Opmerkelijke huizen te koop

Damn zalig huis. Ik snap ook niet waarom een huis "karakter" moet hebben, dit is lekker strak en rustgevend om in te wonen.
Dus voor jou is het geen probleem als alles en iedereen er ongeveer hetzelfde uit ziet? Ik heb niets tegen strak en rustgevend, en je zal mij niet horen zeggen dat het geen mooi afgewerkte woning etc is. Maar het is wel eenheidsworst en mist een ziel, je ziet er niets van de bewoners is, misschien gebouwd voor verhuur of zo dan zou ik het nog snappen. Doe lekker je eigen ding. Ik ben blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft en dat dat dus voor wat diversiteit zorgt. Het mag voor mij nog wat meer zijn.

Dus voor jou is het geen probleem als alles en iedereen er ongeveer hetzelfde uit ziet? Ik heb niets tegen strak en rustgevend, en je zal mij niet horen zeggen dat het geen mooi afgewerkte woning etc is. Maar het is wel eenheidsworst en mist een ziel, je ziet er niets van de bewoners is, misschien gebouwd voor verhuur of zo dan zou ik het nog snappen. Doe lekker je eigen ding. Ik ben blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft en dat dat dus voor wat diversiteit zorgt. Het mag voor mij nog wat meer zijn.
Bwa, ik vind dat hebben van een 'eigen ziel' van een huis hier wel wat overroepen. Je kan met schilderwerken, decoratie en meubilair elke woning toch genoeg naar je smaak aanpassen. Het storende element van gelijkaardig uitziende woningen aan de buitenkant heb ik ook nooit gesnapt, voor die paar minuten dat je op je voorgevel kijkt bij het binnentreden van je woning. Geef mij dan maar een woning die een paar 10k goedkoper is door schaalwinsten bij projectbouw.

De woning van 1,5 miljoen euro die bijna buitenaards aandoet: voor deze mysterieuze zwarte kubus remmen zelfs bestuurders af

Voor de liefhebber van OSB en staalbouw:
image
Lijkt alsof deze twee woningen samen een liefdeskindje hebben gekregen:

Die OSB-panelen in de keuken zijn toch afschuwelijk lelijk? Door die motieven lijkt het wel alsof die panelen aan het smelten zijn.
Bonus is wel dat je in de keuken lekker in de tuinen van de buren kan gluren.

Die OSB-panelen in de keuken zijn toch afschuwelijk lelijk? Door die motieven lijkt het wel alsof die panelen aan het smelten zijn.
Welke OSB? Ik zie enkel multiplex of mogelijks gewoon zelf een fineer laag of geprinte toplaag...

Sommige mensen vinden dat mooi; ik behoor ook niet tot die groep :D

Lijkt alsof deze twee woningen samen een liefdeskindje hebben gekregen:

Bonus is wel dat je in de keuken lekker in de tuinen van de buren kan gluren.
Wat een gedrocht is me dat. OSB look in de keuken / living, die badkamer, die touwen opgehangen aan 2 dunne boomstammen met spanbandjes als trap railing, een zeer mottige set lampen, ... Het uitzicht naar buiten durven ze precies niet tonen maar wat je op de randen van sommige foto's ziet is niet om warm van te worden. Om dan af te sluiten met een rommelig koertje / schildersatelier dat totaal niet past bij de rest vd woning.

Verder hebben ze die oven toch wat te hoog gestoken me dunkt, een persoon van gemiddelde lengte moet de schalen al tot +/- de hoogte van zijn schouders heffen om ze erin te krijgen. Als daar iets in zit met saus of vocht grote kans dat je het op jezelf smost.
cp-438e9aad48c8934dbd5555b40f2465ec.jpg

Again, waar ziet iedereen toch die OSB? Dat is geen OSB-look hé, dat is hout-look of multiplex-look. OSB ziet er compleet anders uit en heeft een compleet andere textuur. Dit is OSB:
3irCw1q.png

Kijk naar die panelen aan de dampkap met een hoek in:
APg3kJc.png

Dat is gewoon een fineerlaag of geprintte laminaat toplaag; zelfs geen multiplex zoals ik eerder dacht. Het blijft niet mijn ding, maar is nog een wereld van verschil met de ruwe OSB platen van het voorbeeld hiervoor.

Dat is toch ook weer dertien in een dozijn, weinig karakter imo. Als je dan toch iets vrij strak wil en veel flappen hebt, maak er dan iets interessants van zoals hier bv. https://www.graux-baeyens.be/architectuur . Ook mijn stijl niet, maar wel interessant.
Bah dat trekt pas op niks

Speciaal doen om speciaal te doen hoeft echt niet voor mij

Geef mij maar dat 13 in een dozijn die woning ziet er piekfijn uit met aandacht voor details

Bwa, ik vind dat hebben van een 'eigen ziel' van een huis hier wel wat overroepen. Je kan met schilderwerken, decoratie en meubilair elke woning toch genoeg naar je smaak aanpassen.
Dan gaat het over het interieur, wat inderdaad makkelijker aan te passen is, maar zo een strakke keuken, stalen deuren en maatkasten die er nog maar een paar jaar staan, grijze/beige tegels en gordijnen overal, ga je er imo ook niet uit gooien, dus dat gevoel blijft dan wel wat hangen, zelfs met wat minder bruin-grijs-beige meubeltjes.
Het storende element van gelijkaardig uitziende woningen aan de buitenkant heb ik ook nooit gesnapt, voor die paar minuten dat je op je voorgevel kijkt bij het binnentreden van je woning. Geef mij dan maar een woning die een paar 10k goedkoper is door schaalwinsten bij projectbouw.
De meeste mensen zien de meeste huizen nooit langs de binnenkant, dus die buitenkant is imo het belangrijkste. Dat bepaalt het straatbeeld wat passanten continu beïnvloedt. Mijn kritiek beperkt zich ook niet tot witte kubussen, die woning in Schoten hierboven bv. is een totaal andere stijl, straatbeeld foto is wat nauw, maar gewoon al die massieve hoge voorgevel met amper een raam in, welke onbekwame ambtenaar heeft dat toegelaten? Totale mismatch van de kroonlijst met de woning ernaast. Verrommeling.

Ik kan tijdens een wandeling/fietstocht wel eens even halt houden om een interessante woning even te "bewonderen". Zo een witte crepi kubus/balk met wat houtaccenten, glaswanden, gemillimeterd gazon en gepolierde betonnen oprit, dat vind ik dan maar architecturale luiheid. Dan inderdaad nog liever een projectbouw wijk waar ten minste wat coherentie en vaak toch wat diversiteit is, doch vaak ook vrij saai, het moet een zo breed mogelijke groep aanspreken.

Verder hebben ze die oven toch wat te hoog gestoken me dunkt, een persoon van gemiddelde lengte moet de schalen al tot +/- de hoogte van zijn schouders heffen om ze erin te krijgen. Als daar iets in zit met saus of vocht grote kans dat je het op jezelf smost.
Daaronder zit een vaatwas op hoogte, denk ik. Wij hebben die configuratie ook gehad, maar met een 45cm hoge oven. Dat was toen perfect, maar hier is het een 60cm hoge oven. Dat is inderdaad van het goede teveel. Hun plint ziet er ook veel hoger uit dan standaard, dus dat helpt evenmin.

Geef mij maar een saaie woning met alle comfort in plaats van een speciaal ding met de kans om op Ugly Belgian houses te komen

Welke OSB? Ik zie enkel multiplex of mogelijks gewoon zelf een fineer laag of geprinte toplaag...

Sommige mensen vinden dat mooi; ik behoor ook niet tot die groep :D
Voor mij leek het op het eerste zicht allemaal wat op elkaar. Maar ik ken er ook niet genoeg van. Enkel dat het spuuglelijk is. :unsure:

Bah dat trekt pas op niks

Speciaal doen om speciaal te doen hoeft echt niet voor mij

Geef mij maar dat 13 in een dozijn die woning ziet er piekfijn uit met aandacht voor details
Je kan veel zeggen maar bv. die woning in Stevoort van 1.5M, dat is toch geen aandacht voor detail imo. Dan vind ik de gelinkte architect veel meer aandacht hebben voor het geheel. Die in Stevoort heeft 50 tinten grijs en beige, een strakke eikenhouten parketvloer die net een andere tint heeft dan de rechtstreeks aansluitende trap, totaal andere houtkleur voor de keukenwand in dezelfde ruimte, nog een andere houtkleur voor de eettafel, en voor die ingebouwde haard. In de kamers ook weer een andere houtsoort voor de maatkasten. Als je naar buiten kijkt zie je nog een volledig andere houtkleur voor de poolhouse. Etc. Als je voor zo'n gedempt interieur gaat, maak dan dat het wat meer uniform op elkaar afgestemd is imo.
Geef mij maar een saaie woning met alle comfort in plaats van een speciaal ding met de kans om op Ugly Belgian houses te komen
Heeft niets met comfort te zien toch. Saai, dat wel inderdaad. Liever lelijk dan saai dan, heb je tenminste je best gedaan om er iets van te maken. Zo een kostuum van Bart De Wever is toch ook net dat tikkeltje interessanter om op te kijken dan het zoveelste staatshoofd met standaard donkerblauw pak en wit hemd. Het wagenpark wordt met de dag ook saaier. Straks wonen we allemaal in een wit blokske met een zwarte SUV op de gepolierde betonnen oprit, en allemaal met donkerblauw pak naar het werk. Gezellig! Geef me dan maar een vreemde snuiter met een hawai hemdje in een gele Dacia als collega.

Daaronder zit een vaatwas op hoogte, denk ik. Wij hebben die configuratie ook gehad, maar met een 45cm hoge oven. Dat was toen perfect, maar hier is het een 60cm hoge oven. Dat is inderdaad van het goede teveel. Hun plint ziet er ook veel hoger uit dan standaard, dus dat helpt evenmin.
Vaatwas op hoogte is leuk, maar als daardoor de oven te hoog zit zou ik toch passen. Maar hier moet je de keuze niet maken want er is toch plaats genoeg in die hele wand om 1 van beide ergens anders te steken - de vaatwas zou zelfs beter meer rechts zitten want dat is centraler om alle vaat weg te zetten. Dit is gewoon een enorm domme keuze imo. Misschien geen probleem als de huidige eigenaar een groot persoon is maar nu moet hij die keuken verkopen aan mensen die deze oven niet veilig kunnen gebruiken.

Terug
Bovenaan