Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

even terug on topic als ik jullie mag storen.
Ivm huisdieren: ongeacht hoeveel ik ook van katten hou, ik heb niet echt behoefte om er een in huis te hebben. voor verschillende redenen.
Eerste en belangrijkste is dat ik er te neig van af zie als ze dan sterven. Ik weet het: ik ontzeg me vijftien jaar aan vriendschap voor enkele maanden van verdriet. Maar dat verdriet is me te intens.
Zelfs bij deze katten lukte het me niet om afscheid te nemen terwijl ze nog leven. En dan heb ik altijd bewust wat afstand ingebouwd door te beseffen dat het niet goed ging tussen mij en mn ex en dat er een kans was dat ik ze achter ging laten. Allez, afstand: mijn gsm staat vol met filmkes en fotos van hen. Vooral de abessijn (aichat) had vanaf de eerste minuut eigenlijk mijn hart gestolen. Ik hoop dat de beestjes mij niet te hard missen, want mn ex was de verzorger (eten, kattenbak) en ik de flodderaar.

Maar buiten dat verdriet is het ook wel zo dat ik zot kom van de haren. Stofzuigen en vijf minuten later vind ge weer een pluk haar. De kat een kwartier gekamd, ze spring op uw schoot en vlam, ge hangt weer vol. Ik ben niet de ordelijkste mens ter wereld, ver van, maar van zo iets kom ik wel gestresseerd. Uw toetsenbord, de pc, het dekbed, de kleren, ... gewoon overal vindt ge die haren terug. (en neen, een naaktkat moet ik niet hebben, die vind ik spuuglelijk)

En voor de rest: ik ben nu vrijgezel, ga hopelijk binnenkort fulltime werken (alhoewel ik maar geen stage vind) en dan zou dat beestje heel de dagen op een appartement moeten leven (3de verdiep). Niet dat ze er niet tegen kunnen. Mijn moeder heeft ook altijd een kat gehad en die woont op het 2de, dus dat beest kan enkel op het balkon van 1 meter groot. Maar mijn moeder is wel altijd thuis. Hier zou de kat het grootste gedeelte van de dag alleen zitten, dus dat wil ik ze ook niet aandoen.
Whatever floats your boat. Ik vind niet dat je je moet verantwoorden waarom wel of niet hier.

@Tonerider ik vermoed dat je het liever niet wil nu, omdat je de verantwoordelijkheid ervoor niet wil?
Maar ik vind een huisdier als single absoluut een meerwaarde! Mocht mijn ex zijn hond wel hebben meegenomen (zit nu op een koopappartement en kan een mechelaar niet zo goed verborgen houden :unsure:) dan had ik nu een pup in huis. Gewoon niet alleen-alleen zijn scheelt toch wel.

Maar begin misschien met een goudvis of een hamster of zo 🤪😘
Vragen minder opvoeding en aandacht op dit moment. 😁
Ik had een pup in huis gehaald bij mijn relatiebreuk. Op zich beste beslissing die ik ooit genomen had, je hebt onmiddellijk een 300% focus en vooral onvoorwaardelijke liefde. Nadeel is wel dat ik mij onmiddellijk zo fel aan de hond gehecht heb dat die best wat mommy-issues heeft, is een mama’s kindje waar ik niet altijd streng genoeg voor geweest ben. Hij is onrustig als ik uit zijn direct beeld verdwijn, klautert steeds zo dicht mogelijk tegen mij aan en haalt jaloers uit naar andere honden. Als we terug zijn van vakantie gaat mijn huidige vriend met hem opnieuw naar school gaan. Hij kan hopelijk met hem leren communiceren. Hebben vaak het gevoel dat het misloopt omdat de hond onze verwachtingen niet snapt.
Al zijn het wel dikke maatjes, hij kan niet meer rustig lunchen, de hond weet dat ze gaan wandelen na de lunchpauze, zit de hond ongeduldig te piepen tot ze klaar zijn voor vertrek. Onlangs was hij gaan fietsen terwijl ik ziek in de zetel lag, de hond kwam op mijn buik in de zetel liggen maar ipv mee de film te volgen bleef hij 2 uur recht naar de oprit kijken, wachtend tot zijn maatje zou arriveren.

Mannekes, serieus, vinden jullie het normaal dat wij elke keer jullie gezever moeten opkuisen?
Net zoals bij @Tonerider zijn katten, als ge beslist om 30plussers op uw forum te laten, moet ge de gevolgen dragen. Ge kunt kuisen (posts en haar), ge kunt voorkomen (kammen of regels maken), maar 10min later moet ge toch opnieuw beginnen hoor.

(en dan spreken we nog niet over de gevolgen van ne BGer op uw schoot laten zitten :help:)

Maar buiten dat verdriet is het ook wel zo dat ik zot kom van de haren. Stofzuigen en vijf minuten later vind ge weer een pluk haar. De kat een kwartier gekamd, ze spring op uw schoot en vlam, ge hangt weer vol. Ik ben niet de ordelijkste mens ter wereld, ver van, maar van zo iets kom ik wel gestresseerd. Uw toetsenbord, de pc, het dekbed, de kleren, ... gewoon overal vindt ge die haren terug. (en neen, een naaktkat moet ik niet hebben, die vind ik spuuglelijk)

Hier kan ik wel bijdragen dat je veel katten hebt die amper tot geen haar verliezen. Wij hebben twee broertjes uit het asiel type zwart met wit slabbetje en die hebben dermate kort haar dat je amper iets gaat kunnen vinden hier. En dan kammen we hen niet eens.

Dus; het kan!

XJHkL7x.jpg

Hier kan ik wel bijdragen dat je veel katten hebt die amper tot geen haar verliezen. Wij hebben twee broertjes uit het asiel type zwart met wit slabbetje en die hebben dermate kort haar dat je amper iets gaat kunnen vinden hier. En dan kammen we hen niet eens.

Dus; het kan!

XJHkL7x.jpg
Die van ons ziet er exact zo uit... maar als ik die kam, kan ik er 3 Duitse Herders van boetseren. En als hij daarna op mijne schoot ligt kan ik nog 2 katten waard aan haren afrollen.

Wat doen wij verkeerd? :help:

Die van ons ziet er exact zo uit... maar als ik die kam, kan ik er 3 Duitse Herders van boetseren. En als hij daarna op mijne schoot ligt kan ik nog 2 katten waard aan haren afrollen.

Wat doen wij verkeerd? :help:
Je moet ze eerst proefdraaien.
Dus je gaat naar het asiel en kiest een volwassen exemplaar uit, geen kitten. Je laat ze op je schoot komen (weet je ineens of het een asociale fucker is of een knuffelbeest) en aait intensief gedurende 20 minuten. Ben je een yeti? Op naar de volgende! 🥳

(ik ben allergisch aan honden, heb 'm dus ook "geproefdraaid" door me ermee in mijn auto op te sluiten op de parking van het asiel en intensief te knuffelen, werkt wel niet hetzelfde met puppyhaar als volwassenhaar dus vermoed bij kittens hetzelfde?)

huh, niet gezien? wel stofzuigers van Tristar of zoiets, maar weet niet of die goed zijn.
Ik had het op de glazen kommen 😉

Voor elektronische apparatuur kijk ik vooral op Amazon.de
Naast een steengoede klantenservice, hebben ze ook een ruim aanbod aan toestellen die ofwel enkel uit de verpakking werden gehaald ofwel 1x werden gebruikt.
Heb op die manier 84 euro betaald voor een Philips stofzuiger die in België 120 euro koste (en goede reviews had bij huisdiereneigenaren 😜)

Intussen net geen 2 maand uit elkaar na 4 jaar samenwonen. Het moeilijkste is gepasseerd, dat voel ik. Ik begin me terug goed te voelen alleen, heb niet zo vaak meer dat gevoel van enorme leegte die me op een zondag overvalt wanneer ik niet gans mijn weekend heb vol gestoken. Ik kan terug deftig sporten (was even problematisch doordat ik niet genoeg at), ik ga professioneel achter mijn doelen, en er zijn weer veel dingen die mijn interesse wekken en waar ik voldoening uithaal.

Heb nu ook 4 dates gepland, 2 via Tinder en 2 via mijn vriendengroep ('zou x niets voor jou zijn'). Ik probeer er niet teveel van te verwachten, want ik ben niet 100% zeker dat ik er écht klaar voor ben, maar ik denk toch al niet elke waking minute aan mijn ex, en ik heb er zin in, dus waarom niet zeker?

Op een onbewaakt moment durf ik ze nog eens missen, en het doet nog steeds geen deugd om haar met haar nieuwe vriend op straat tegen te komen (wonen in dezelfde stad), maar de pijn wordt altijd maar korter en minder intens. Het mocht wel eens, want fuck, deugd deed dit allemaal niet.

Ik had een pup in huis gehaald bij mijn relatiebreuk. Op zich beste beslissing die ik ooit genomen had, je hebt onmiddellijk een 300% focus en vooral onvoorwaardelijke liefde. Nadeel is wel dat ik mij onmiddellijk zo fel aan de hond gehecht heb dat die best wat mommy-issues heeft, is een mama’s kindje waar ik niet altijd streng genoeg voor geweest ben. Hij is onrustig als ik uit zijn direct beeld verdwijn, klautert steeds zo dicht mogelijk tegen mij aan en haalt jaloers uit naar andere honden. Als we terug zijn van vakantie gaat mijn huidige vriend met hem opnieuw naar school gaan. Hij kan hopelijk met hem leren communiceren. Hebben vaak het gevoel dat het misloopt omdat de hond onze verwachtingen niet snapt.
Al zijn het wel dikke maatjes, hij kan niet meer rustig lunchen, de hond weet dat ze gaan wandelen na de lunchpauze, zit de hond ongeduldig te piepen tot ze klaar zijn voor vertrek. Onlangs was hij gaan fietsen terwijl ik ziek in de zetel lag, de hond kwam op mijn buik in de zetel liggen maar ipv mee de film te volgen bleef hij 2 uur recht naar de oprit kijken, wachtend tot zijn maatje zou arriveren.
Je hond volgt mee de film??? Straf beest, ik denk dat de Nasa mogelijk geïnteresseerd zal zijn ;)

Na de breuk zo’n 2,5 weken geleden is het meest hier achter de rug wat praktische zaken betreft, nog fiets en brommer terugbrengen en dan kunnen we het helemaal afsluiten.

nog wel wat gepraat maar het blijft de juiste beslissing, zij begint ook te beseffen dat wel toch niet helemaal bij elkaar passen.

ik kijk op een goede manier terug op de afgelopen 5 jaar, maar het is wel jammer dat het na de breuk allemaal wat minder is gelopen. Dit in de zin dat het meteen daarna heel zakelijk werd, het eerste wat ze stuurde de dag nadien was bijvoorbeeld dat ik meteen haar bijdrage (van de vaste kosten & huur) moet terugstorten en de meeste dingen die we met het geld van de gezamenlijke rekening hadden gekocht heeft zij meegenomen. Wetende dat ik het eerste halfjaar (hebben iets meer dan 1 jaar samen gewoond) alles betaalde omdat zei nog niet was afgestudeerd en nog geen werk had. Gelukkig gaat het hier vooral over kleinere zaken want het meeste was wel van mij. Haar moeder had tegen haar gezegd dat als ze mij ‘een kloot kan afdraaien, dit zeker moest doen’ zei de voormalige schoonbroer met wie ik wel een goede band heb. Nuja, die heeft in haar leven al tientallen mannen versleten en als je ze kent weet je ook meteen waarom.

Ze heeft de dag erna meteen ook tinder geïnstalleerd, vrienden kwamen haar al snel tegen en ben via de ex-schoonbroer te weten gekomen dat ze nu al iemand anders heeft, wat toch een wrang gevoel geeft ook al gun ik haar alle geluk van de wereld.

het is wat het is, maar toch vind ik het jammer dat we het niet ‘helemaal proper’ kunnen afsluiten.

ik hoop dat we ooit nog eens kunnen afspreken om over alles nog eens deftig te kunnen praten, maar momenteel ziet het er niet naar uit dat dit er ooit van komt.

Allee wtf. Men ex blaast hier alles op door in antwerpen te gaan werken. Nu twas heus niet enkel dat wat er een einde aan maakte hier maar om dan nu te horen dat ze terug naar hier komt om hier te werken 🤷‍♂️ Uiteindelijk in de zaak waar k hoopte dat ze terecht kon moesten we samen die periode van haar job in a’pen overleefd hebben. Fucking 200m van men apartement 😂

Allee wtf. Men ex blaast hier alles op door in antwerpen te gaan werken. Nu twas heus niet enkel dat wat er een einde aan maakte hier maar om dan nu te horen dat ze terug naar hier komt om hier te werken 🤷‍♂️ Uiteindelijk in de zaak waar k hoopte dat ze terecht kon moesten we samen die periode van haar job in a’pen overleefd hebben. Fucking 200m van men apartement 😂
met alle respect, maar ik snap niets van je uitleg.

Waar is "hier"?

@Tonerider veel sterkte jongen! :hug: Hopelijk vind en krijg je de nodige rust in appartementje.

weet niet of k ooit het verhaal hier meegegeven heb. Ze is nogal carrière gericht binnen de horeca. We hadden ons apartement op een uurtje van antwerpen, exclusief de files, en ze is dan daar gaan werken en 5/7 bij haar oma in wijnegem gaan wonen. niet dat dat dé doorslag was maar t woog toch zwaarder op ons relatie alsk gedacht had.

ze verhuist dan volledig naar haar oma in wijnegem om nu 9 maand later terug hier in een zaak te komen werken en bij een vriendin te logeren voor 3 nachten per week 😅

gaf me gewoon ff omgekeerde wereld gevoel haha

weet niet of k ooit het verhaal hier meegegeven heb. Ze is nogal carrière gericht binnen de horeca. We hadden ons apartement op een uurtje van antwerpen, exclusief de files, en ze is dan daar gaan werken en 5/7 bij haar oma in wijnegem gaan wonen. niet dat dat dé doorslag was maar t woog toch zwaarder op ons relatie alsk gedacht had.

ze verhuist dan volledig naar haar oma in wijnegem om nu 9 maand later terug hier in een zaak te komen werken en bij een vriendin te logeren voor 3 nachten per week 😅

gaf me gewoon ff omgekeerde wereld gevoel haha
Ok, dat is al wat duidelijker. Inderdaad een vreemde move.

Sterkte! What happened?
Komt er op neer dat de kinderwens die bij de wederhelft te groot werd, en tegelijk wil ze me de vrijheid (reizen, hobby's) schenken die ik soms mis of zou missen moest er een kind komen.

Ik heb er zelf nog geen behoefte aan, hoewel ik nu twijfel om te toe te zeggen om niet alles van de laatste 16j te verliezen. Men zegt dat je sowieso verandert als het er is en dat je je kind onvoorwaardelijk graag zal zien. Maar dat voelt gewoon fout. Iemand noemde dat "lijmkinderen" wat wel een gepaste benaming is, maar er moet niet echt iets gelijmd worden, er is alleen een verschil in toekomst visie.

Ironisch gezien gaat die zogenaamde vrijheid er helemaal niet zijn gezien ik nu alleen achterblijf met een dure lening (als ik de woning al kan afkopen) en onze hond die momenteel voor mij op nr 1 komt te staan.

Ze trekt hiermee ook zelf de mat serieus onder haar voeten vandaan want moet haar huis, zelfstandige praktijk in bijberoep en hond opgeven en in een kleine studio gaan wonen omdat ze ze maar halftijds in dienst werkt.
Dat geeft wel aan dat ze momenteel echt niet gelukkig is en ze er goed over nagedacht heeft. Dus ik hoop dat het op het einde van rit waard wordt voor haar en dat ze haar geluk kan vinden.
Als ik het huis kan afkopen wil ik ze wel haar pratijk voor een klein bedrag laten houden tot ze zelf een andere oplossing heeft of ik een andere partner heb.

En dat is ineens mijn grootste angst; ik heb nog nooit alleen gestaan.
De kans dat ik een nieuwe partner vind zie ik somber in want 1) ik ben hondsslecht met vrouwen, ik zou al vastlopen op het aanknopen van een gesprek op Tinder laat staan IRL, 2) Mijn zelfvertrouwen/beeld zit nu 2 meter onder de grond mede omdat ik de laatste 16j nog nooit interesse of een compliment van iemand anders kreeg en 3) ik ga nu zo onrealistisch selectief en voorzichtig worden dat het gewoon onmogelijk wordt.

Mijn oplossing momenteel is mijzelf 7/7 in den gym te steken om de gedachten te verzetten.
Het helpt ook niet echt dat ze nog steeds samen wil slapen en knuffelen "want we zien elkaar toch nog graag". Natuurlijk ga ik daar in mee, maar het helpt de situatie niet echt verder.

Terug
Bovenaan