Op reis met kinderen

Familie bezoeken en dan richting evenaar voor wat zon. We blijven er 2 weken en een half. Het was vooral om te weten hoe 12 u op een vliegtuig zal zijn met een 3-jarige. We hebben al twee keer zo lang gevlogen met haar toen ze 5 maand en 22 maand was.

We
Ja de populairste (nieuwere hotels) bestemmingen en periodes zijn vrij snel volgeboekt.
Ik zie dat St. Moritz nog plaats heeft op meerdere periodes, is wel een goede optie voor een eerste keer.
We gaan ook boeken voor reis tijdens julimaand met (tegen dan) kind van 1 jaar en een van 3.5 jaar.
We zijn fervente wandelaars
zinal leysin, flims en st moritz staan nog op onze kanshebbers. Wat raden jullie aan?
We zijn wel geen grote fan van massa drukte. Broer vertelde dat zinal zeer druk kan zijn (refter?)

We

We gaan ook boeken voor reis tijdens julimaand met (tegen dan) kind van 1 jaar en een van 3.5 jaar.
We zijn fervente wandelaars
zinal leysin, flims en st moritz staan nog op onze kanshebbers. Wat raden jullie aan?
We zijn wel geen grote fan van massa drukte. Broer vertelde dat zinal zeer druk kan zijn (refter?)
Ik ben van deze al in Flims en St Moritz geweest en qua drukte is Flims dan het beste, is een klein hotel t.o.v. St Moritz. Maar je gaat nergens echt rustig kunnen eten aangezien iedereen moet eten in de zelfde 2u.

Ik ben van deze al in Flims en St Moritz geweest en qua drukte is Flims dan het beste, is een klein hotel t.o.v. St Moritz. Maar je gaat nergens echt rustig kunnen eten aangezien iedereen moet eten in de zelfde 2u.
Flims komt wel duurste uit, St Mortiz precies meer faciliteiten (fietsen huren, zwembad, fitness, sauna)
uw algemene ervaring?

Flims komt wel duurste uit, St Mortiz precies meer faciliteiten (fietsen huren, zwembad, fitness, sauna)
uw algemene ervaring?
Flims heeft ook een (klein) zwembad en sauna in het hotel, fietsen huren kan je ook in het stadje. Het zwembad enkele 100m van het hotel in St Moritz is inderdaad wel de moeite om te bezoeken, wij zijn er vorige keer 2 keer gegaan. In Flims heb je het kleine zwembad in het hotel dat je per uur kan reserveren, is wel nog leuk met kleine kindjes.
Flims en St. Moritz vind ik vrij gelijkaardig, het grootste verschil is de grootte. Wil je het iets rustiger dan zou ik Flims nemen. Bezoek je graag het stadje dan is St Moritz zelf ook triestig behalve als je graag dure merken shopt.
Mijn favoriet blijft Bad Hofgastein, Oostenrijk :love:

Hoewel Flims bv een echt kleine eetruimte heeft, kan het in alle hotels echt een kabaal zijn want sommige mensen denken nu eenmaal omdat het intersoc is dat hun kinderen zich best als wilden mogen gedragen. Kinderen die tussen de tafels hollen, geroep, gehuil,... Hoe de tafels worden achtergelaten is soms ook echt respectloos. Er zit een soort chirosaus over het geheel, wat niet iedereen gaat bekoren. Als je geen/weinig gebruik maakt van de opvang, moet je imo zeker niet met deze organisatie reizen. Overigens zijn er goedkopere bestemmingen in de bergen met opvang (wel Duitstalig dan uiteraard). Voor de zomer reizen we enkel met mijn zoontje en opteren we voor een familiehotel met 15 kamers owv prijs, rust, onze intentie elke dag een uitstap te doen en beter eten (het is bij intersoc zeker oke, maar het overstijgt de Lunch Garden in geen geval).

Ik zou in jullie geval voor de oekkie-weken gaan. Maar voor de zomer zelf: Zinal en St Moritz zullen geen rush zijn, maar andere bestemmingen en data toch wel. Schrijf 1-2-3de keuze op en boek zodra het kan. Sommige trips zijn wel degelijk binnen het uur uitverkocht. Alternatief heb ik ook al es een pop-up gehad dat er nog plaats was, maar dat de ukkie-opvang volzet was. Wij gaan nu toch Bad Hofgastein in de herfst proberen, ik verwacht ook dat dit uitverkocht gaat zijn. Dan zijn de pluskinderen mee, en is het wel de best optie voor ons.

Ondertussen 5 dagen in Tenerife met onze dochter van 2.5 j. Gaat goed. Ze wil wel steeds bij ons slapen dus van "quality" time zal er niet veel in huis komen 🥲

Voor de rest geen klagen hier. 22° a 24° met wel wat zon en af en toe wolken. Wat kunnen zwemmen in het infinitief pool en veel buiten gezeten. Zelfs als het bewolkt is, is het nog aangenaam😎 Onze dochter heeft zich al goed kunnen uitleven en is iedere nacht meteen in slaap.

Gran Melia all-in Is wel zijn geld waard.

Laatst bewerkt:
Hoewel Flims bv een echt kleine eetruimte heeft, kan het in alle hotels echt een kabaal zijn want sommige mensen denken nu eenmaal omdat het intersoc is dat hun kinderen zich best als wilden mogen gedragen. Kinderen die tussen de tafels hollen, geroep, gehuil,... Hoe de tafels worden achtergelaten is soms ook echt respectloos. Er zit een soort chirosaus over het geheel, wat niet iedereen gaat bekoren. Als je geen/weinig gebruik maakt van de opvang, moet je imo zeker niet met deze organisatie reizen. Overigens zijn er goedkopere bestemmingen in de bergen met opvang (wel Duitstalig dan uiteraard). Voor de zomer reizen we enkel met mijn zoontje en opteren we voor een familiehotel met 15 kamers owv prijs, rust, onze intentie elke dag een uitstap te doen en beter eten (het is bij intersoc zeker oke, maar het overstijgt de Lunch Garden in geen geval).

Ik zou in jullie geval voor de oekkie-weken gaan. Maar voor de zomer zelf: Zinal en St Moritz zullen geen rush zijn, maar andere bestemmingen en data toch wel. Schrijf 1-2-3de keuze op en boek zodra het kan. Sommige trips zijn wel degelijk binnen het uur uitverkocht. Alternatief heb ik ook al es een pop-up gehad dat er nog plaats was, maar dat de ukkie-opvang volzet was. Wij gaan nu toch Bad Hofgastein in de herfst proberen, ik verwacht ook dat dit uitverkocht gaat zijn. Dan zijn de pluskinderen mee, en is het wel de best optie voor ons.
Wat is uw ervaring met zinal?
Mijn broer zegt een van de grotere/drukkere? Maar hierboven vermeld je niet echt een rush.
qua prijs is zinal in onze periode veruit de goedkoopste (julimaand)

Ik ben daar geweest in Covid periode + er was een verminderde capaciteit wegens een zware brand. Leysin, Bad Hofgastein en Zinal zijn de grootste. Heus niet melagomaan. Zinal heeft 450 bedden. Het zijn ook aangename familiekamers. Kindjes liggen apart via een interne deur. Zinal ligt hoog, het kan er fris zijn in de zomer (5-10 graden verschil met Sierre).

Ik bedoelde 'rush' om in te schrijven. Als de inschrijvingen openen kom je tomorrowland-gewijs in een digitale wachtrij alvorens je kan boeken. Periodes raken diezelfde ochtend effectief volzet. Voor Zinal vermoed ik van niet, maar je weet uiteraard nooit. Vooral voor skivakanties moet je geluk hebben.

Ik ben ook al naar hun kleinste hotel geweest (Flims) en ook daar is het 'druk'. Minder kamers, maar dus ook kleinere gemeenschappelijke ruimtes. Naar mijn aanvoelen is dat overal wat hetzelfde. Het zijn geen pensionnetjes in de bergen alvast, maar gewone hotels. Wanneer is het druk? 's Ochtends als de activiteiten gaan opstarten. Dan valt het een hele dag terug (veel mensen lunchen niet in het hotel) tot mensen in de late namiddag terugkeren. Dan wordt het weer druk, piekt het op de avondanimatie voor de kinderen, en wordt het weer rustig.
Vraag is waar jij naar op zoek bent in een vakantie natuurlijk.

Wij zijn onze zomerreis aan het bekijken. Wij zijn sinds kort met 3 dus het is wel wat aanpassen. Ik heb de Intersoc prijzen eens opgevraagd.
  • Badhofgastein: €3004 (16 - 25 juli)
  • Valmeinier: €1816 (16 - 25 juli)
  • Flims: €2806 (16 - 25 aug)
  • Leysin: €2086 (13 - 22 juli)
  • St. Moritz: €2403 mét vignet (16 - 25 aug)
  • Zinal: €2223 mét vignet (13 - 22 juli)

Iemand ervaring met deze bestemmingen? Prijsverschil tussen sommige is wel gigantisch. Wat lijkt jullie de beste deal?

Wij zijn onze zomerreis aan het bekijken. Wij zijn sinds kort met 3 dus het is wel wat aanpassen. Ik heb de Intersoc prijzen eens opgevraagd.
  • Badhofgastein: €3004 (16 - 25 juli)
  • Valmeinier: €1816 (16 - 25 juli)
  • Flims: €2806 (16 - 25 aug)
  • Leysin: €2086 (13 - 22 juli)
  • St. Moritz: €2403 mét vignet (16 - 25 aug)
  • Zinal: €2223 mét vignet (13 - 22 juli)

Iemand ervaring met deze bestemmingen? Prijsverschil tussen sommige is wel gigantisch. Wat lijkt jullie de beste deal?
Badhofgastein is de duurste maar ook de beste imo:
- nieuw hotel
- kabelliften zitten in de prijs, van de andere niet (zoek maar eens prijzen op)
- Alpenthermen in de stad zitten ook in de prijs, kost dacht ik €100 voor 4 personen en wij zijn vorige keer 3 keer geweest. Heel mooi complex
- op wandelafstand van het stadje die heel gezellig is

Wij hebben uiteindelijk st moritz geboekt (beste periode, alsook niet te ver).
onze kinderen gaan gratis< 4y, en oudere kinderen waren die periode zeer kostelijk, wat ik een voordeel vond :-)

Hurray, reis geboekt, terug 11 dagen naar Zuid-Spanje begin Juli. Wordt weer een topvakantie voor hun :woohoo:

Laatst bewerkt:
Ge hebt ook de railbikes van molignée (of zoiets) en kunt dan fietsen tot de abdij van maredsous (nog stukje stappen, grote speeltuin aan. Kan je eten en drinken). We hebben dat twee zomers geleden een stukje gedaan (enkel eerste deel traject), vonden ze wel tof (heen was vals plat, terug ging sneller :'))
Deze ga ik ook eens bekijken, merci!

Op zoek voor strandvakantie met mijn vrouw en mijn dochter 4 jaar. Enig idee waar? Tegenwoordig zo duur pffff. We hadden graag een kamer apart gewenst voor de dochter omdat deze in haar slaap praat (zware conversaties XD) en mijn vrouw en ik slapen dan weer heel slecht ..

Tips? Ondertussen op zoek al naar Tenerife, Mallorca (niet zo geweldige zaken gehoord),...

Op zoek voor strandvakantie met mijn vrouw en mijn dochter 4 jaar. Enig idee waar? Tegenwoordig zo duur pffff. We hadden graag een kamer apart gewenst voor de dochter omdat deze in haar slaap praat (zware conversaties XD) en mijn vrouw en ik slapen dan weer heel slecht ..

Tips? Ondertussen op zoek al naar Tenerife, Mallorca (niet zo geweldige zaken gehoord),...
Ik weet niet wat je exact zoekt, maar Griekenland is altijd goed en daar zijn ze gek op kinderen.

Wil je vliegen of met de wagen?

3850 - max 4000€
Strand, hotel en gewoon ontbijt. (we zoeken s'avonds dan wel iets om te ergens). Ook graag nergens druk.
Edit: vliegen
Ik vind Santorini (Kamari) wel top bijvoorbeeld. Kan wel geen hotel aanbevelen met een aparte kamer, maar wel ideaal als gezinsvakantie.

Terug
Bovenaan