Op reis met kinderen

Ik doe dat ook in 1x (ik ga bijna jaarlijks naar de regio rond het Garda meer), maar vertrek wel rond 04:00-05:00 s'morgens om tijdig terug thuis te zijn.
Ja volgende keer gaan we dat bij zo een ritten ook doen denk ik, maar om dan hopelijk iets na de middag te kunnen stoppen met rijden en dan iets te kunnen doen op locatie en overnachten.

Onzen oudsten durft al es iets anders nemen gelukkig :lol:

Gisteren mosselen gaan eten, ik in witte wijn, hij natuur. Mosselen komen toe, we vallen aan en ik zie hem met lange tanden eten. Hij is normaal zot van mosselen en vraag wat er scheelt. "Ik vind ze niet zo lekker papa."
Mijn kiloke was ondertussen al ver op dus ik stel voor dat ik zijn kom wel zal verder opeten en dat hij iets anders mag bestellen. Ik val aan voor kilo nummer 2 en wat proef ik: witte wijn, en nog geen klein beetje. :unsure: ze vroegen het nochtans nog bij het serveren, wie heeft de witte wijn? Vond ze al aan de flauwe kant :lol:

Erg herkenbaar, maar gelukkig is de jongste (ondertussen 12) stilaan toch wat flexibeler aan het worden. De oudste is nooit moeilijk geweest en durft gemakkelijk nieuwe smaken proberen, maar de jongste... Zodra iets anders smaakt dan ze gewoon is van thuis ( = alles) gaat het moeilijk worden.

Erg herkenbaar, maar gelukkig is de jongste (ondertussen 12) stilaan toch wat flexibeler aan het worden. De oudste is nooit moeilijk geweest en durft gemakkelijk nieuwe smaken proberen, maar de jongste... Zodra iets anders smaakt dan ze gewoon is van thuis ( = alles) gaat het moeilijk worden.
Ik heb chance dat de jongste hier er fier op is dat ze alles eet en probeert. Dat is haar al een paar keer slecht bevallen maar ze blijft proberen.

Er is ook wel een groot deel dat ze weet dat ik dat belangrijk vind en dan is er zoiets van "wij eten die dingen eh". Terwijl haar zus zich daar niks van aantrekt en gewoon hetgene wil dat ze kent >.>

Tickets zoo München: 45 euro voor 2 volw en 2 kinderen (6 en 9). Parking gratis.
Tickets planckendael + parking: 143 euro.

:unsure:

Tickets zoo München: 45 euro voor 2 volw en 2 kinderen (6 en 9). Parking gratis.

2 weken terug waren we in Zoo Dresden. Dat was 55€ voor ons 4 en nog 4,5€ parking dacht ik.
En voor 155€ had je een abonnement voor een heel jaar voor de hele familie. 😁

Serieus verschil dat wel, maar (het is wel al een tijd geleden dat ik nog in Planckendael was dus het is in mijn herinnering) er is daar qua beesten toch wel iets meer en iets spectaculairder te zien dan in Dresden.

2 weken terug waren we in Zoo Dresden. Dat was 55€ voor ons 4 en nog 4,5€ parking dacht ik.
En voor 155€ had je een abonnement voor een heel jaar voor de hele familie. 😁

Serieus verschil dat wel, maar (het is wel al een tijd geleden dat ik nog in Planckendael was dus het is in mijn herinnering) er is daar qua beesten toch wel iets meer en iets spectaculairder te zien dan in Dresden.

Ik vind Planckendael nu ook niet zoooo waauw.
Pairi daiza is beter, maar da's al 172 euro voor ons 4, zonder parking.

In België zijn al die zaken overpriced, net zoals Horeca, pretparken en andere plaatsen voor gezinnen. Ze rekenen gewoon op de goodwill van de mensen om dat te betalen. Waarom moeten al die parken zoveel winst maken?

Gohja, als het doel is om kinderen te entertainen moet dat niet meer zijn dan Planckendael denk ik, tot een bepaalde leeftijd toch.

Wij zitten hier nu in Mexico, en het voorlopig hoogtepunt voor de dochter van bijna 3 is de schommel van de speeltuin vlakbij. :unsure:

Gohja, als het doel is om kinderen te entertainen moet dat niet meer zijn dan Planckendael denk ik, tot een bepaalde leeftijd toch.

Wij zitten hier nu in Mexico, en het voorlopig hoogtepunt voor de dochter van bijna 3 is de schommel van de speeltuin vlakbij. :unsure:

Dat had ge haar thuis ook kunnen bieden en veel centen besparen :lol:

Aangezien we binnen twee weken vertrekken moet ik dringend eens bekijken wat we allemaal gaan uitspoken in Normandië.
Iemand suggesties? Of zaken die we zeker links moeten laten liggen?

Zo een zaken zijn niet voor u eh :p

Ik heb dat LEGO huis een dikke twee weken geleden gezien en dat was de moeite waard, maar de rest van mijn vakantie is ook gewoon "omdat de kinderen het leuk vinden". Ik zal wel op verlof gaan voor mezelf over een jaar of 10

Aangezien we binnen twee weken vertrekken moet ik dringend eens bekijken wat we allemaal gaan uitspoken in Normandië.

Daar is veel te zien. Denk wel dat het daar druk gaat zijn. Toch in Saint malo / Mont Saint Michel.
Rouen en Le Havre te mijden, industrie en niet veel te beleven.

Er is mooie kust met de kliffen. Zijn blijkbaar wel aan het afbrokkelen op sommige plaatsen. Weinig strand, ga je moeten opzoeken.

Ook afhankelijk van de interesses, veel zaken over de oorlog.

In deze thread en het wijde internet veel info te vinden. Zowel qua natuur, strand, cultuur wel heel wat te vinden.

Vorige keer zaten wij in Trouville-sur-Mer, mooie stranden daar en gezellig.

Hier ook net alles in de auto gestampt (offtopic , maar wat vrouwen allemaal mee willen sleuren, ik snap het niet..)
Eerste keer met de auto op vakantie, ik, mn vrouw en dochter van 3, benieuwd hoe het gaat bevallen.

Vertrekken om 1u, om 5u een laadstop (dan zijn we net over parijs normaal) en van daaraf is het telkens in etappes van 3x +-200 km waarbij we de benen kunnen strekken en de dochter wat entertainen. Zo zou het moeten meevallen. Fingers crossed!

Terug
Bovenaan