Op reis met kinderen

In april hebben wij een nacht geslapen in hotel l'Escale aan de opaalkust. Leuk hotel met familiekamers en een binnenzwembad.

Wij gaan dit jaar naar Normandië ik ben benieuwd, gezien de vele positieve reacties stijgen de verwachtingen :biglaugh:

Vorig jaar Texel gedaan ook heel leuk met kinderen maar ook voor volwassenen.

Tussen Opaalkust en Normandië: Saint-Valery-Sur-Somme ook echt een aanrader. Zonsondergang aan Pointe de Hourdel bij eb, je waant je in een scene uit Dune. Nog dichterbij: Wissant/Ambleteuze en Cap Blanc Nez.

Comomeer voor een week en onderweg daarheen denk ik te stoppen in Annecy. Dan de keuze: meteen doorrijden naar Como of er toch nog een tweetal extra dagen aan vastbreien. Mijn eerste gedachte was Piëmonte op een mooie heuvel met zicht op wijnranken. Maar mijn vrouw maakte daarbij de wellicht terechte opmerking: wat kan je daar gaan doen met een kleuter? En ze opperde dat ze de zee wou zien. De Ligurische kust onder Genua (Portofino/Rapallo) lijkt me wel aanlokkelijk om wat strand mee te pikken?
Omdat het toch al een financieel uitdagend voorjaar is geworden met een nieuwe oprit en tuinaanleg gaan we het toch minder ambitieus aanpakken.

De heenrit naar Como wellicht via Bregenz (Bodensee) (935 km enkel en dan nog maar 3,5u naar het huisje) en terugrit via de Elzas (880 km enkel en dan zijn we halfweg). Eigenlijk is dat niet zoveel verschil in kilometeraantal. Wel wat meer tijd, maar omdat we toch een tussenstop hebben maakt dat niet zoveel uit.

Blijkbaar moet je zelfs bij een Sunweb (vliegen met Brussels Airlines) stoelen reserveren, wanneer je als gezin (met een kind van 2) samen wilt zitten. Vind ik toch behoorlijk schandalig.

Omdat het toch al een financieel uitdagend voorjaar is geworden met een nieuwe oprit en tuinaanleg gaan we het toch minder ambitieus aanpakken.

De heenrit naar Como wellicht via Bregenz (Bodensee) (935 km enkel en dan nog maar 3,5u naar het huisje) en terugrit via de Elzas (880 km enkel en dan zijn we halfweg). Eigenlijk is dat niet zoveel verschil in kilometeraantal. Wel wat meer tijd, maar omdat we toch een tussenstop hebben maakt dat niet zoveel uit.
Bregenz hebben wij enkele jaren terug eens een daguitstap gedaan. Zeer leuke stad herinner ik me. Ik zou er zo terug naar toe kunnen gaan.

waar zoeken jullie dan voor een verblijf in Normandië?
Ik doe normaal altijd airbnb maar in de periode dat ik wil gaan is daar al niet veel meer op te vinden

Blijkbaar moet je zelfs bij een Sunweb (vliegen met Brussels Airlines) stoelen reserveren, wanneer je als gezin (met een kind van 2) samen wilt zitten. Vind ik toch behoorlijk schandalig.
Laten ze je niet boeken zonder dat je die extra kost betaalt?
Ik kan me voorstellen als je boekt zonder de extra kost, en je zit inderdaad apart, dat dat aan boord wel snel zal opgelost worden.

Laten ze je niet boeken zonder dat je die extra kost betaalt?
Ik kan me voorstellen als je boekt zonder de extra kost, en je zit inderdaad apart, dat dat aan boord wel snel zal opgelost worden.
Ik ga dat risico niet nemen. We hebben maar stoelen gereserveerd. Ga er wel vanuit dat ze geen 2-jarige van haar ouders gaan scheiden, maar wil ook geen gedoe.

is bij ryanair net hetzelfde.
Ik weet het. Daar heb ik enigszins nog "begrip" omdat uw ticket vrij goedkoop is en je al een stoel hebt voor €9 (?). Brussels Airlines is sowieso al duurder en de stoelen kosten minimaal €14.

Dat is bij al die charter vluchten zo hoor. En ja, ze splitsen u wel. Want heel veel mensen kopen wel hun zitjes en dan wordt de overschot gewoon opgevuld. Ze zorgen wel aan boord dat een kind natuurlijk bij 1 ouder zit.

Wij reizen met 6 en betalen bij TUI ook maar de zetelreservering altijd, deze ochtend voor onze heenvlucht toevallig net in orde gebracht.

Ik merkte dit ook gisterenavond op op de site van correndon. Vlucht is met sn Airlines.
Partner +haar 2kindjes (9 en 11 j) + ik gaan midden augustus naar Griekenland
Eerste keer dat de kids het vliegtuig zullen nemen, us best dat ze naast hun mama zitten.

Als we onze stoelen niet reserveren, bestaat er kans dat we niet naast elkaar zitten. (Staat er zo op hun site).
Dus we zullen dit zeker doen. Kan vanaf 6 weken op voorhand.

Oké, dus heb deze gereserveerd op 29 mei en heb net online ingecheckt en krijg gewoon andere stoelen toegewezen. Heb ik die vraag even in de chat(bot) gegooid en daar zeggen ze dus dat je altijd andere stoelen kunt krijgen, maar wel in de gereserveerde categorie. Sorry, maar wat is dat nu weer voor een zever :unsure: .

Oké, dus heb deze gereserveerd op 29 mei en heb net online ingecheckt en krijg gewoon andere stoelen toegewezen. Heb ik die vraag even in de chat(bot) gegooid en daar zeggen ze dus dat je altijd andere stoelen kunt krijgen, maar wel in de gereserveerde categorie. Sorry, maar wat is dat nu weer voor een zever :unsure: .

Maar nog altijd op dezelfde plaats ?
Bvb. dat je bij een raamzitje nog steeds aan het raam zit ?

Laatste stopt op de terugrit naar huis van het Comomeer is geboekt. Aanvankelijk dacht ik de Elzas maar het is dan toch Nancy geworden. Relatief goedkoop hotel ( €100) en het centrum op wandelafstand. Ook dicht bij een park met een grote speeltuin. Nu toch de rest van de planning verder opmaken en misschien eens kijken of ik al wat zaken op voorhand kan boeken. De ferrysituatie zou aan het Comomeer wel FUBAR zijn: heel lange wachtrijen en stampvolle overzetboten. Dus we gaan de meeste stadjes met de auto bezoeken, al ga ik ook op zoek naar een organisatie die boottochtjes doet zodat we dat kunnen boeken.

Terug
Bovenaan