

@Chelark007 toevallig daar eens gaan kijken?
f
Ja hoor, maar wel eerder per ongeluk.
Valt daar heel veel te zien, het weer was ook erg wisselvallig. Regelmatig een bui gehad met zonneschijn erdoor.
Op Snowdown geen zicht gehad, op Pen Y Fan int zuiden gelukkig wel...
Onze 5jarige heeft alles netjes te voet meegedaan, af en toe wel in de draagzak naar beneden.
Snowdonia wel mooier dan zuid-wales.

Iemand tips voor regio's om een huisje te huren in Zuid-Fr.?

We zouden samen met een bevriend koppel gaan met de kinderen (zij één, wij twee kinderen). Ik dacht iets in de driehoek Annecy - Montpellier - Nice omdat wij best wel graag de natuur in gaan om te wandelen, het ander koppel heeft wat meer iets met dorpjes bezoeken/uitstapjes maken.
Iemand tips?

Zitten momenteel in saint genies de comolas.
5 slaapkamers, 2 badkamers, zwembad, vrij dichtbij redelijk wat zaken en ook wel wandelgelegenheden. Kan het je wel is in pb sturen.

Wij zijn twee weken terug naar Landal Hoog Vaals geweest -- Eens een afwisseling van Center Parcs. Leuke omgeving voor kinderen, veel speelpleintjes, een trampolinekussen en een zwembad. Verder, moest het slecht weer geweest zijn, nog een indoorspeeltuin. In de buurt was er nog GaiaZoo (aanrader, gaan we zeker nog bezoeken, Planckendael is even lang rijden) en een sprookjesbos bij Valkenburg (niet bezocht, want het was veel te warm). Ook voor de nieuwsgierigheid eens het drielandenpunt bezocht, voor alles open was.

Ik heb nog steeds een voorkeur voor Center Parcs, het huis zelf was wat afgeleefd (gelijkvloers zat de schakelaar voor het licht aan het plafond en moest aan en uit gedaan worden door aan een plastic stok te trekken) en niet schoon genoeg (aanvaardbaar wel). We hadden een kinderhuis en het speelgoed had niet eens een wrijfje met een vochtig doekje gehad. Enkel glas als het 30°+ buiten is, is ook niet aangenaam. Maar door de omgeving en de makkelijke bereikbaarheid, zie ik ons nog wel eens terug gaan.

Iemand leuke uitvalsbasis voor Slovenië met kinderen in gedachten? Misschien iets te optimistisch maar zou graag sowieso Ljubljana combineren met Bled en Lipica voor dochter die zot is van paarden

Iemand leuke uitvalsbasis voor Slovenië met kinderen in gedachten? Misschien iets te optimistisch maar zou graag sowieso Ljubljana combineren met Bled en Lipica voor dochter die zot is van paarden
Wij zijn ook van plan volgend jaar te gaan. Naar wat ik al gezocht heb is alles eigenlijk heel dicht bij elkaar. Misschien kan je gewoon rond Bled nemen als uitvalsbasis.

Voor de zomervakantie wat dingen aan het opzoeken
Met een 1jarige en een 4 jarige

In de buurt van irrland dn iets boeken waarschijnlijk
Om dan waarschijnlijk volgende te bezoeken:

- Irrland (1 dag is genoeg waarschijnlijk ?)
- aquamundo het meerdal (subtropisch zwembad)
- wunderland kalkar (want toverland zijn ze nog wat te klein voor het meeste )
- Zooparc overloon

Nog aanraders in de buurt voor kinderen (mag ook gewoon natuur zijn om te wandelen)

Wij gingen normaal met Intersoc mee komende zomer, maar nu zijn de prijzen compleet geschift geworden. Ik had van 1 bestemming de prijzen uitgescheurd uit de gids van vorig jaar en zonder gene hebben ze er 40% bijgelapt. Dat is het simpelweg niet waard.
Nu een gewoon een klein familiehotel geboekt in Salzburgerland met een aparte slaaphoek voor de zoon. Annuleerbaar tot een week vooraf.

Wij gingen normaal met Intersoc mee komende zomer, maar nu zijn de prijzen compleet geschift geworden. Ik had van 1 bestemming de prijzen uitgescheurd uit de gids van vorig jaar en zonder gene hebben ze er 40% bijgelapt. Dat is het simpelweg niet waard.
Nu een gewoon een klein familiehotel geboekt in Salzburgerland met een aparte slaaphoek voor de zoon. Annuleerbaar tot een week vooraf.
Jammer, veel goede dingen over gehoord. Maar op 1j 40% erbij is gortig ja.

Jammer, veel goede dingen over gehoord. Maar op 1j 40% erbij is gortig ja.
Meermaals mee weggeweest, we waren er tevreden van ja.

Nog aanraders in de buurt voor kinderen (mag ook gewoon natuur zijn om te wandelen)
Voor wat je van plan bent, kan je de lommerbergen overwegen (mss toch Toverland dan). Wij zijn daar al twee keer geweest voor een midweek de eerste week van de zomer en dan zéér aantrekkelijk van prijs omdat men in die regio een week later aan grote vakantie begint (de weekends zijn duur). Redelijk wat animatie in de prijs voorzien en aantrekkelijk geprijsde horeca.

Geen reden om naar de aqua mundo te rijden want hun bad is zéker aantrekkelijk genoeg voor jouw kinderen. Het was vroeger van centerparcs.

Voorlopig komt Bollo m'n strot uit, dus dit jaar niet in de zomer. Maar ik zie ons er al belanden met de herfst aangezien de zoon en de pluskinderen er regelmatig over spreken.

Volgend jaar naar Zuid Amerika met onze dan 3 jarige dochter. Iemand al 12 u op een vliegtuig gezeten met een 3-jarige. Tips om hen bezig te houden?

Hmm, ja, sommige hotels lijken wel duurder te zijn geworden. Maar toch niet allemaal zo sterk gestegen denkik.
Kan je de prijzentabel van vorig jaar hier delen? Ben wel benieuwd...

Volgend jaar naar Zuid Amerika met onze dan 3 jarige dochter. Iemand al 12 u op een vliegtuig gezeten met een 3-jarige. Tips om hen bezig te houden?
Wanneer ga je en wat ben je ter plekke van zin qua verblijven en lokale verplaatsingen?

In het verleden ook wel al Azië en Zuid amerika gedaan, maar met mijn dochter zou ik dezelfde reizen voorlopig minder zien zitten.

Terug
Bovenaan