Edit mod: deze reacties zijn afgesplitst uit een andere thread en gaan voort op deze post: https://www.beyondgaming.be/threads/huis-kopen-een-nieuw-begin.444/page-503#post-1471218
Geluid is wel een dingetje, ik zou nooit een open gat naar de bovenverdieping willen. Voor de stookkosten moet je dat niet laten.
Is het een verbinding van woonkamer naar hal of is het een trap in de woonkamer? In het eerste geval kan je wel een deur plaatsen.
We gaan hier de deur vervangen (180x207cm), kost wel wat maar ze is wel zo goed als geluidsdicht (met ventilatiekanalen in de profielen die geluid blokkeren).
Bedankt voor de info!
Dat was ook wat mijn buikgevoel zei. Ik heb een bezichtiging gepland komende week waarbij ik dan meer info kan bekomen.
Dat van die leidingen is nog een goede vraag om te stellen.
Ik vind het best moeilijk om als leek naar dergelijke woningen te gaan kijken en in te schatten of het een correcte prijs is.
Een recente opknapbeurt doet al veel aan de woning maar het EPC zegt iets anders. Iets verder staat ook een volledig gestripte en opgeknapte woning met EPC A. Daar al gaan zien, het enige hierbij is dat er geen aparte bureauruimte voorzien is wat ikzelf spijtig vind. Anderzijds is bij die woning ook dat de hal helemaal open is van de woonkamer naar het 2e verdiep (enerzijds voor geluid en anderzijds voor de verwarmingskosten maar met EPC A valt dit ook weer mee denk ik).
Geluid is wel een dingetje, ik zou nooit een open gat naar de bovenverdieping willen. Voor de stookkosten moet je dat niet laten.
Is het een verbinding van woonkamer naar hal of is het een trap in de woonkamer? In het eerste geval kan je wel een deur plaatsen.
We gaan hier de deur vervangen (180x207cm), kost wel wat maar ze is wel zo goed als geluidsdicht (met ventilatiekanalen in de profielen die geluid blokkeren).
Laatst bewerkt door een moderator:

) en ze gaat open.