Overwatch

Ik heb vooral schrik dat het een dps fest gaat worden en dat alle tactics out the window gaan.
Nuja, dat is het nu eigenlijk ook al. Verschrikkelijke playerbase

Wat mij stoort is dat ze er stelselmatig alles uithalen wat het spel uniek (en voor mij zo goed) maakte. De 'vanilla' versie was een nachtmerrie om te balancen, maar het feit dat je met meerderen een zelfde personage kon spelen, dat je spellen helemaal kon omgooien door van een 2-2-2 plots naar een 3-1-2 te gaan enzovoort, vond ik fantastisch. Geen spel was hetzelfde, het aanpassen van je setup en het on-the-fly reageren op de veranderende setups van de tegenstanders maakte het zo een fris spel. En de chaos vond ik net heerlijk. Overwatch was het eerste spel dat mij een beetje het gevoel van UT en RTCW: ET teruggaf.

Ik snap waarom ze daar zijn van afgestapt, maar voor mij is de huidige versie van Overwatch veruit inferieur aan het origineel. Voor de casual speler is het ook veel minder interessant geworden.

Wat mij stoort is dat ze er stelselmatig alles uithalen wat het spel uniek (en voor mij zo goed) maakte. De 'vanilla' versie was een nachtmerrie om te balancen, maar het feit dat je met meerderen een zelfde personage kon spelen, dat je spellen helemaal kon omgooien door van een 2-2-2 plots naar een 3-1-2 te gaan enzovoort, vond ik fantastisch. Geen spel was hetzelfde, het aanpassen van je setup en het on-the-fly reageren op de veranderende setups van de tegenstanders maakte het zo een fris spel. En de chaos vond ik net heerlijk. Overwatch was het eerste spel dat mij een beetje het gevoel van UT en RTCW: ET teruggaf.

Ik snap waarom ze daar zijn van afgestapt, maar voor mij is de huidige versie van Overwatch veruit inferieur aan het origineel. Voor de casual speler is het ook veel minder interessant geworden.
Mja, meerdere keren dezelfde hero was echt zever. Hoeveel matchen wij met 2 Bastion 2 Mercy en 2 Reins gespeeld hebben.

Erger mij gewoon dood aan de mensen die altijd DPS willen spelen en het niet kunnen. Attack, defense, maakt niet uit, altijd dezelfde hero. Kapot gecounterd worden? Who cares. Als Support/Tank kan je ook amper carry'en vind ik.

Ieder zijn meug he. Voor mij was Overwatch het ideale spel om casual een half uurke per dag te spelen. Ik geef echt geen reet om het competitieve aspect, maar daar is wel alle focus naar gegaan.

Zeg, ik kom gewoon vertellen dat ik de originele versie leuker vond. Geen idee waarom je daar nu zo lullig over moet doen. En dan zit je te klagen over de verschrikkelijke playerbase. Al eens in de spiegel gekeken?
Ik dacht dat jij reageerde op mijn laatste alinea van die post en daar reageerde ik dan terug op. Niet op het feit dat jij OG Overwatch leuker vond.

Hoewel ik veel klaag over de slechte balance in OW1 zal ik deze ook wel spelen denk ik.

Al vrees ik dat met heroes met skill trees de balance nog moeilijker te fixen zal zijn. Gelukkig is Kaplan bij Blizzard vertrokken, dan kan de focus misschien terug wat op balance komen te liggen ipv op de Kaplan's favoriete heroes metas (kuch: Nanoblade).

Iemand idee hoe je in de beta geraakt?
Je kon u inschrijven voor de beta en dan hopen op een code

of

Watchpoint-pack kopen, kost €39,99
  • Guaranteed access to the Overwatch 2 PvP crossplay beta (begins June 28, 2022)
  • Overwatch Legendary Edition – including 5 legendary and 5 epic skins for the game
Then, when Overwatch 2 launches, you will also get the following bonuses within the sequel:
  • Season 1 Premium battle pass
  • Two Overwatch 2 legendary hero skins – Space Raider (Soldier 76 and Cassidy)
  • 2000 Overwatch 2 Virtual currency
  • Overwatch 2 player icon

Minder stuns en shields doen de game echt wel deugd. Alleen de rol van supports komt wel onder druk te staan vind ik. Een off tank minder zorgt ervoor dat supports meer voor zichzelf moeten zorgen, maar ze kunnen dat helaas niet allemaal. Neem daar dan nog eens bij dat er nu veel meer anti heals in de game zijn. (Ana nade heeft vrijspel door het vaak ontbreken van shields, en ook Junker Queen kan anti-heal effecten toepassen) Sommige supports staan op die momenten echt wel met hun handen in hun broek wat rond te draaien.

Maar al bij al vind ik het wel een verademing tov OW1. Alleen doodzonde dat ze tot OW2 met deze changes gewacht hebben. Ze hadden hun game gewoon standvastig moeten blijven updaten ipv alles op Overwatch League en PVE content te zetten, en dan hadden we hier al lang geweest.

Q. How do I get access to the Overwatch 2 Beta?
A. The new opt-in web form is now available on PlayOverwatch.com/beta is slated to stay open until June 28 unless we hit our projected maximum server capacity earlier. We’ll select a small group of players when the beta goes live on June 28 at 11:00 AM PDT and will steadily add more players over time as we ramp up capacity, with the first waves of larger access grants planned to begin on July 5.

Our goal is to provide access to ALL players that opt-in to the beta by no later than July 14.

--

Maar je moest je dus inschrijven voor 28 juni.

Terug
Bovenaan