Op zoek naar een 2de handwagen

Fabke

Active member
Ik moet op zoek naar een andere wagen.
Vorige weekend was er een zeer zwaar auto ongeval, waar ik in betrokken was en mijn wagen is perte total. 😢 😢

Of het wordt een benzine of een hybride wagen.
Ik twijfel momenteel tussen de xc40 en de v60 van volvo.

Rijdt er iemand van dit forum met een xc40? Graag uw mening?
Zou ik voor benzine of hybride gaan.
Iemand vertelde me dat hij een tijdje met hybride wagens reed (firmawagens) en dat hij altijd wel problemen had en hij raadt me de hybride af en hij raadz me de benzine uit.

Ik had een break. K twijfel wat of de koffer wel groot genoeg zal zijn. Volgens volvo verkoper is deze evengroot dan de vorige

Thx

Laatst bewerkt:
Zelf 3 jaar met een XC40 hybride gereden (T4), op zich een goede auto.

Ik zou als particulier niet onmiddellijk een hybride nemen, niet omdat ik er ontevreden over was maar omdat er nog zoveel extra onderdelen zijn die ooit potentieel problemen kunnen geven.

Qua plaats: dat valt moeilijk in te schatten voor iemand anders. Wat was je vorige wagen? De koffer van een XC40 is niet klein maar zeker ook niet groot.

In liters heeft die XC40 zijn koffer idd ongeveer dezelfde grootte als die van de V60, maar dat is een kortere, maar hogere koffer. De V60 is veel handiger daardoor.

Moet dat een nieuwe zijn trouwens?

In liters heeft die XC40 zijn koffer idd ongeveer dezelfde grootte als die van de V60, maar dat is een kortere, maar hogere koffer. De V60 is veel handiger daardoor.

Moet dat een nieuwe zijn trouwens?
Nee.
K verschoot wel van de prijzen. Ik koop altijd 2de handswagens en je deze zijn nu makkelijk 30 a 50% duurder
De volvo's v60 zijn ook een stuk langer (20 cm) dan het model dat ik had.

Enige raad over een hybride motor of toch gaan voor een benzine? Heb wat schrik van mogelijke hoge kosten aan een hybridewagen. Mn vorige wagen had 200000km en had geen uitzonderlijke kosten.

Nee.
K verschoot wel van de prijzen. Ik koop altijd 2de handswagens en je deze zijn nu makkelijk 30 a 50% duurder
De volvo's v60 zijn ook een stuk langer (20 cm) dan het model dat ik had.

Enige raad over een hybride motor of toch gaan voor een benzine? Heb wat schrik van mogelijke hoge kosten aan een hybridewagen. Mn vorige wagen had 200000km en had geen uitzonderlijke kosten.
Als het ook diesel-hybride mag zijn, was de V60 D6 van Volvo toch wel betrouwbaar, maar ondertussen natuurlijk wel wat aan de oudere kant.
Anders zou ik voor een benzine gaan, zeker op de tweedehandsmarkt. Een V70 is ook zeer betrouwbaar en qua ruimte nog eens een enorme stap vooruit ten opzichte van de V60. Ik vind daar op het eerste zicht nu wel niet veel beschikbare benzine-versies in.

Die prijzen zijn idd sterk gestegen tweedehands. Wat is je budget ongeveer?

Ik zou sowieso bij een break blijven, anders ge je je dat beklagen als je die ruimte gewoon bent.

Die V60 D6 was van de vorige generatie toch? De huidige V60 is een heel pak ruimer. Ik rij zelf met een B3 (2 liter benzine, 'mild-hybride' = kleine batterij die ondersteuning biedt oa bij starten en accelereren en zorgt er ook voor dat je vanop afstand kunt starten om te koelen / verwarmen, lagere CO2-uitstoot).

Ik dacht zoals bij m'n vorige v60, rond de 20 a 23k rond te komen maar nu is dit vanaf 29k. Ik zoek wel een auto van max 3j en max 30 a 40km
Ik had een v60 van 2017, 200k km. Benieuwd wat de expertise zal geven als bedrag.

Ik dacht zoals bij m'n vorige v60, rond de 20 a 23k rond te komen maar nu is dit vanaf 29k. Ik zoek wel een auto van max 3j en max 30 a 40km
Ik had een v60 van 2017, 200k km. Benieuwd wat de expertise zal geven als bedrag.
Op Volvo Selekt staan er wel een paar voor dat budget, maar vooral diesels. Volvo hun breaks zijn altijd het populairst geweest in diesel natuurlijk. De goedkoopste benzine is van 2020: https://selekt.volvocars.be/nl-be/s...eference=e8e86b15-52c1-4839-b1f3-5f20b540e2d9

Ik kijk enkel op selectcars van volvo want heb daar het meeste vertrouwen in.
Ik bekijk het vnv nog eens verder.
Thx voor jullie raad 😉

Om het niet te lang te maken.. ik had dit weekend een ongeval waarbij er iemand om het leven kwam 😢

Mentaal is dit momenteel nog steeds zeer zwaar. Al gaat het elke dag een (heel klein) beetje beter. Eerste nacht heb ik niet kunnen slapen. Soms nog heb ik de tranen in mijn ogen. Ik wens en hoop dat niemand zoiets mag meemaken.
Ik heb het vooral mentaal zwaar en financieel is dit ook een zware.. maar ik heb niets! Maar als je dan denkt aan het slachtoffer.. z'n familie, vrouw, kinderen...

Wat er allemaal in je hoofd afspeelt, is niet te beschrijven. ;-( 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥
😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥 😢 😥

Zelf 3 jaar met een XC40 hybride gereden (T4), op zich een goede auto.

Ik zou als particulier niet onmiddellijk een hybride nemen, niet omdat ik er ontevreden over was maar omdat er nog zoveel extra onderdelen zijn die ooit potentieel problemen kunnen geven.

Qua plaats: dat valt moeilijk in te schatten voor iemand anders. Wat was je vorige wagen? De koffer van een XC40 is niet klein maar zeker ook niet groot.
Over welke mogelijke problemen hebt u het over?

K zou dan willen gaan voor een v60 maar k denk dat deze vanaf 2021 bijna allemaal hydride zijn. En weet niet ik moet denken een hybride (hoge onderhoudskosten?)

Pff t is lastig.. heb t gevoel dat het deze ochtend een beetje beter gaat

Laatst bewerkt:
Ik heb een v60 t8, mijn vrouw xc40 t3.
Kwa binnenruimte wint de v60, maar geen mijlen voorsprong.
De xc40 rijdt iets nerveuzer.
De v60 met platte batterij verbruikt 9l a 10l/100km, xc40 rond de 7l, beide gewone rijstijl.

Over welke mogelijke problemen hebt u het over?

K zou dan willen gaan voor een v60 maar k denk dat deze vanaf 2021 bijna allemaal hydride zijn. En weet niet ik moet denken een hybride (hoge onderhoudskosten?)

Pff t is lastig.. heb t gevoel dat het deze ochtend een beetje beter gaat
Het nadeel van een hybride is dat je een dubbele aandrijflijn hebt, waardoor je dus veel extra componenten hebt die problemen kunnen geven.

Ik heb geen statistieken dat hybride wagens effectief meer problemen geven, maar puur vanuit kansberekening bekeken kan het bijna niet anders dan dat er meer kans is op problemen. Als je 50 onderdelen hebt die elk afzonderlijk 99,99% kans hebben om geen problemen te geven heb je in totaliteit 99,5% kans om geen problemen te hebben. Als je 100 onderdelen hebt die elk afzonderlijk 99,99% kans hebben om geen problemen te geven heb je in totaliteit 99,0% kans om geen problemen te hebben.

Omdat je aanhaalt dat ze vanaf 2021 bijna allemaal hybride zijn, ik heb het hoofdzakelijk om de plug-in hybrides, niet de mild hybrides. Die hebben ook wel extra onderdelen maar toch een heel pak minder, die ondersteunen de verbrandingsmotor, zijn geen volledige aandrijving op zichzelf.

Wij hebben een xc40 T4.
Verbruik 6.8 over lange termijn. Meestal autostrade.

Comfort ok, lange ritten bv naar Frankrijk wel minder comfy. Hebben de gewone stoffen zetels. Laadruimte voldoende voor reizen met een kind, met twee zal het te klein zijn.

Auto rijdt wel goed al kan die soms effe laggen met de switch tussen achteruit en dan terug vooruit (automatische bak). Camera werkt goed.

Wel echte software ramp. Al vaak naar de garage geweest voor te resetten. En het helpt niet. Opeens geen controle over radio geluid bv. Of geen geluidjes bij het pinken. Random instellingen die veranderen voor Google Android waardoor connectie niet gaat.

Bereik met elektrisch (hebben de hybride) is belachelijk laag. Denk dat we 20 km kunnen rijden.

Ik zou m nooit kopen als privépersoon.

Daarvoor met een oude V60 gereden, dat was toch beter.

Wij hebben een xc40 T4.

Comfort ok, lange ritten bv naar Frankrijk wel minder comfy. Hebben de gewone stoffen zetels. Laadruimte voldoende voor reizen met een kind, met twee zal het te klein zijn.

Auto rijdt wel goed al kan die soms effe laggen met de switch tussen achteruit en dan terug vooruit (automatische bak). Camera werkt goed.

Wel echte software ramp. Al vaak naar de garage geweest voor te resetten. En het helpt niet. Opeens geen controle over radio geluid bv. Of geen geluidjes bij het pinken. Random instellingen die veranderen voor Google Android waardoor connectie niet gaat.

Bereik met elektrisch (hebben de hybride) is belachelijk laag. Denk dat we 20 km kunnen rijden.

Wat mis je dan qua comfort? Ik vind dat net één van de meer comfy wagens die er zijn, 1000km bollen en uitstappen alsof je net uit bed komt.

Ivm elektrische range: dan loopt er toch iets mis. In deze temperaturen haalde ik gemakkelijk 40km waarvan 2km aan 50km/u, 6km aan 90km/u en 32km aan 120km/u. Constant 50/70 banen met weinig verkeer/verkeerslichten haalde ik tegen de 55km bij warm weer.

Wat mis je dan qua comfort? Ik vind dat net één van de meer comfy wagens die er zijn, 1000km bollen en uitstappen alsof je net uit bed komt.
Als ik de xc40 vergelijk met mijn v60, is deze toch ook een pak comfortabeler.
Zoals reeds gezegd, v60 rijdt zachter, betere zetels (optie massagezetels is een zaligheid), je zit meer in de wagen.

Prive zou ik ook geen hybride kopen, naft of EV. Maar ik vindt de v60 wel zalig rijden (komt te koop trouwens 😃)

Wij hebben een xc40 T4.

Mijn collega's die "schrik" hadden van de volvo xc40 (de full electric) hebben exact alle klachten die jij zegt met hun hybride.

Veel storingen, software suckt, elektrisch bereik is rotslecht. Staan meer in garage dan wat anders.

De volledig elektrische variant heeft beduidend minder problemen en veel betere software.

Zou de hybride xc40 toch laten staan. Ofwel de ev nemen of benzine.

Terug
Bovenaan