Op reis met kinderen

Nog eens aan het zoeken naar een reisbestemming. Auto + huisje of toch met het vliegtuig. Mijn vrouw zocht via TUI eens naar all in-vakanties. 3-4k per persoon voor een week? Zelfs 7k per persoon was niet ongewoon. Waanzin.

Nog eens aan het zoeken naar een reisbestemming. Auto + huisje of toch met het vliegtuig. Mijn vrouw zocht via TUI eens naar all in-vakanties. 3-4k per persoon voor een week? Zelfs 7k per persoon was niet ongewoon. Waanzin.
Is dat niet "de prijs" voor all-in? Wij zijn vorige zomer voor net niet 5k naar Mexico gevlogen. Wij moesten geen verblijf betalen, anders was dat gewoon onbetaalbaar.

Deze zomer wordt het met de auto, waarschijnlijk Frankrijk, dat zal financieel compenseren. :unsure: Twee jaar terug naar Normandië geweest en goed bevallen. Nu misschien wat verder. Iemand tips voor Normandië tot Pays de la Loire? Mijn vrouw heeft graag een strand, anders lijkt de andere kant uit richting Nancy of Metz me ook wat.

Saint-Malo en La Baule lijken al interessant.

Is dat niet "de prijs" voor all-in? Wij zijn vorige zomer voor net niet 5k naar Mexico gevlogen. Wij moesten geen verblijf betalen, anders was dat gewoon onbetaalbaar.

Deze zomer wordt het met de auto, waarschijnlijk Frankrijk, dat zal financieel compenseren. :unsure: Twee jaar terug naar Normandië geweest en goed bevallen. Nu misschien wat verder. Iemand tips voor Normandië tot Pays de la Loire? Mijn vrouw heeft graag een strand, anders lijkt de andere kant uit richting Nancy of Metz me ook wat.

Saint-Malo en La Baule lijken al interessant.
Ik citeer mijn vrouw: vroeger ging ik voor 800 euro all in naar Djerba. Nuja, inflatie enzo.

Dan is een huisje huren dan toch wel interessanter, zij het met het vliegtuig daarheen (wel checken dat alles daar voorradig is) of met de auto. Ik vind het zelf niet zo erg om af en toe eens te koken. Dan is het leuk een lokale traiteur te zoeken of naar de markt te gaan en daar wat specialiteiten mee te nemen.

Saint-Malô is wel schitterend. Prachtige, charmante stad met véél strand. Nancy zelf vind ik wel een mooie stad, charmant met statige gebouwen.

Ik citeer mijn vrouw: vroeger ging ik voor 800 euro all in naar Djerba. Nuja, inflatie enzo.

Dan is een huisje huren dan toch wel interessanter, zij het met het vliegtuig daarheen (wel checken dat alles daar voorradig is) of met de auto. Ik vind het zelf niet zo erg om af en toe eens te koken. Dan is het leuk een lokale traiteur te zoeken of naar de markt te gaan en daar wat specialiteiten mee te nemen.

Saint-Malô is wel schitterend. Prachtige, charmante stad met véél strand. Nancy zelf vind ik wel een mooie stad, charmant met statige gebouwen.
Mijn vrouw kookt graag dus dat is mooi meegenomen. Twee jaar terug in Normandië vaak op de studio gegeten zodat de dochter op tijd in haar bed lag volgens schema. Het beste dat ik daar gegeten heb was verse makreel van de markt die zij voor de lunch had klaargemaakt. Dat was dan ook een goedkope vakantie.

Ik denk dat je vrouw teveel filters heeft aangezet 😉. Een all in bij tui piek hoogseizoen zal je wel nog wat keuze hebben bij 1500 euro, Bij Corendon ook nog wel wat keuze rond de 1000.p.p.

3k per persoon voor een week? No way :laugh:

Nu ga je all in naar Djerba met TUI voor €1040 in hoogseizoen:
J3XqlAS.png

Of €760 erbuiten:
CW8YgwU.png

(en dat was het eerste hotel van Djerba & random week telkens dat ik aanklikte, kan mogelijks nog goedkoper)

Nu ga je all in naar Djerba met TUI voor €1040 in hoogseizoen:
J3XqlAS.png

Of €760 erbuiten:
CW8YgwU.png

(en dat was het eerste hotel van Djerba & random week telkens dat ik aanklikte, kan mogelijks nog goedkoper)

En toch blijft dat duur, als ge 1 week gaat tot daar aan toe mss maar 1.040,00 EUR voor 7 nachten pp, voor een gemiddeld gezin met 2 kinderen en waarbij de meesten naar zo'n hotels gaan voor twee weken denk ik (ik toch alleszins) zit je aan totaal prijs van +/- 8k voor uitendelijk maar een 3* hotel.

En toch blijft dat duur, als ge 1 week gaat tot daar aan toe mss maar 1.040,00 EUR voor 7 nachten pp, voor een gemiddeld gezin met 2 kinderen en waarbij de meesten naar zo'n hotels gaan voor twee weken denk ik (ik toch alleszins) zit je aan totaal prijs van +/- 8k voor uitendelijk maar een 3* hotel.
Maar daar gaat het niet om, kijk wat ik quotte. Het gaat om de perceptie van mensen.

€800 x jaar geleden zal door inflatie geen €800 vandaag zijn maar meer, mogelijks zelfs veel meer afhankelijk hoe lang het al geleden is. Maar toch vonden mensen dat "vroeger ging ik voor 800 euro all in naar Djerba. Nuja, inflatie enzo.". Terwijl het eigenlijk, rekening houdende met inflatie, nu zelfs goedkoper is 🤷‍♂️

Dat gecombineerd met het feit dat zijn vrouw ook dit zei:
Mijn vrouw zocht via TUI eens naar all in-vakanties. 3-4k per persoon voor een week? Zelfs 7k per persoon was niet ongewoon. Waanzin.
Dusja...

Ondertussen een klein huisje geboekt vlakbij Saint-Malo voor een 10 dagen in juli. Tips zijn altijd welkom, de dochter zal tegen dan bijna 4 zijn. Sowieso wel wat stranddagen inplannen, nog te zien welk strand het net zal worden (St-Malo zelf of Dinard bv.). Mijn vrouw wil zeker ook Mont-Saint-Michel doen, wat een daguitstap wordt (waar we over de koppen gaan lopen vermoedelijk). Het Aquarium is ook interessant, zeker als het weer tegenvalt.

Ondertussen een klein huisje geboekt vlakbij Saint-Malo voor een 10 dagen in juli. Tips zijn altijd welkom, de dochter zal tegen dan bijna 4 zijn. Sowieso wel wat stranddagen inplannen, nog te zien welk strand het net zal worden (St-Malo zelf of Dinard bv.). Mijn vrouw wil zeker ook Mont-Saint-Michel doen, wat een daguitstap wordt (waar we over de koppen gaan lopen vermoedelijk). Het Aquarium is ook interessant, zeker als het weer tegenvalt.
Wij hebben die streek met een 7-maanden oude baby gedaan. Mont-Saint-Michel ook. Met de buggy, want we waren de draagzak vergeten, dat was me wel het avontuur :laugh:

Dinan en Combourg zijn ook nog leuke uitstappen vanuit Saint-Malo, en qua stranden heb je ook nog dat van Cancale en tussen Saint-Malo en Cancale heb je ook nog een resem stranden die meer in de natuur gelegen zijn.

Saint-Malo zelf was tof, maar wel zeer druk en toeristisch.

Ik vroeg mij af of iemand hier wat tips heeft. We zoeken een leuke verblijfplaats in het zuiden van Frankrijk voor de paasvakantie, samen met een kind van 3,5 jaar en 8 maanden. Het zuiden van Frankrijk tegen de middellandse zee omdat dat nog net te doen is met de auto en toch al wat warmer is in de paasvakantie.
  • Liefst halfpension. Het eten is liefst wat deftig. We zijn al op intersoc geweest in Bad Hofgastein en vonden dat zeker OK.
  • Graag iets met wat ruimte. Een soort aparthotel lijkt mij ideaal, maar dat vind ik niet echt
  • Liefst een verwarmd zwembad.
Er zijn daar 3 Belambra clubs, wat hotels zijn met zwemgelegenheden. Dit is wel betaalbaar, maar kleine kamers en eten zou nogal brak zijn. Ik las hier over de Yelloh Camping Les Tournels. Dat is in een veel ruimer huisje met ook zotte zwemgelegheden. Allemaal buiten wel, dus is maar de vraag of we daar in de paasvakantie al veel gebruik van kunnen maken. Over het eten lees ik gemixte reviews. Is ook een pak duurder.

Opnieuw naar Bellano, Italië. Via AirBnb een huisje in hetzelfde vakantiepark gehuurd. Wel maar voor 4 nachten, dus we zoeken ervoor nog elders in de buurt te verblijven. Misschien Piemonte of de Ligurische kust.

Gratis annulatie tot 28 juni, evenwel. Mochten we toch nog iets anders vinden, kan ik nog altijd annuleren. Maar het was daar ongelofelijk goed: prachtig uitzicht, charmant stadje, aangenaam zwembad met dat uitzicht ...

Ik wou nooit twee keer naar hetzelfde gegaan en het voelt niet eens slecht om dat nu te doen.

Heeft iemand een andere oplossing dan een kinderzitje huren op reis? Betreft een kind van 4 en ene van een halfjaar. De maxi cosi kun je niet meenemen als je een koets meeneemt begrijp ik? En de dochter kan eventueel een verhoging meenemen, maar dat is eigenlijk net te groot voor in de handbagage.

Landal Mont-Royal bij Kröv in de Moezel geboekt. Omdat het kan, de bungalow met panoramisch uitzicht geboekt. Ik kijk ernaar uit.

Vliegreis zal voor de herfst zijn denk ik. Sevilla of iets anders waar het nog 1. warm is en 2. iets te zien valt.

Heeft iemand een andere oplossing dan een kinderzitje huren op reis? Betreft een kind van 4 en ene van een halfjaar. De maxi cosi kun je niet meenemen als je een koets meeneemt begrijp ik? En de dochter kan eventueel een verhoging meenemen, maar dat is eigenlijk net te groot voor in de handbagage.
Veronderstel dat het met vliegtuig is? Kan je niets op de site van de maatschappij vinden?

Dacht dat wij enkele jaren geleden 2 grote stuks mochten meedoen: maxicosi en buggy, maar ben niet helemaal zeker

Veronderstel dat het met vliegtuig is? Kan je niets op de site van de maatschappij vinden?

Dacht dat wij enkele jaren geleden 2 grote stuks mochten meedoen: maxicosi en buggy, maar ben niet helemaal zeker
Heb al gebeld en het is of een koets of een maxi cosi. Maar heb nu iets gevonden (Bubble Bum) waar je een verhoging kunt inklappen zodat het meekan in het koffer. Is ook gekeurd, dus lijkt me even veilig als eentje die we hier hebben. Dan huur ik alleen voor de kleinste een stoeltje.

Heb al gebeld en het is of een koets of een maxi cosi. Maar heb nu iets gevonden (Bubble Bum) waar je een verhoging kunt inklappen zodat het meekan in het koffer. Is ook gekeurd, dus lijkt me even veilig als eentje die we hier hebben. Dan huur ik alleen voor de kleinste een stoeltje.
Als je een stoel boekt voor de 6m baby, kan je maxicosi wel meenemen. En als die <=43cm breed is kan je de maxicosi in de stoel zetten en baby daar laten in slapen tijdens de vlucht, zeer handig in vergelijking met 2-3 uur met baby op u zitten.
Geen 10u natuurlijk 🙂

Als je een stoel boekt voor de 6m baby, kan je maxicosi wel meenemen. En als die <=43cm breed is kan je de maxicosi in de stoel zetten en baby daar laten in slapen tijdens de vlucht, zeer handig in vergelijking met 2-3 uur met baby op u zitten.
Geen 10u natuurlijk 🙂
Hmmm, nergens die optie gezien, maar dat is dan nog steeds duurder dan die autostoel natuurlijk, wat een beetje de insteek was.

Terug
Bovenaan