Orange Go/ Tempo

Hallo. De ex heeft orange, maar mijn zoon heeft een telenet nummer. Als mijn ex een telefoon koop met de abonnements korting. Kan mijn zoon die telefoon dan met zijn telenet simkaart gebruiken?

Ik heb tempo giga bij orange, ben ik niet beter af met data only te kiezen, ik stuur niet meer dan 10 sms'en per maand...

Behoud je je belkrediet (15euro per maand bij mij) als je dit kiest? Of zie ik iets over het hoofd? Enkel de sms'en vallen weg, of is er nog iets anders dan?

Hallo. De ex heeft orange, maar mijn zoon heeft een telenet nummer. Als mijn ex een telefoon koop met de abonnements korting. Kan mijn zoon die telefoon dan met zijn telenet simkaart gebruiken?
grote kans van niet, zal nieuwe simkaart worden, maar je kunt wel het nummer behouden natuurlijk.

Ik heb tempo giga bij orange, ben ik niet beter af met data only te kiezen, ik stuur niet meer dan 10 sms'en per maand...

Behoud je je belkrediet (15euro per maand bij mij) als je dit kiest? Of zie ik iets over het hoofd? Enkel de sms'en vallen weg, of is er nog iets anders dan?
Niet doen!

Wanneer je bij herladen kiest voor "8GB, data only", dan betaal je €15 voor enkel dat. Je krijgt dan 8GB en verder niets. (Ook geen €15 belwaarde!)

Orange-info. Vanaf 22/03/2024 veranderen de voorwaarden van je Tempo Giga-herlaadkaart. De toegang tot mobiel internet zal niet meer worden geblokkeerd wanneer het surfvolume van je Bonus is opgebruikt of vervallen. In plaats daarvan blijf je surfen voor 0,50 euro/MB tot je resterende belwaarde is opgebruikt.
Echt wel een rotte streek, een beetje niet opletten en je bent je credits zo kwijt

Ik dacht dat je dat al kon doen, verder surfen wanneer het op was aan die voorwaarden (op eigen houtje). Ik hoop gewoon dat er een headsup volgt wanneet de bundel verbruikt is...

@Ruigen Das Vroeger kwamen die meldingen ook vaak te laat, weet niet of dit al gebeterd is want heb geen last meer van lage GB's. Beter is om in je Android instellingen een waarschuwingsmelding + limiet op mobiele data zetten. Als je iOS hebt heb je pech. Tarief buiten bundel is zelden interessant.

Uhm, mijn zoon is van android (samsung) naar iphone gegaan.
Hij gebruikte zijn tempo giga saldo aan het eind van de maand wel eens om in de store iets te kopen. (via ps5 lukt het wel)
Sinds overgang naar iphone werkt dit niet meer.
(Kan code niet sturen: Betaling via de mobiele telefoonrek is alleen beschikbaar met base, proxi, orange en telenet....)

Volgens Orange komt dit door Apple zelf. Die staan dit niet toe, enkel als je een abbo heb.
Nog mensen met dit probleem?

Hij gebruikte zijn tempo giga saldo aan het eind van de maand wel eens om in de store iets te kopen. (via ps5 lukt het wel)
(Kan code niet sturen: Betaling via de mobiele telefoonrek is alleen beschikbaar met base, proxi, orange en telenet....)

Volgens Orange komt dit door Apple zelf. Die staan dit niet toe, enkel als je een abbo heb.
Allemaal zever van Orange.

Ik heb eveneens Tempo giga, een Iphone en gebruik mijn belwaarde nog steeds om aankopen te doen op de PS Store.

Het probleem ligt wel degelijk bij Orange. Blijkbaar kan het gebeuren dat je account soms geflagged wordt als "verdacht" na bijvoorbeeld meermaals op korte tijd je saldo te gebruiken voor een aankoop of mogelijks door overschakelen naar nieuwe GSM. Dan wordt deze dienst geblokkeerd. (Het probleem ligt ook niet bij Sony/Playstation!) Bij Orange moeten ze dan jouw account "resetten".
Ik heb hetzelfde meegemaakt als uw zoon. Plots werkte het niet meer en pas na herhaaldelijk contact op te nemen en eindelijk een persoon met goede kennis van zaken aan de telefoon te krijgen, werd dit probleem opgelost.

Wees er maar gerust van dat ze bij Orange weten dat heel veel klanten hun beltegoed gebruiken voor online aankopen en dit voor hen een (groot) verlies is. Ze willen u simpelweg een abonnement aansmeren. Zou me zelfs niets verwonderen dat je een standaard antwoord kreeg die de persoon van de klantendienst verplicht was te geven op zo een vraag.

Allemaal zever van Orange.

Ik heb eveneens Tempo giga, een Iphone en gebruik mijn belwaarde nog steeds om aankopen te doen op de PS Store.

Het probleem ligt wel degelijk bij Orange. Blijkbaar kan het gebeuren dat je account soms geflagged wordt als "verdacht" na bijvoorbeeld meermaals op korte tijd je saldo te gebruiken voor een aankoop of mogelijks door overschakelen naar nieuwe GSM. Dan wordt deze dienst geblokkeerd. (Het probleem ligt ook niet bij Sony/Playstation!) Bij Orange moeten ze dan jouw account "resetten".
Ik heb hetzelfde meegemaakt als uw zoon. Plots werkte het niet meer en pas na herhaaldelijk contact op te nemen en eindelijk een persoon met goede kennis van zaken aan de telefoon te krijgen, werd dit probleem opgelost.

Wees er maar gerust van dat ze bij Orange weten dat heel veel klanten hun beltegoed gebruiken voor online aankopen en dit voor hen een (groot) verlies is. Ze willen u simpelweg een abonnement aansmeren. Zou me zelfs niets verwonderen dat je een standaard antwoord kreeg die de persoon van de klantendienst verplicht was te geven op zo een vraag.
Kan jij ook aankopen doen in de appstore?
Of kan jij je Apple ID-saldo verhogen met het geld op je herlaadkaart?

Mijn zoon kan dit wel via playstation/sony.

Jarenlang abonnement gehad bij Orange en dat werkte ook nooit met mijn telefoonnummer, kreeg ook dezelfde foutmelding als uw zoon (voor iOS App Store).
Wel nooit een oplossing voor gezocht, multimedia aankopen waren in elk geval wel geactiveerd. 😛

Op hun site (Orange) staat wel dit over herlaadkaarten: “Opgelet, Apple-aankopen kunnen alleen betaald worden via je Orange-factuur en niet met herlaadkaarten!”

Volgens mij is de PlayStation Store letterlijk nog het enige waar je je belwaarde van Tempo Giga voor kunt gebruiken.

Ik doe dat al ettelijke jaren. in de beginjaren kon je er ook nog Netflix, Spotify, Google Play Store... mee betalen, maar die zijn daar allemaal mee gestopt, jammer genoeg. Heb ondertussen al ruim €300 staan, ook al omdat ik PS+ Premium heb voor een paar jaar ver en daardoor nog nauwelijks games koop en ook nog niet aan abonnementsverlenging toe ben.

Bij ios app store
ps store lukt wel

Ik vind je posts serieus verwarrend.
Gaat zijn probleem nu over aankopen op de Apple app store, of de PlayStation Store ? Want je zit te zeggen dat het vroeger met zijn Samsung wél werkte, maar dat kan natuurlijk niet over de Apple app store gaan, want je kan niet via een Samsung toestel Apple apps gaan kopen.

Als ik je posts goed begrijp, heeft het probleem dus totaal niets te maken met het feit dat hij geswitcht is van Samsung naar iPhone, maar is het simpelweg dat hij denkt dat omdat hij vroeger (en nu nog) PlayStation aankopen kon doen, hij nu ook automatisch ook Apple aankopen zou kunnen doen. Dat is echter appels met citroenen vergelijken, want Apple apps kopen met Tempo Giga belwaarde kan al jaren niet (weet zelfs niet of het ooit kon).

Ik vind je posts serieus verwarrend.
Gaat zijn probleem nu over aankopen op de Apple app store, of de PlayStation Store ? Want je zit te zeggen dat het vroeger met zijn Samsung wél werkte, maar dat kan natuurlijk niet over de Apple app store gaan, want je kan niet via een Samsung toestel Apple apps gaan kopen.

Als ik je posts goed begrijp, heeft het probleem dus totaal niets te maken met het feit dat hij geswitcht is van Samsung naar iPhone, maar is het simpelweg dat hij denkt dat omdat hij vroeger (en nu nog) PlayStation aankopen kon doen, hij nu ook automatisch ook Apple aankopen zou kunnen doen. Dat is echter appels met citroenen vergelijken, want Apple apps kopen met Tempo Giga belwaarde kan al jaren niet (weet zelfs niet of het ooit kon).
Ik zie het verwarrend probleem niet.
Maar is ondertussen opgelost

Met zijn Samsung (Android) kon hij in de google play aankopen doen met tempo giga (en in de playstation store)
Nu met zijn Iphone kan hij dit niet in de appstore (wel ps)

Ik zie het verwarrend probleem niet.
Maar is ondertussen opgelost

Met zijn Samsung (Android) kon hij in de google play aankopen doen met tempo giga (en in de playstation store)
Nu met zijn Iphone kan hij dit niet in de appstore (wel ps)

Ben je dat zeker van Google Play ? Want dat kan volgens mij al ettelijke jaren niet meer. Ik heb zelf een Samsung telefoon en ik kan daar geen Orange opgeven als betaalmiddel.
En tuurlijk was het verwarrend omdat je Google Play Store, Apple App Store en PlayStation Network allemaal op een hoopje gooit, terwijl dat 3 totaal onafhankelijke diensten zijn. En bovendien is het normaal dat PlayStation nog werkt, want dat is totaal telefoon/OS-onafhankelijk (die weten enkel je telefoonnummer waarop ze moeten factureren).

EDIT: net eens geprobeerd en wtf, werkt nu wel, al moest ik wel mijn andere SIM card er eerst uit halen (heb dual-SIM). Heb nu Orange als betaalmethode, nu nog iets semi-nuttig zien te vinden om eens te testen of ik effectief met mijn Orange kan betalen. In Disney+ heb ik ook al kunnen aangeven dat Orange mijn primair betaalmiddel is, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat betalen gaat lukken.
Zou me wel verbazen want ik heb zowel hier als op Userbase in het verleden al gelezen dat er niets meer werkt buiten de PlayStation Store.

EDIT2: het werkt inderdaad niet. Ik kon Orange wel als betaalmethode wel toevoegen, maar zie nu dat er bij Orange 'n.v.t.' staat en die kan niet gekozen worden bij aankopen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan