Chelark007
Well-known member
Ik kijk eerst op Airbnb en probeer dan website van de eigenaars te zoeken om rechtstreeks te huren zonder servicekosten.
Lukt toch niet altijd of wel? Boek ook veel via Airbnb..
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik kijk eerst op Airbnb en probeer dan website van de eigenaars te zoeken om rechtstreeks te huren zonder servicekosten.
Zeker niet altijd. Is wat zoeken. Ik zoek op airbnb en zoek dan op booking in hetzelfde dorp,Lukt toch niet altijd of wel? Boek ook veel via Airbnb..
Soms zoek ik op Google wel wat extra reviews op. Het ideale huisje ligt wat afgelegen, maar niet té afgelegen en heeft een mooi zicht op een landschap met ondergaande zon. Bonuspunten als de eigenaar een wijngaard heeft of andere huisgemaakte producten geeft aan zijn gasten.
Mijn vrouw stuurt de vakantieplanning richting Comomeer. Het Gardameer was ons vorig jaar héél erg bevallen, maar gelukkig heb ik ze ervan overtuigd om dit jaar géén camping meer te doen. Teveel plonsende kinderen rond me heen of een ellendige zoektocht naar een ligbed en geen krappe stacaravan meer aan een veel te duur tarief (voordeel was dat het Gardameer aan de uitgang lag dus daar was altijd wel plaats aan het strand en een stuk rustiger dan het zwembad). Het Toscaneplan zal ik wellicht nog even moeten opbergen, maar misschien dat ik er zelf ook meer aan heb als de dochter wat ouder is. Ik ben wel aan het twijfelen om misschien nog door te rijden naar een ander stuk Italië achteraf. Misschien Cinque Terre ofzo. En op de terugrit ergens in Zwitserland overnachten (want mooi, wel duur maar ik ben een BG'er hé).
Wat aan het kijken voor vakantieparken in België en Nederland (zwemparadijs, veel speeltuinen en animatie, andere kindjes etc). Maar is wel redelijk duur. Minimum 7-800€ voor 4 nachten.
Hier ook nog wat gevonden in de streek waar we naartoe wouden: Sächsische Schweiz op de grens Duitsland/Tsjechië. Had enkele weken geleden al wat gevonden, net buiten die streek meer naar Polen toe, dat wel geschikt was maar mijn vrouw haar werk treuzelde wat te lang om te confirmeren dat ze wel thuis ging zijn die periode. Dan was dat intussen weg he.
Terug beginnen rondzoeken, veel vinden, maar wat veel eisen naar mijn vrouw en kinderen toe waardoor er altijd wel iets nog goed was. Gedacht ja we zullen maar voor het beste compromis gaan want de beste zullen intussen weg zijn. Zaterdag ga ik door mijn bookmarks die ik in eind vorig jaar al gemaakt had bij een eerste zoektocht en kom ik plots uit op een huisje met alle eisen zoals we ze graag hadden. In mijn zoektocht totaal niet meer aan die specifieke bookmark gedacht. Halfweg passeren we mijn vrouw haar familie dus dat zal ook ginder een aantal dagen verblijven op de heen en terugreis.
Hier ook in juli, en zelfde omgeving. Ik ken de streek ook niet, maar is ons aangeraden door mijn vrouw haar Duitse familie toen die hier in december waren. Wij zochten natuur, rust en Duitsland. Mijn vrouw wou liever plat en de kusten doen na 3 jaar op minimum 1000m in Alpen en Zwarte Woud. Dat zag ik dan weer niet zitten en doordat haar familie dat dan zei zijn we ons op die streek gaan concentreren. Ik wou sowieso wel eens Oost-Duitsland gaan doen.Wij gaan in juli ook, kanten van pirna / Konigstein, ben wel eens benieuwd. Ken de streek niet.
. Toch maar eens zien voor een reisannulatieverzekering id toekomst.Hier ook in juli, en zelfde omgeving. Ik ken de streek ook niet, maar is ons aangeraden door mijn vrouw haar Duitse familie toen die hier in december waren. Wij zochten natuur, rust en Duitsland. Mijn vrouw wou liever plat en de kusten doen na 3 jaar op minimum 1000m in Alpen en Zwarte Woud. Dat zag ik dan weer niet zitten en doordat haar familie dat dan zei zijn we ons op die streek gaan concentreren. Ik wou sowieso wel eens Oost-Duitsland gaan doen.
enigste wat ik daar te kort had was eens een zwembad om te kunnen zwemmen met de zoon.Wij zaten vorig jaar voorbij Schluchsee in hochenschwand. Die hadden een openluchtzwembad. Voor mij is dat niet, daar krijgen ze mijn kleine teen nog niet in. Maar de kindjes zijn daar natuurlijk wel zot van. Ik heb wel de indruk dat heel Duitsland vol ligt met openluchtbaden. Ik heb daar al eens gegoogled in de buurt van Pirna en er daar toch ook een aantal gevonden op acceptabele afstand.2j geleden zwarte woud gedaan, titisee en Feldbergenigste wat ik daar te kort had was eens een zwembad om te kunnen zwemmen met de zoon.
Boven de 1000m wil ik ook nog doen, maar madam haar conditie is niet jedat en de zoon pas 6...tbc
Zo, 6 nachten aan het Comomeer in Bellano geboekt. Huisje met twee slaapkamers, gedeeld zwembad, panoramisch zicht op het meer én aan de oostkant gelegen dus de ondergaande zon hebben we mee. Nu nog iets gaan zoeken om enkele dagen ervoor te vertoeven op de heenrit. Terugrit proberen we in één keer te doen.
Lukt toch niet altijd of wel? Boek ook veel via Airbnb..
Dat is inderdaad wel een mooie stop. Vorig jaar via Oostenrijk gereden via de Fernpass en dat was wel druk (heenrit op donderdag viel mee maar terugrit op zaterdag was zeer druk). We worden maandag aan het Comomeer verwacht, maar ik hoop donderdag al door te rijden. Voor de terugrit vertrekken we op zondag. Als we goed op tijd vertrekken zijn we nog op een schappelijk uur in België. Of we stoppen ergens in de Elzas, dat is daar ook best mooi.Als je via A2 door zwitserland rijdt kan ik enkel maar aanraden om voor een stop langs de autosnelweg niet voor het standaard oververzadigde tankstation te gaan (vooral in Zwisterland is dat op de hoogdagen vooral enorm ondergedimensioneerd heb ik de indruk).
Wij stoppen op die route altijd eens ter hoogte van het meer van Luzern / Vierwoudstrekenmeer. Maar een paar minuutjes van de autosnelweg maar je komt wel in een andere wereld / het zwitserland uit de boekjes. Zeker in landen als Oostenrijk, Zwitserland voldoende mooie plekjes om te lunchen op een steenworp van de autosnelweg.
vb. https://maps.app.goo.gl/Dit8MLzA19kDigAz8
Como op 1 dag terug zal normaliter geen probleem zijn. Zelf nog uit Toscane op 1 dag teruggereden (nu ook geen aanrader maar met een zieke zoon wilden we vooral snel thuis zijn. Had iets geboekt in Colmar maar dat geannuleerd en doorgereden). Je hebt de drukte van rond Milaan al niet en in Zwitserland nog nooit echt file gehad, enige kritiek punt kan daar de Gotthard tunnel zijn maar zelf daar nog nooit last gehad in het terugkeren. Je moet er nu ook wel niet om 12.00 smiddags in de file gaan staan . Eenmaal voorbij Mulhouse kom je ook wel in een rustiger stuk terecht en terugkerend verkeer is altijd al meer gespreid.
2j geleden zwarte woud gedaan, titisee en Feldbergenigste wat ik daar te kort had was eens een zwembad om te kunnen zwemmen met de zoon.
Boven de 1000m wil ik ook nog doen, maar madam haar conditie is niet jedat en de zoon pas 6...tbc
Je hebt daar nogthans een heel schoon zwembad !
![]()
Erlebnis- & Erholungswelt | Badeparadies Schwarzwald
✓300 echte Palmen ✓12 thematisierte Saunen ✓18 Pools ✓2 Poolbars ✓23 Wasser-Rutschen ✓Wellenbad ►Mehr.Urlaub.Erleben.www.badeparadies-schwarzwald.de