Op reis met kinderen

In juni is moeder de vrouw een weekendje van huis en zou ik met mijn 2 kinderen (3&6) een weekendje willen gaan kamperen.
Eventueel met eigen tent, maar mag evengoed zo een glampingtent/stacaravan zijn.

Iemand aanraders voor locaties/campings binnen België of kort over de grens?

Plusplunten voor zwemgelegenheid

Kan die van 3 al zwemmen ?

Ik kan je garanderen, 2 kinderen in een zwembad en alleen, stressvol. Vanaf er 1 van de 2 pipi moet doen, is het ofwel in het zwembad of ze er alle 2 uithalen. Als er 1 van de 2 kan zwemmen en die zwemt 5 m weg, kiezen welke je opoffert.

Heb vorig jaar met 2 van 3.5 alleen in het zwembad gezeten. Als je 10 sec niet kijkt, kan er 1 kopje onder zijn...

Al keer op BoerEnBed gekeken ? Die van ons zouden het de max vinden aangezien EN buitenkinders EN dierenvrienden zijn

Nu stop je toch ook af en toe om te eten, drinken, plassen,... toch zeker met kinderen.
Dat is waar. Een maat van me vertelde me over zijn reis naar Spanje en stak daar al een verhaal af dat hij 's avonds niet kon laden aan zijn huisje en dat die dan een dorp of twee verder op zoektocht mocht gaan naar een werkende laadpaal. Ik ga er nu wel van uit dat 1. de autonomie van zo'n auto's er alleen maar op vooruit zal gaan en 2. de infrastructuur er ook op vooruit gaat.

Kan die van 3 al zwemmen ?

Ik kan je garanderen, 2 kinderen in een zwembad en alleen, stressvol. Vanaf er 1 van de 2 pipi moet doen, is het ofwel in het zwembad of ze er alle 2 uithalen. Als er 1 van de 2 kan zwemmen en die zwemt 5 m weg, kiezen welke je opoffert.

Heb vorig jaar met 2 van 3.5 alleen in het zwembad gezeten. Als je 10 sec niet kijkt, kan er 1 kopje onder zijn...

Al keer op BoerEnBed gekeken ? Die van ons zouden het de max vinden aangezien EN buitenkinders EN dierenvrienden zijn

Die van 6 kan perfect zwemmen en zelfstandig naar de WC gaan, dat helpt wel.
Die van 3 doe ik in het zwembad altijd zo'n zwemvestje van decathlon aan en die trekt ook zijn plan in een zwembed. Sinds die kan stappen wil die ook niet liever dan van de kant in het zwembad springen als we gaan zwemmen. (En ook van springplanken/startblokken/...)
Die gaat (met zijn zwemvest) ook al alleen van glijbanen etc..
Kopje onder gaat die echt niet meer gaan met die vest aan, hoe graag hij ook wil proberen :)

Zowel zij als ik zijn het gewoon om samen te gaan zwemmen, dus ik zie geen probleem.

Bedankt voor de link trouwens, ik bekijk het eens, ziet er inderdaad ook fun uit!

Die van 6 kan perfect zwemmen en zelfstandig naar de WC gaan, dat helpt wel.
Die van 3 doe ik in het zwembad altijd zo'n zwemvestje van decathlon aan en die trekt ook zijn plan in een zwembed. Sinds die kan stappen wil die ook niet liever dan van de kant in het zwembad springen als we gaan zwemmen. (En ook van springplanken/startblokken/...)
Die gaat (met zijn zwemvest) ook al alleen van glijbanen etc..
Kopje onder gaat die echt niet meer gaan met die vest aan, hoe graag hij ook wil proberen :)

Zowel zij als ik zijn het gewoon om samen te gaan zwemmen, dus ik zie geen probleem.

Bedankt voor de link trouwens, ik bekijk het eens, ziet er inderdaad ook fun uit!

Heb je een link van die Decathlon vestjes ?

Iemand suggesties voor iets met de auto , max 4 u rijden vanuit België (WVL) met 2 kindjes (1 en 4 jaar oud) voor enkele dagen?

Aan de Opaalkust sliepen wij de laatste keer in Hardelot. Bezoekje aan Nausicaá is dik de moeite in Boulogne-sur-Mer.

Camping Sandaya Le Ranolien - Perros-Guirec een jaar of 4 geleden gedaan.
Fijne, niet al te grote camping. Prachtige omgeving(opaal kust).

waar dan precies in Normandië wordt aangeraden?
Het is niet gigantisch dus als je relatief centraal zit kan je ook wat rondreizen, wij zaten in Trouville-sur-Mer. Mooi strand, leuk stadje, en ook niet zo gek ver van andere plaatsen zoals Honfleur.

Het is niet gigantisch dus als je relatief centraal zit kan je ook wat rondreizen, wij zaten in Trouville-sur-Mer. Mooi strand, leuk stadje, en ook niet zo gek ver van andere plaatsen zoals Honfleur.

Trouville is idd nice. Leuke wandeling ook via het strand in de richting van Honfleur, kom je op bepaald moment aan het eind vh strand ter hoogte van de camping Le Chant des Oiseaux. Prachtig uitzicht daar over de baai van de Seine.

Trouville is idd nice. Leuke wandeling ook via het strand in de richting van Honfleur, kom je op bepaald moment aan het eind vh strand ter hoogte van de camping Le Chant des Oiseaux. Prachtig uitzicht daar over de baai van de Seine.
Inderdaad, en Deauville ernaast is zowat hetzelfde dorp, kan je ook mooi wandelen of eens naar de markt gaan. Vorig jaar was mijn dochter net geen 2 jaar dus te zot moesten we het niet maken.

Terug
Bovenaan