OS Winterspelen 2026 Milaan-Cortina

Man man Vonn die gaat toch blijvende last hebben van zo te blijven proberen.

Parallelslalom snowboarden daarstraks ook leuk om zien.

Lijkt me heel ander parcours bij de dames dan bij de heren ook leuk.

Lindsey toch, gvd :( Carrière op de slechts mogelijke manier afgesloten :( En die knie, die is totaal kapot... Het feit dat ze daar zo lang bleef liggen, zegt ook heel veel. 100% zeker dat ze vanaf de start al veel te veel pijn had. Was natuurlijk een gigantisch risico, die deelname. Maar toch, echt vreselijk dit..

Had mss beter niet meer gestart

Geen compassie mee.

Waarom zo'n risico nemen?

Wie niet horen wil…
Dit had toch niks met haar blessure te maken? Ze maakt een foutje waardoor ze die poort haakt en daardoor roteert rond haar as met als resultaat dat ze dwars 'landt'. Daar kan de sterktste knie ter wereld zelfs niet tegen hoor.
Weinig respect hier voor een topsporter die er alles aan heeft gedaan om er te staan op het grootste evenement. Als iemand van 21 niet start om de rest van haar carrière niet te hypothekeren dan snap ik dat, maar zij is 41, haar laatste OS. Eindeloos respect voor die vrouw, zeker na alles wat ze in haar carrière heeft meegemaakt en altijd heeft terug gevochten.

Ik kan wel begrijpen dat Vonn per se wil starten op de OS. Respect ook dat je dat nog wil nadat ze je al eens mogen weghalen hebben van de baan met de heli. De laatste van de carriere, op 41. Langs de andere kant moet je natuurlijk ook zeggen: zo een carrière, die hoeft zich niet meer te bewijzen. Na vorige week die knie kapot te maken nog dat risico nemen? Ik begrijp het niet, maar zit dan ook niet in die situatie.

Ik heb veel respect voor haar maar als ze 60 is, dan is dat een oude vrouw met chronische pijn aan vanalles en nog wat?
Je moet het er voor over hebben voor je passie. :support:

Dat doet mij denken aan dit filmke
Marion Jones deelt pijnlijke beelden waarin ze amper nog de trap af kan
Sport is gezond maar topsport is dat niet. Dat is gewoon een aanslag op het lichaam om die grenzen te verleggen. Er zijn er veel in de topsport die op latere leeftijd in zo een situatie zitten.

Mja, ge hebt al geen kruisbanden meer, uw andere knie is al vervangen door n ijzeren knie..

Vreselijk maar soms is t beter om te stoppen

Dit had toch niks met haar blessure te maken? Ze maakt een foutje waardoor ze die poort haakt en daardoor roteert rond haar as met als resultaat dat ze dwars 'landt'. Daar kan de sterktste knie ter wereld zelfs niet tegen hoor.
Weinig respect hier voor een topsporter die er alles aan heeft gedaan om er te staan op het grootste evenement. Als iemand van 21 niet start om de rest van haar carrière niet te hypothekeren dan snap ik dat, maar zij is 41, haar laatste OS. Eindeloos respect voor die vrouw, zeker na alles wat ze in haar carrière heeft meegemaakt en altijd heeft terug gevochten.
Je kan niet met zekerheid uitsluiten dat de gemaakte fout niet door haar blessure komt.
Los daarvan was het inderdaad een groot risico om zo te starten, maar ook niet onbestaande om de gok te wagen. In deze sport is de knie vrij gefixeerd doorheen de afdaling. Taping van de knie neemt die rol zo goed als mogelijk over. Ook haar spierkracht rondom de knie compenseert wel het een en het ander ter vervanging van de kruisbanden. Desondanks is haar 'one last dance' verkeerd afgelopen. Heel jammer om zo te moeten eindigen, maar ik begrijp het wel vanuit haar oogpunt als topsporter.

Biatlon idd teurstellend in een goeie dag moeten die minstens meedoen voor top tien.

Klaebo weer overheersend in het langlaufen machtig om zien hoeveel meer kracht die ontwikkeld op één helling. Klacht ook van de Noren voor de nr 2 Deloges die een gele kaart heeft gekregen voor een stuk van het parcours af te snijden.

Benieuwd naar Swings zo meteen.

Trainingsritje voor Bart dus.

Voor Nederlanders weer deceptie maar morgen spelen ze hun ULTRA-babe uit. Jutta Leerdam. Wordt het haar moment?

v8OuyVb.jpeg

Terug
Bovenaan