OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus ik vermoed dat het laattijdig afzakken toch wel meegespeeld heeft. "Iedereen" weet het behalve MVDP?

Ofwel kan de Nederlandse entourage Engels :unsure:
Ik wil hem gerust geloven maar dat is toch echt onbegrijpelijk, is dit dan gebrek aan professionaliteit of zenuwen?

Je leeft vier jaar naar dit moment toe dan laat je je pakken op zo'n detail, op z'n minst vreemd te noemen.

Zou me niet verbazen als hem dit wel gezegd is maar oor in oor uit gegaan is.
Hij komt laat toe, 2 dagen voordien of wat was het?

Gefocust op zichzelf, in zijn eigen cocon, zoiets. En dan mentaal dat belangrijk detail niet registreren wanneer het meegedeeld wordt,
ik kan er mij iets bij inbeelden.

Maar dat is volledig te wijten aan de late aankomst imo. Als je daar tijdig aankomt, is alles toch een pak rustiger zowel organisatorisch als in je hoofd.

Laatst bewerkt:
Super pijnlijk om zo je wedstrijd weg te gooien. Dan lijkt er toch wat professionaliteit te ontbreken in de begeleiding.
De Nederlanders kunnen binnen een aantal jaar wel nog een extra sportdocumentaire maken naast die over de koers van gisteren: "De plank".

Gelukkig heeft Nederland nog hun sprinters achter de hand... wat gaan ze daar verzinnen? "Ik dacht dat het nog een rondje was"??? :unsure:

Haha, wat een amateurisme. Hij is ook de enigste van alle deelnemers die daar de mist in gaat, dus is maar een slecht excuus.
Die drop is uiteraard geen probleem voor Mvdp.

Dus ofwel wist hij het niet of reed hij op automatische piloot zoals in de verkenning en was het vergeten (brainfart)

Een fout kan ook, maar zou hij daarover liegen?

Super pijnlijk om zo je wedstrijd weg te gooien. Dan lijkt er toch wat professionaliteit te ontbreken in de begeleiding.
De Nederlanders kunnen binnen een aantal jaar wel nog een extra sportdocumentaire maken naast die over de koers van gisteren: "De plank".

Sammy Neyrinck heeft die titel al geclaimd!

Die drop is uiteraard geen probleem voor Mvdp.

Dus ofwel wist hij het niet of reed hij op automatische piloot zoals in de verkenning en was het vergeten (brainfart)

Een fout kan ook, maar zou hij daarover liegen?
In dat eerste geval liegt hij ook want hij tweet letterlijk "Ik was niet op de hoogte, die plank lag er tijdens de verkenning wel. Enkel meegekregen dat hij op het testevent was weggehaald"

Nuja, ik wil van hem ook geen boeman maken want hij is ook maar een mens en moet met een enorme teleurstelling afrekenen. Ik hoop gewoon dat hij op termijn wel zijn verantwoordelijkheid pakt.

Zowel zijn ploegmaat Vader als ploegleider De Knegt hebben al gezegd dat ze het wel hadden gezegd tegen hem. Die hebben al helemaal geen reden om te liegen.

Logisch gezien zou ik ook denken : 'op automatische piloot'.
Maar dan zou je op het moment dat je aan het vallen wel denken : "...... dat hebben ze me nog gezegd......". Wat blijkbaar niet zo was.

Dus bij de voorbereiding/verkenning lag die er nog? (nét voor de wedstrijd.)
Dan moet die er ook niet liggen toch?...

Ergens vind ik het ook wel bizar dat er na de verkenning vlak voor de wedstrijd nog een aanpassing aan het parcours gebeurt.
Tcho ja, als dat nét voor de wedstrijd was dan vind ik dat inderdaad zeer vreemd maar voor hetzelfde geld was het gisteren oid. In ieder geval: als letterlijk alle andere renners het wisten dan ligt de fout ontegensprekelijk bij jezelf natuurlijk.

Tijdens de eerste ronde zitten ze daar ook allemaal nog kort op elkaar. Je ziet dat ze later in de race springen tot voorbij die 2e rots. Ik denk dat hij zich mispakt aan die tragere snelheid en daardoor de reflex heeft van de plank naar beneden te pakken.
Ik snap nu ook wel niet waarom die plank er dan tijdens de verkenning wel ligt? Anders moet je nog een paar rotsen verleggen ook, om het spannend te houden 🙈.

Je leest hier toch nogal wat onzin. Alsof hij niet met de fiets kan rijden terwijl de gemiddelde wereldbeker veel straffer is als dit rondje. En er reed wel meer volk rond zonder dropper, alsof dit de val veroorzaakt heeft.

Mja, ik denk dat een brainfart idd de juiste omschrijving is hier. Ze zullen het hem wel gecommuniceerd hebben, maar waar zitten zo'n sporters soms met hun hoofd vlak voor de wedstrijd. Misschien nam de automatische piloot het even over op dat moment.

Hij zal zichzelf achteraf wel voor de kop slaan, dat is zeker. Mijn respect voor topsporters is om die reden immens. Je werkt jaren toe naar iets en op een paar seconden tijd, door één kleine fout, kan het over-and-out zijn. Idem voor zwemmers, lopers, ... die al dat harde werk moeten samenballen in vaak maar 100 of 200m, waarbij elk klein detail fataal kan zijn. Je moet daar toch echt ijzersterk voor zijn in je hoofd.

Ik snap nu ook wel niet waarom die plank er dan tijdens de verkenning wel ligt? Anders moet je nog een paar rotsen verleggen ook, om het spannend te houden 🙈.
In de link hierboven van Shaddix zegt Vader toch dat die er ligt voor de veiligheid tijdens de training/verkenning?

Zoals de turners/turnsters bij de opwarming ook nauwgezet in het oog gehouden worden door de trainer/spotter om te ondersteunen bij een val.

In de link hierboven van Shaddix zegt Vader toch dat die er ligt voor de veiligheid tijdens de training/verkenning?

Zoals de turners/turnsters bij de opwarming ook nauwgezet in het oog gehouden worden door de trainer/spotter om te ondersteunen bij een val.
Die plank is tijdens de verkenning onderdeel van het parcours. Dat valt nu toch ook niet 1 op 1 te vergelijken met een coach bij het turnen. Als er tijdens de opwarming stootkussens tegen bomen hangen en ze halen die voor de race weg, dat kan je vergelijken.

Wel jammer voor Fluckiger, de beste man van dit seizoen. Had die Roemeen in de wereldbekers wat trager gereden stond Pidcock hier niet eens aan de start. Hij had die Roemeen beter wat centen toegestopt om Pidcock uit de OS te houden 🙈

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan