Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

3de keer in 2 maanden tijd dat er een pakketje via colis prive verzonden wordt.
3de keer dat ik exact om 17u16 een mail krijg: uw pakje kon niet worden geleverd, klik hier voor opties

Telkens was er iemand thuis, standaardmail ofzo :rolleyes:

haha, 2 keer iets besteld en laten leveren met Colis Prive en 2 keer is mijn pakket verloren gegaan. Als ik bij Amazon bestel laat ik op het werk leveren of in een Bpost afhaalpunt, dan weet ik zeker dat Colis Prive mijn pakje niet behandeld.

En als je bij Colis Prive een klacht opent sluiten ze je klacht na 2 dagen dat er niets kunnen terugvinden in hun systeem....

Hier wordt dat telkens aan de voordeur gedropt. Heel even aanbellen en als ik aan de deur komt, zie ik ze alweer vertrekken.
Gelukkig was ik net altijd thuis als zij moesten leveren.

Die gasten krijgen op niks betaald. Er is altijd een reden dat een pakjesdienst de goedkoopste is. Laatst nog een artikel in De Standaard dat die bedrijven hun gasten afpersen om geld op te hoesten wanneer een pakket verloren gaat.

Ik moet chance hebben (fingers crossed) dat ik op de route van een goeie kerel zit want nog geen miserie mee gehad

Goeie vraag. De laatste dat ik het kon instellen zonder in te loggen, denk ik inderdaad dat ik vanuit de mail de link heb aangeklikt.
Deze keer was het een pakket waarvan ik de volgnummer op de site van de webshop heb gehaald en dan ingegeven op de trackingsite van Bpost.

Bij volgende pakketten eens op letten.
Nu vanuit de mail van Bpost aangeklikt en nu kon ik het wel instellen zonder in te loggen.

2de keer dat ik via BPost een pakje internationaal verstuur, 2de keer dat de T&T blijft steken op "Verwerking door BPost". Wat is het nut van die tracking als het niet eens over de grens geraakt? Het is notabene naar Nederland, zo moeilijk moet dat toch niet zijn.

2de keer dat ik via BPost een pakje internationaal verstuur, 2de keer dat de T&T blijft steken op "Verwerking door BPost". Wat is het nut van die tracking als het niet eens over de grens geraakt? Het is notabene naar Nederland, zo moeilijk moet dat toch niet zijn.

DHL doet de bezorging van Bpost-pakketten in Nederland. Mogelijk kun je daar wat meer zien.

DHL doet de bezorging van Bpost-pakketten in Nederland. Mogelijk kun je daar wat meer zien.
Ik apprecieer het antwoord maar mijn tracking nummers worden niet herkend bij DHL

Dpd moest vandaag een pakje in principe afleveren, weten jullie wat dit betekent?

We wisselen intern gegevens uit?

Volgens mij wil dit zoveel zeggen als, t'is paasweekend geweest, laat ons nog een dagje met rust?

Dpd moest vandaag een pakje in principe afleveren, weten jullie wat dit betekent?

We wisselen intern gegevens uit?

Volgens mij wil dit zoveel zeggen als, t'is paasweekend geweest, laat ons nog een dagje met rust?
Enige dat ik kon vinden erover.

DPD wisselt intern gegevens uit om de bezorgstatus van pakketten te verwerken en te actualiseren, wat soms leidt tot een korte vertraging in de myDPD app.
  • Vertraging: Als een pakket "vastzit" bij interne gegevensuitwisseling, wordt vaak informatie tussen de verzender en DPD-depots gesynchroniseerd.

Link naar een Reddit post

Precies dat Amazon op de een of andere manier rekening houdt met de stakingen bij Bpost. Gisteren iets besteld en vermoedelijke leverdatum is op 11 mei. Maakt niet echt uit voor mij want toch niet dringend. Maar wel opvallend.

Precies dat Amazon op de een of andere manier rekening houdt met de stakingen bij Bpost. Gisteren iets besteld en vermoedelijke leverdatum is op 11 mei. Maakt niet echt uit voor mij want toch niet dringend. Maar wel opvallend.
Nee, is gewoon omdat het dan pas op voorraad verwacht wordt. Ze gebruiken Amazon Logistics, Colis Prive, etc. Probeer eens een leveradres in een ander land in te geven - het zou dezelfde termijn moeten zijn voor hetzelfde goed.

Enige dat je merkt is dat je niets meer direct kan sturen naar een bpost automaat of afhaalpunt. Is wel jammer dat ze geen onderscheid maken tussen Vlaanderen (waar er hoegenaamd geen problemen zijn) en WABR.

Nee, is gewoon omdat het dan pas op voorraad verwacht wordt. Ze gebruiken Amazon Logistics, Colis Prive, etc. Probeer eens een leveradres in een ander land in te geven - het zou dezelfde termijn moeten zijn voor hetzelfde goed.

Enige dat je merkt is dat je niets meer direct kan sturen naar een bpost automaat of afhaalpunt. Is wel jammer dat ze geen onderscheid maken tussen Vlaanderen (waar er hoegenaamd geen problemen zijn) en WABR.
Nee hoor, alle producten stonden/staan nog in voorraad.

Zondag ook iets besteld (Amazon BE). Vier items die allen op voorraad zijn en door Amazon zelf worden verkocht. Voor 3 daarvan vermoedelijke leverdatum 16 mei. Het vierde item werd een dag later al bezorgd met Colis Privé.

Laatst bewerkt:

Aah, nu snap ik waarom ik geen locker meer kon kiezen sinds een maand.

Ik mij maar afvragen waarom bpost-automaten niet meer mogelijk waren.

Pff een bpost pakje via DHL vanuit NL naar bpost natuurlijk :angry: , zit al weken vast in Brussel X ofzo denk ik.

Via bol. Gewoon annuleren op bol.com? Ben het beu met die F***rs van bpost die maar blijven staken aan bepaalde sorteercentra.
Er is staken ... en er is een maand uw klanten gewoonweg saboteren.

Nee hoor, alle producten stonden/staan nog in voorraad.

Zondag ook iets besteld (Amazon BE). Vier items die allen op voorraad zijn en door Amazon zelf worden verkocht. Voor 3 daarvan vermoedelijke leverdatum 16 mei. Het vierde item werd een dag later al bezorgd met Colis Privé.
Idd, ik heb even moeten zoeken naar een voorbeeld van wat je precies bedoelt, maar ik zag het pas toen ik eens in Incognito probeerde:

Voorbeeld:
ASIN: B082SKP5L7
Als ik niet ingelogd ben (in Incognito), en als verzendlocatie gewoon "Belgie" neem, dan zegt em "16 mei" - wat AFAIK het slechtst mogelijke scenario is (aka als ze alleen bpost als carrier hebben voor die levering).
Maar vanaf ik inlog en hij mijn postcode gebruikt ipv "Belgie" dan schuift dat meteen vooruit naar 3 mei (snelst/Prime) of 4 mei (gratis).

Dat is omdat we hier naast bpost ook zowel Amazon Logistics hebben (die de levering van 3 mei zou doen gezien dat de enige is die levert op zondag) als Colis Prive (die evt die van 4 mei zou kunnen doen, alhoewel Amazon die ook kan doen).

Je kan zelf eens proberen met postcodes 2000 of 3000.

Ik vind het wel raar in uw geval dat je wel Colis Prive hebt maar dat ze toch nog "bpost" levertermijnen quoten? Tenzij dat het over iets gaat dat ze niet willen/kunnen met Colis Prive sturen - grote zaken of DG oid. Colis Prive heeft natuurlijk ook wel een limiet qua volume dat ze aankunnen, Amazon kan niet hun ganse bpost volume dag op dag overdragen naar Colis Prive.

Je hebt daarnaast ook nog gewoon items die besteld zijn en binnenkort binnenkomen, waarbij je ook langere leveringstermijnen kan zien, maar hier in casu is dat idd niet het geval.

Laatst bewerkt:
Pff een bpost pakje via DHL vanuit NL naar bpost natuurlijk :angry: , zit al weken vast in Brussel X ofzo denk ik.

Via bol. Gewoon annuleren op bol.com? Ben het beu met die F***rs van bpost die maar blijven staken aan bepaalde sorteercentra.
Bij mij nu ook zo eentje onderweg met DHL vanuit Nederland en overgedragen aan Bpost. Eens benieuwd of dat ook zo lang zal duren. Hoewel ik toch al verscheidene pakketten heb ontvangen met Bpost de laatste 2 weken. Zal het eens opvolgen.

Idd, ik heb even moeten zoeken naar een voorbeeld van wat je precies bedoelt, maar ik zag het pas toen ik eens in Incognito probeerde:

Voorbeeld:
ASIN: B082SKP5L7
Als ik niet ingelogd ben (in Incognito), en als verzendlocatie gewoon "Belgie" neem, dan zegt em "16 mei" - wat AFAIK het slechtst mogelijke scenario is (aka als ze alleen bpost als carrier hebben voor die levering).
Maar vanaf ik inlog en hij mijn postcode gebruikt ipv "Belgie" dan schuift dat meteen vooruit naar 3 mei (snelst/Prime) of 4 mei (gratis).

Dat is omdat we hier naast bpost ook zowel Amazon Logistics hebben (die de levering van 3 mei zou doen gezien dat de enige is die levert op zondag) als Colis Prive (die evt die van 4 mei zou kunnen doen, alhoewel Amazon die ook kan doen).

Je kan zelf eens proberen met postcodes 2000 of 3000.

Ik vind het wel raar in uw geval dat je wel Colis Prive hebt maar dat ze toch nog "bpost" levertermijnen quoten? Tenzij dat het over iets gaat dat ze niet willen/kunnen met Colis Prive sturen - grote zaken of DG oid. Colis Prive heeft natuurlijk ook wel een limiet qua volume dat ze aankunnen, Amazon kan niet hun ganse bpost volume dag op dag overdragen naar Colis Prive.

Je hebt daarnaast ook nog gewoon items die besteld zijn en binnenkort binnenkomen, waarbij je ook langere leveringstermijnen kan zien, maar hier in casu is dat idd niet het geval.
In mijn bevestiging (en bevestigingsmail) na de bestelling stond meteen bij het overzicht:
  • Item 1, verwachte bezorgdatum de volgende dag (wat ook zo gebeurde),
  • Item 2, 3 en 4: verwachte bezorgdatum 16 mei.

Heb even gekeken of ik kon zien vanwaar item 1 ergens kwam. Maar er staat gewoon 'verzonden vanuit faciliteit' zonder een adres/land bij met dan volgende dag gesorteerd bij Colis Privé. Heb voor 1 van de 3 andere items ook eens proberen bestellen bij Amazon DE: daar was dan de verwachte bezorgdatum 11 mei. Eveneens op voorraad en verkocht door Amazon zelf. Betreft ook geen speciale goederen: 4 dezelfde t-shirts, gewoon allen in een andere kleur.

Nu ja, zoals gezegd maakt het mij niet uit dat het wat later komt. Niks dringend. Het viel me gewoon op dat die termijn plots zo lang is. Nog nooit geweten tot nu.

Door die staking zijn ze bij PostNL overdonderd. Had speciaal PostNL gekozen om zaterdag de levering te krijgen.
Resultaat: Pakket kwijt.
Dan die ultra-belangrijke bestelling opnieuw gedaan, met bpost. Volgende dag geleverd...

Go figure...

Zoals in mijn vorige post gezegd is er hier ook zo eentje onderweg van Nederland met DHL en overgedragen aan Bpost.
Vandaag gaat het worden geleverd volgens track & trace. Je zal gewoon pech hebben met je locatie of zo, vrees ik.

Terug
Bovenaan