Op reis met kinderen

Opaalkust is echt top, zeker met kinderen en honden, die stranden lijken eindeloos. Ik vond het er qua horeca ook helemaal niet duur. Laatste keer zaten wij in Équihen-Plage.

Nu waarschijnlijk nog niet echt van toepassing voor de kleinste, maar onze kinderen vonden Nausicaa echt supertof (en mijn vrouw en ik ook!).
We zijn inderdaad van plan om Nausicaa nog eens te doen 😊. We hebben in de paasvakantie 4 dagen een appartementje aan zee gehuurd om eens te testen hoe ze het doet op verplaatsing, we willen dan eens naar sealife gaan. Vrienden hebben vorige zomer sealife met een baby van 3 maand gedaan en die zette grote ogen op naar het lichtspel en kleuren. Bij de CM kan je trouwens spotgoedkoop tickets verkrijgen voor Nausicaa.

Lokale horeca is er inderdaad zeer schappelijk van prijs, zeker de visgerechten en wijnen. Wij hebben in lokaal visrestaurantje een rog aan 17€ en een krab aan 19€ gegeten, was mega verzorgd en super lekker. Alleen al voor de Sancerre wil mijn vriend in dat restaurant teruggaan :p.

We zijn inderdaad van plan om Nausicaa nog eens te doen 😊. We hebben in de paasvakantie 4 dagen een appartementje aan zee gehuurd om eens te testen hoe ze het doet op verplaatsing, we willen dan eens naar sealife gaan. Vrienden hebben vorige zomer sealife met een baby van 3 maand gedaan en die zette grote ogen op naar het lichtspel en kleuren. Bij de CM kan je trouwens spotgoedkoop tickets verkrijgen voor Nausicaa.

Lokale horeca is er inderdaad zeer schappelijk van prijs, zeker de visgerechten en wijnen. Wij hebben in lokaal visrestaurantje een rog aan 17€ en een krab aan 19€ gegeten, was mega verzorgd en super lekker. Alleen al voor de Sancerre wil mijn vriend in dat restaurant teruggaan :p.
Rog eet ik niet, maar voor de rest hebben wij daar inderdaad ook zeer lekker gegeten voor zeer schappelijke prijzen. Wij hadden daar een restaurantje gevonden waar de blanc de blanc 3,50 euro per glas was :love:.

Heb je daar een link voor (via de CM)?

Geen reis, maar wel een tip voor een leuke uitstap met de kinderen: Balloon Museum in Brussel. Niet goedkoop, maar de kinderen waren er zot van en 't was als ouder eigenlijk ook wel heel tof. Wel nog maar tot 26 januari, dus ben wat laat met mijn tip :unsure:

Hebben jullie tips voor Schladming? Wij gaan er deze zomer voor een weekje zitten dus tips meer dan welkom :)
Wij zaten in een appartement (Appartement Helga via booking) op wandelafstand van het centrum. Ik bekijk meestal de hotels/appartementen via google maps.

Wij zaten in een appartement (Appartement Helga via booking) op wandelafstand van het centrum. Ik bekijk meestal de hotels/appartementen via google maps.
Ik bedoelde eerder qua activiteiten/wandelingen in de buurt. Ons hotel zelf ligt ook al vast, zeker met die Zomerpas heel handig om de regio te verkennen.

Ik bedoelde eerder qua activiteiten/wandelingen in de buurt. Ons hotel zelf ligt ook al vast, zeker met die Zomerpas heel handig om de regio te verkennen.
Wat wij hebben gedaan en de moeite vonden:
- Rittisberg (rodelbaan, touwenparcour, wandelroute, vlieglijn): niet goedkoop maar wel leuke attracties, we zijn tweemaal naar daar gereden voor de rodelbaan
- Hopsiland Planai: lift omhoog in Schladming en dan kan je een dag rondwandelen, heel veel te doen voor de kinderen
- Riesachwasserfall: leuke hike, onze zoon was 5 jaar en ging net om mee te wandelen. Onderweg met de wagen passeer je ook aan restaurant Waldhäusalm, leuk restaurant met veel speelgelegenheden voor kinderen.

Wij zouden een weekendje weg willen met het gezin en onze baby van anderhalf jaar oud met verlengd Hemelvaartweekend. Liefst regio Ardennen. Gezellig huisje in de natuur. Wij zijn fervente hikers en hebben zo een grote baby rugzak om hem overal mee te nemen. Inclusief zwembad zou leuk zijn, maar niet persé een must.

Mijn oog was hierop gevallen: Roompot Hillview Resort Grandvoir Maar €1000 voor 4 nachten (2 personen Lodge) vind ik aan de prijzige kant.

Nog aan het zoeken in o.a. Toscane en Umbrië voor vakantiehuisjes (misschien toch met de auto ipv het vliegtuig) maar ik verschiet ervan dat er toch nog een hoop zijn zonder airconditioning. Dat is toch niet uit te houden in de zomer?

Laatst bewerkt:
Ben eens curieus. Met onze kleine van 13maand maandag terug het vliegtuig op. Vorige keer met 6 maand viel het best wel mee (kreeg nog borstvoeding) en heeft groot stuk geslapen vd vlucht. Hadden toen ook bewust vliegtuig vanuit deurne genomen wegens 2x2 ipv 2x3 stoelen.

Nu met brussels airlines vanop zaventem en hij zit echt niet graag stil op de schoot :x.

We zijn inderdaad van plan om Nausicaa nog eens te doen 😊. We hebben in de paasvakantie 4 dagen een appartementje aan zee gehuurd om eens te testen hoe ze het doet op verplaatsing, we willen dan eens naar sealife gaan.
Sealife zou ik zeer sterk afraden. Eens geweest met de lerarenkaart, dan nog was de inkom van de kinderen zijn geld niet waard. Nausicaa kan je perfect doen met je bébé.
Ben eens curieus. Met onze kleine van 13maand maandag terug het vliegtuig op. Vorige keer met 6 maand viel het best wel mee (kreeg nog borstvoeding) en heeft groot stuk geslapen vd vlucht. Hadden toen ook bewust vliegtuig vanuit deurne genomen wegens 2x2 ipv 2x3 stoelen.

Nu met brussels airlines vanop zaventem en hij zit echt niet graag stil op de schoot :shutup:.
Filmpje kijken op de telefoon werkt altijd.

Wij zouden een weekendje weg willen met het gezin en onze baby van anderhalf jaar oud met verlengd Hemelvaartweekend. Liefst regio Ardennen. Gezellig huisje in de natuur. Wij zijn fervente hikers en hebben zo een grote baby rugzak om hem overal mee te nemen. Inclusief zwembad zou leuk zijn, maar niet persé een must.

Mijn oog was hierop gevallen: Roompot Hillview Resort Grandvoir Maar €1000 voor 4 nachten (2 personen Lodge) vind ik aan de prijzige kant.
Als je toch vooral gaat wandelen, kan je denk ik beter op airbnb of Ardennes Etapes kijken naar huizen met zwembad. Zo'n park lijkt mij dan zeer weinig toegevoegd waarde te bieden?

Nog aan het zoeken in o.a. Toscane en Umbrië voor vakantiehuisjes (misschien toch met de auto ipv het vliegtuig) maar ik verschiet ervan dat er toch nog een hoop zijn zonder airconditioning. Dat is toch niet uit te houden in de zomer?
Wij hadden vorige zomer eerst eentje geboekt zonder airco, boeking geannuleerd en toch gekozen voor eentje met airco, gelukkig, en die airco was eigenlijk zelfs niet afdoende om het genoeg te laten afkoelen.

Als je met de auto gaat, tussenstop aan het Comomeer is een dikke aanrader.

Ik zou eens kijken op airbnb. Hemelvaart is natuurlijk een duur weekend. Hoe dichter bij de gekende plaatsen (Durbuy, La Roche, Rendeux, Houffalize) hoe duurder.

Ik zou naar Ancona vliegen en daar een auto'tje huren. Zowel de vlucht (Ryanair) als de autohuur zijn vaak heel laag geprijsd.

Zal idd erg heet worden zonder airco.

@Avondland ik las uw post in een andere thread, is het een optie om voor te stellen van aan een meer te zitten ipv aan de zee? Of inderdaad 2 locaties, dat in en uitpakken kan je coveren door meerdere reistassen in te pakken voor de verschillende locaties, toch?

Enkele jaren geleden in een oude boerderij in Toscane verbleven te midden de zomer, en binnen was het echt te doen zonder airco. Kleine raampjes, dikke muren, die mensen leven daar al een eeuwigheid zo en het lukt wel :tongue: De ene kamer was natuurlijk al beter dan de andere.
Als je een moderner huis vindt zonder airco, dat zou ik ook wel proberen te vermijden. Maar een oude boerderij met dikke muren, sure!

Dat gezegd zijnde, wij kiezen nu toch ook altijd voor airco want met de kinderen riskeer ik dat niet meer :unsure:

Opaalkust is echt top, zeker met kinderen en honden, die stranden lijken eindeloos. Ik vond het er qua horeca ook helemaal niet duur. Laatste keer zaten wij in Équihen-Plage.

Nu waarschijnlijk nog niet echt van toepassing voor de kleinste, maar onze kinderen vonden Nausicaa echt supertof (en mijn vrouw en ik ook!).
Via wat boek je daar dan. AirBnB, Booking, etc? of zijn er nog andere sites meer specifiek voor die regio.
Zou eind mei daar wel een paar dagen willen doorbrengen.

1 keer in Italie verbleven zonder airco en ik doe het van mijn leven niet meer. Twee weken aan 40 graden was iets te veel van het goede. Is naast zwembad enige dat ik aanduid als filter, toch minstens op de slaapkamer.

Terug
Bovenaan