OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie winnaar, Carapaz! Dik verdiend.

De 3 terechte namen op het podium :)

Wout rijdt een fantastische koers. Ik hoopte vooraf echt niet op een medaille, maar rijdt een perfect Mikuni Pass.

Nu goed recupereren en ook nog een medaille halen in de TT. Het zou wat zijn :)

Effe bekomen nu :p

Was er in de Spaanse ploeg geen coronageval (bij medewerkers)... Zou dit niet betekenen dat wellicht Valverde en co corona hebben (of enkele?). Kan toch niet anders zijn dat ze minder presteren door ziekte?

Was er in de Spaanse ploeg geen coronageval (bij medewerkers)... Zou dit niet betekenen dat wellicht Valverde en co corona hebben (of enkele?). Kan toch niet anders zijn dat ze minder presteren door ziekte?

Goh, het mocht wel eens gaan komen die scheurtjes bij Valverde... Lijkt me niet zo abnormaal

Nu goed recupereren en ook nog een medaille halen in de TT. Het zou wat zijn :)
Wéér zilver? :unsure: Na Gouden Greg is het dan Zilveren Wout.

Ivm Evenepoel. We weten niet wat ze afgesproken hebben hé.

Volgens mij had hij al vroeg door dat hij niet goed was en was de afspraak dat Evenepoel het zou proberen (hij viel ook aan), en als dat mislukte dat het aan Wout was.

Van 7 tot 8h gaven ze het niet uit, noch op VRT noch op Canvas. Dat is gewoon heel stom, en moet je geen excuses voor zoeken
Als Frank Raes... al een samenvatting heeft, hebben we echt geen nood AAN OPNIEUW EEN samenvatting door die sporza nieuwsankeres...

Geen enkele buitenlandse zender doet dit. Dit gaat echt mega ergeren zijn de komende dagen. Ik heb geen zin om via computer naar sport te kijken hoor. Nu is het geen drama omdat er niet veel gebeurt was. Maar dat is zo een onzin. En 45 minuten voor Raes is s'ochtends ook veel te veel. 30 minuten een samenvatting en eens de feiten overlopen is meer dan genoeg.

We krijgen na de koers opnieuw een samenvatting van de red lions. (30 minuten!).

Mag het eens dat Valverde minder gaat presteren?

Met de koerssituatie die heel moeilijk te controleren was, de te lastige Mikuni pass voor het profiel van Van Aert en dat er veel gespeculeerd werd mogen we enorm blij zijn met zilver. Pogacar mag Van Aert nog bedanken voor zijn bronzen medaille want zonder zijn werk voor dat laatste knikje waar Carapaz die Amerikaan uit het wiel rijdt, hadden ze nooit die Amerikaan teruggepakt. Als Van Aert zich meer spaart, wint hij dan vrij makkelijk brons denk ik. Nu is hij zo diep geweest dat het zilver als een mirakel aanvoelt.

Nu, heel af en toe wel eens wat hulp van iemand anders (een aanval van Woods, een schijnovername van Uran), maar verder hebben er daar zoveel in het wiel gezeten dat Van Aert het 80% alleen deed.

Uiteindelijk de terechte top 3 met een Amerikaan die het ook niet gestolen zou hebben, mocht hij een medaille gehaald hebben.

Dikke pluim voor het ploegwerk van Belgie. Allemaal buiten Remco meer dan goed! Tratnik ook een dikke pluim, applaus eigenlijk (brons van Pogacar mag gedeeld worden met hem). Voor het ploegwerk zijn die medailles ook meer dan terecht.

Over Valverde... ja het mag wel eens, natuurlijk. Maar de Spaanse ploeg stelt collectief enorm teleur (pijnlijk om dan Bilbao thuis te laten...). Daarom dat ik de linkte maakte met de coronabesmettingen van bepaalde medewerkers of een medewerker van de ploeg. Britten stellen ook teleur, maar hadden ook wel hun dosis pech zo te zien.

Hoe lastig wat dat parcours ginder, jawadde!
Mooie winnaar en dat Wout een klasbak is dat wisten we al, maar hij blijft toch verbazen.

Wat een frustrerende race om Van Aert zo te zien knallen, en de rest doet gene zak. Die gasten waren niet geinteresseed in een medaille ofzo? -.-

Echt een déjà vu gevoel van het wereldkampioenschap.

Van aert, die zilveren medaille voelt voor mij aan als een gouden. Wat een coureur, wat een supermens. Heerlijk om daar naar te kijken.

Ja, ben heel blij met zilver. Het is geen "zure" zilveren medaille zoals het soms wel is. Mocht hij bvb. een sprint in fotofinish geklopt zijn voor goud door Pogacar had het een stuk zuurder geweest. Carapaz is ook een mooie winnaar, en heeft verdiend gewonnen. Met dat Pogacar nog dicht kwam, en dat de kans op een counteraanval er altijd in zat (en een Amerikaan er nog lang voor reed), is zilver echt heel mooi, en iets waar je moet voor tekenen.

Nu recuperen, en nog een keer volle bak in de tijdrit.

Schitterende wedstrijd van WVA.. zilver met gouden rand wat mij betreft.. Tactisch steekspel opt einde en Carapaz blijft sterk overeind

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan