Op reis met kinderen

Partner heeft 2 minderjarige dochtertjes.
Deze zomer gaan we op vakantie naar het buitenland (vliegtuig).
Beide kindjes zijn gedomicilieerd bij de mama.

Hebben we een document origine van ouderlijke toestemming van de papa dat de kindjes mee mogen naar het buitenland?
ik zou dat wel doen eerlijk gezegd. Al is het maar om gedoe te vermijden. Als het een vliegtuigruis is naar een of andere costa in spanje verwacht ik niet dat er veel vragen zullen gesteld worden maar toch..."better safe than sorry" veronderstel ik.

https://degroote-deman.be/app/uploa...ier-reizen-minderjarige-De-Groote-De-Man.docx

na een snelle search op internet. Document laten invullen door vader, voor echt laten verklaren op gemeentehuis en klaar.

Binnen een paar weken vertrekken we met de 2,5 jarige met het vliegtuig.
We hebben een iPad met kinderhoes voor onderweg, maar vroegen ons af om ook geen koptelefoon te kopen…
Iemand aanraders?

Comomeer voor een week en onderweg daarheen denk ik te stoppen in Annecy. Dan de keuze: meteen doorrijden naar Como of er toch nog een tweetal extra dagen aan vastbreien. Mijn eerste gedachte was Piëmonte op een mooie heuvel met zicht op wijnranken. Maar mijn vrouw maakte daarbij de wellicht terechte opmerking: wat kan je daar gaan doen met een kleuter? En ze opperde dat ze de zee wou zien. De Ligurische kust onder Genua (Portofino/Rapallo) lijkt me wel aanlokkelijk om wat strand mee te pikken?

Comomeer voor een week en onderweg daarheen denk ik te stoppen in Annecy. Dan de keuze: meteen doorrijden naar Como of er toch nog een tweetal extra dagen aan vastbreien. Mijn eerste gedachte was Piëmonte op een mooie heuvel met zicht op wijnranken. Maar mijn vrouw maakte daarbij de wellicht terechte opmerking: wat kan je daar gaan doen met een kleuter? En ze opperde dat ze de zee wou zien. De Ligurische kust onder Genua (Portofino/Rapallo) lijkt me wel aanlokkelijk om wat strand mee te pikken?

1 van de tweeling gisteren liep plots naar buiten omdat de kip ontsnapt was. Dan heeft ze een half uur achter de kip gelopen. Er een kwartier bij gezeten en de kip geaaid. Daarna een worm gevonden en een kwartier met de worm gespeeld om daarna een half uur naar een vogelkotje te staren waar een vogel in en uit vloog om kuikens te voederen.

Toen de zus naar buiten ging hebben ze een half uur 'kruislopen' gedaan. Lees: De ene loopt een horizontale streep, de andere een vertikale streep en je mag elkaar niet raken :rolleyes:

Vorig jaar zijn we naar zo'n vakantiehuisje op een camping geweest. Daar was een zwembad en hebben we uitstappen en zo gedaan (dierenpark, acquarium, kasteel, ...). De enige 2 dingen waar ze 1 y later nog van spreken is 1) dat het isomo vliegtuigje in de boom voor het huisje vast zat en DAT ZE HET ER MET EEN BAL TE SMIJTEN UIT GEKREGEN HEBBEN !!! (ik kon ook op mijn tippen staan en het gewoon uit de boom gepakt hebben). 2) Dat ze stokbroden ("schietpistool broden") verkochten in het bakkerijtje op de camping.

Om maar te zeggen, een kleuter amuseert zich overal.

En in verband met de Ligurische kust, je ging in het hoogseizoen dacht ik hé? Dat is daar koppenlopen dan. Zeker de Cinque Terre zijn prachtig, maar ook bij de drukste toeristische trekpleisters van Italië. Als je het doet, zou ik eerder niet naar Portofino etc trekken, maar aan de andere kant van Genua blijven (richting Frankrijk), de Riviera di Ponenta. Daar ga je volgens mij ook makkelijker comfortabele zandstranden vinden.

En aan het Comomeer heb je ook stranden hé :p

Ligurische kust is prachtig, inderdaad Portofino / Rapallo. Of Camogli, en daar het bootje nemen naar Punta Chiappa (daar zal het hoogstwaarschijnlijk minder druk zijn dan Portofino).

Verder kan je ook de kust boven Genua eens doen, daar is het ook mooi (misschien wel iets minder pittoresk in het algemeen dan onder Genua). Bijvoorbeeld richting Spotorno, Finale Ligure, Noli, etc

Deze zomer trekken we opnieuw naar Mexico. Vorige keer was de dochter bijna 1 jaar, was een uitdaging maar wel in slaap gekregen en niet teveel last van drukverschil door flesje te geven.

Nu zal ze bijna 3 jaar zijn (help!), iemand goed advies hoe een vlucht van zo'n 10 uur door te komen?

Als ik met mijn driejarige 10u op het vliegtuig moet zitten, gaan ze verzoeken om hem in het dieren compartiment in te checken vrees ik :unsure:

Wij hebben zonet geboekt voor Normandië, vakantiepark voor een week, wordt een nieuw gezinsrecord als we het einde halen natuurlijk.

Noise-cancelling headphone opzetten en je van de domme houden.

:unsure:
Dat zou de vakantiesfeer kunnen bederven als ik daarna enkele weken tussen schoonfamilie moet doorbrengen.
Als ik met mijn driejarige 10u op het vliegtuig moet zitten, gaan ze verzoeken om hem in het dieren compartiment in te checken vrees ik
:unsure:
Ja, moest het grootste deel van mijn schoonfamilie daar niet wonen zou geen haar op mijn hoofd er nog maar aan denken, maar het is wat het is.

Overigens vorig jaar Normandië gedaan, niet te ver rijden, ideaal. Studio in Trouville-sur-Mer gehuurd.

Laatst bewerkt:
Als ik met mijn driejarige 10u op het vliegtuig moet zitten, gaan ze verzoeken om hem in het dieren compartiment in te checken vrees ik :unsure:

Wij hebben zonet geboekt voor Normandië, vakantiepark voor een week, wordt een nieuw gezinsrecord als we het einde halen natuurlijk.

Hier ook weekje vakantiepark in Normandie.

Ik denk dat ik nog 14 jaar wacht met ze op een vliegtuig te steken. :hakkuh:

Normandie it is, vorig jaar heel goed bevallen, deze keer naar Honfleur.
Voor één of andere reden wilt ze wel plots eens met het vliegtuig, dus volgend jaar hang ik eraan denk ik.

Binnen een paar weken vertrekken we met de 2,5 jarige met het vliegtuig.
We hebben een iPad met kinderhoes voor onderweg, maar vroegen ons af om ook geen koptelefoon te kopen…
Iemand aanraders?
vorig jaar naar Ibiza geweest met dochter van 2,5 jaar oud. Ging perfect zonder ipad

Deze zomer trekken we opnieuw naar Mexico. Vorige keer was de dochter bijna 1 jaar, was een uitdaging maar wel in slaap gekregen en niet teveel last van drukverschil door flesje te geven.

Nu zal ze bijna 3 jaar zijn (help!), iemand goed advies hoe een vlucht van zo'n 10 uur door te komen?
Kleine dingen kopen en als cadeautjes verpakken die je dan tijdens de vlucht kan geven. Maar dus vooral dingetjes waar ze mee kan tekenen/knutselen/plakken. Zaken zoals stickers, kleurpotloden, kleine spelletjes, kleurboekje. Bij de Hema kan je dergelijke brol wel vinden. Eventueel een tablet.

Wij hebben dat met twee kleine kindjes gedaan van op dat moment 2,5 en 3 jaar ongeveer. De terugvlucht was een nachtvlucht en dat was toch veel comfortabeler, want dan hebben ze quasi de hele tijdgeslapen...

In juni is moeder de vrouw een weekendje van huis en zou ik met mijn 2 kinderen (3&6) een weekendje willen gaan kamperen.
Eventueel met eigen tent, maar mag evengoed zo een glampingtent/stacaravan zijn.

Iemand aanraders voor locaties/campings binnen België of kort over de grens?

Plusplunten voor zwemgelegenheid

In juni is moeder de vrouw een weekendje van huis en zou ik met mijn 2 kinderen (3&6) een weekendje willen gaan kamperen.
Eventueel met eigen tent, maar mag evengoed zo een glampingtent/stacaravan zijn.

Iemand aanraders voor locaties/campings binnen België of kort over de grens?

Plusplunten voor zwemgelegenheid
Camping de La Cascade in Coo is heel kleinschalig en leuk, maar door de kleinschaligheid dus geen zwembad. Als je een plaatsje vraagt aan het water kan je wel rechtstreeks in de Amblève zwemmen.

Kleuters don't care.
Dat is waar. Maar mijn vrouw doet dat dus wel en daar moet ik rekening mee houden.

Zal de opties voorleggen.

Ofwel langer in Annecy (tussenstop).
Ofwel na 1 nacht Annecy een aantal dagen Piëmonte
Ofwel na 1 nacht Annecy de Ligurische kust
Ofwel ... die Schweiz?

Volgend jaar wordt het de vlieger op, hoewel ik nog één jaar mijn bedrijfswagen mét diesel heb. Zodra het elektrisch wordt weet ik niet of ik nog zo happig ben op een verre autoreis.

Volgend jaar wordt het de vlieger op, hoewel ik nog één jaar mijn bedrijfswagen mét diesel heb. Zodra het elektrisch wordt weet ik niet of ik nog zo happig ben op een verre autoreis.
Nu stop je toch ook af en toe om te eten, drinken, plassen,... toch zeker met kinderen.

Terug
Bovenaan