Pairi Daiza

Het moet op het moment van beslissen nog beschikbaar zijn, en zal van de exacte samenstelling van de groep afhangen, maar ik zou dan toch verkiezen om in het park te verblijven.

Maar ja, beschikbaarheid... Op korte termijn wordt het snel duur wel.

Als ik vooruit kijk, kun je bv als koppel met kind en baby verblijven voor 650 euro. Klinkt, en is, veel geld. Maar voor het alternatief, hierboven bekeken, is het prijsverschil beperkt.

Inkom voor deze groep, voor twee dagen, inclusief parking en een dag edenya zit je +-320 euro. Doe daar de +-210 van bovenstaande accommodatie bij. En je zit op 530.

Voor 120 meer heb je ontbijt, avondeten en een stuk gemak en als groot voordeel naar mijn mening: Bepaalde gebieden kun je permanent in blijven rondlopen, heel fijn om savonds nog rustig wat dooruit te gaan. En S'morgens kun je een uur vroeger het park door. Waardoor je er zo ook meer kunt uithalen en zeker in drukke periodes bepaalde zaken al rustig kunt afvinken.

Precies of ik hier een verkooppraatje doe, maar ik vond het echt wel een meerwaarde, maar bekijk het wel zeker op tijd zodat je een verblijf op uw maat kunt vastleggen, anders is het al snel enkele honderden euro's duurder.

. En S'morgens kun je een uur vroeger het park door. Waardoor je er zo ook meer kunt uithalen en zeker in drukke periodes bepaalde zaken al rustig kunt afvinken.

Niet voor dit park maar voor de andere vlaamse parken ook eens een jaartje abonnee geweest.

En vond het ook wel een grote meerwaarde om uur vroeger in dat park te kunnen rustiger + de dieren waren naar mijn gevoel ook actiever.

Laatst bewerkt:
Het moet op het moment van beslissen nog beschikbaar zijn, en zal van de exacte samenstelling van de groep afhangen, maar ik zou dan toch verkiezen om in het park te verblijven.

Maar ja, beschikbaarheid... Op korte termijn wordt het snel duur wel.

Als ik vooruit kijk, kun je bv als koppel met kind en baby verblijven voor 650 euro. Klinkt, en is, veel geld. Maar voor het alternatief, hierboven bekeken, is het prijsverschil beperkt.

Inkom voor deze groep, voor twee dagen, inclusief parking en een dag edenya zit je +-320 euro. Doe daar de +-210 van bovenstaande accommodatie bij. En je zit op 530.

Voor 120 meer heb je ontbijt, avondeten en een stuk gemak en als groot voordeel naar mijn mening: Bepaalde gebieden kun je permanent in blijven rondlopen, heel fijn om savonds nog rustig wat dooruit te gaan. En S'morgens kun je een uur vroeger het park door. Waardoor je er zo ook meer kunt uithalen en zeker in drukke periodes bepaalde zaken al rustig kunt afvinken.

Precies of ik hier een verkooppraatje doe, maar ik vond het echt wel een meerwaarde, maar bekijk het wel zeker op tijd zodat je een verblijf op uw maat kunt vastleggen, anders is het al snel enkele honderden euro's duurder.
Oh maar dat geloof ik wel hoor. Heb die kamers overal gezien gisteren en vandaag en moet zeker de moeite zijn.
Wij hadden alleen al 1 dag cadeau gekregen en moesten dus de rest apart bijboeken. Vandaar dus iets apart gezocht.

Als er volk is dat daarvoor wilt kiezen: het was een zalige chalet op te verblijven, incl sauna, een bbq en vlakbij goeie bakker. De rust die de kinderen ‘s avonds wel even nodig hadden.

Maar ik zie me wel eens ooit terugkomen met view, in het park dan.

Na onze safari in 2014 met kamperen in de vrije natuur in Botswana en Namibie mezelf gezegd geen dierentuinen meer te bezoeken want kon alleen tegenvallen. Dan kwamen er kinderen en doe je dat toch. De Beekse Bergen kwam nog wat in de buurt (niet echt zomaar een dierentuin), de rest vond ik telkens maar meh maar Paira Daiza werkelijk prachtig. Al de rest van de gewone dierentuinen hier staan zelfs niet op de foto. Hele toffe ervaring. Twee dagen waren nodig om alles goed gezien te krijgen.

Wij zijn dus gaan overnachten in Edenya, heel erg fijne ervaring. Wat een park is dit toch geworden. Het was ook de eerste keer dat we er waren met de nieuwe ingang, ferme verbetering.

Overnachten in Edenya was echt heel erg de moeite, maar dit is wel het themagebied waar de balans tussen resort en dierentuin misschien toch te veel is overgeslagen naar het resort. Hoewel ik zeker nog eens wil terugkomen wanneer het waterpark opent en je met de lazy river door Edenya kan dobberen, vrees ik dat dat wel zeer schadelijk gaat zijn voor de dierentuinervaring van de bezoekers die puur Edenya komen bezoeken. Het is nu al zo dat bij bijvoorbeeld het gebied van de tapirs en capybara's je amper zicht hebt op gelijke hoogte met de dieren (enkel in 2 uithoeken van de zone), en als je dan vanop de loopbruggen (wat wel een leuke ervaring is) ook nog eens tientallen mensen in badpak ziet ronddobberen ... ik kan me niet voorstellen dat dat de dierentuinervaring ten goede komt. Maar anderzijds wil ik dus wel heel graag nog eens er overnachten wanneer het zwembad er is en zelf gaan ronddobberen tussen de dieren :p.

Wij zijn dus gaan overnachten in Edenya, heel erg fijne ervaring. Wat een park is dit toch geworden. Het was ook de eerste keer dat we er waren met de nieuwe ingang, ferme verbetering.

Overnachten in Edenya was echt heel erg de moeite, maar dit is wel het themagebied waar de balans tussen resort en dierentuin misschien toch te veel is overgeslagen naar het resort. Hoewel ik zeker nog eens wil terugkomen wanneer het waterpark opent en je met de lazy river door Edenya kan dobberen, vrees ik dat dat wel zeer schadelijk gaat zijn voor de dierentuinervaring van de bezoekers die puur Edenya komen bezoeken. Het is nu al zo dat bij bijvoorbeeld het gebied van de tapirs en capybara's je amper zicht hebt op gelijke hoogte met de dieren (enkel in 2 uithoeken van de zone), en als je dan vanop de loopbruggen (wat wel een leuke ervaring is) ook nog eens tientallen mensen in badpak ziet ronddobberen ... ik kan me niet voorstellen dat dat de dierentuinervaring ten goede komt. Maar anderzijds wil ik dus wel heel graag nog eens er overnachten wanneer het zwembad er is en zelf gaan ronddobberen tussen de dieren :p.
Je kan natuurlijk gewoon een kamer nemen met zicht op de tapirs en capibara’s, dat hebben wij 2 weken geleden gedaan. Was top. Avondeten in The Abyss aan het grote raam met zicht op de haaien en roggen was ook een unieke ervaring.

Je kan natuurlijk gewoon een kamer nemen met zicht op de tapirs en capibara’s, dat hebben wij 2 weken geleden gedaan. Was top. Avondeten in The Abyss aan het grote raam met zicht op de haaien en roggen was ook een unieke ervaring.
Da's ... mijn hele punt? :unsure:

Wij zijn ook geweest dit weekend. Bij ons was het overnachten bij de ijsberen. Edenya was heel mooi maar ik blijf het bij het haar getrokken vinden om daar extra inkom voor te vragen. Bij ons zat dat inbegrepen in het verblijf maar indien ik als dagjestoerist zou gaan dan zou ik daar niet nog eens voor gaan bijbetalen, op een al vrij pittig geprijsd ticket (maar gezien het park wel te rechtvaardigen). Want voor mij is edenya eigenlijk een resort. 3/4 van het gebouw zijn hotelkamers, nog wat Restaurants en een shop. En in de overschot hebben ze nog wat dieren gestoken, die ik zo speciaal niet vind dat ik ze zou missen als ik ze niet gezien heb. The ablyss zeer mooi met die aquarium maar ik heb er Dubai vibes bij. Ik vind het wel zot hoeveel mensen wel die meerprijs er voor over hebben want dat was daar echt over de koppen lopen. Kan mij voorstellen dat dat enorm druk is voor mensen die een kamer in edenya zelf hebben.

Wat ik wel een leuke ervaring vond is om 's avonds laat en 's morgens vroeg buiten alle drukte tussen de dieren rond te lopen en hen soms een pak actiever te zien dan wat je gewoon bent overdag.
En wat ook een zeer leuke ervaring was: we waren er met een vrij grote groep (10 personen) en konden een privé-gids huren voor anderhalf uur. Dat hangt natuurlijk beetje af van de persoon die je voor u krijgt maar dat was zeer aangenaam. Leuke anekdotes gehoord, de geschiedenis van het park, speciale zaken over de dieren. Heeft ons daar op een bepaald moment in de struiken getrokken om de kleintjes van een bepaalde apensoort te laten zien die anders voor het grote publiek niet altijd te zien zijn... Wel eens een andere beleving om zo een park te beleven dan de klassieke.

Tegenwoordig zijn ook quasi alle werelden nog te bezoeken 's nachts, ten opzichte van enkel de resortgebieden vroeger. Dat is een enorme meerwaarde.

Ik vind Pairi Daiza sowieso te druk om te bezoeken in weekends of vakanties.

Gids zei ons dat ze enkel nog waar mensen tussen de dieren kunnen (zoals in Australië tussen de kangoeroes of in de volière) afsluiten. Omdat mensen al eens een deur of hek laten openstaan en omdat bv zo een kangoeroe al eens venijnig uit de hoek kan komen ook en je geen noodgeval wil 's nachts.

Voorts steken ze wel nog een aantal dieren in hun hok uit veiligheid. Bv de apen omdat als het zou stormen en er ligt een tak of omgewaaide boom in hun reservaat dan zouden die slim genoeg zijn om daar gebruik van te maken om het park ook eens te gaan verkennen. De rest laten ze vrije keuze en kunnen in en uit hun hok naar hun eigen zin.

De giraffen zaten ook in hun hok 's avonds, dat was wel een teleurstelling voor de kindjes. We hadden het Afrikaans gebied nog niet gedaan, en eigenlijk speciaal voor de giraffen nog na het avondeten naar daar gestapt.

In Edenya zelf zaten de apen ook in hun hok 's avonds, daar snap ik dat wat minder van.

De giraffen zaten ook in hun hok 's avonds, dat was wel een teleurstelling voor de kindjes. We hadden het Afrikaans gebied nog niet gedaan, en eigenlijk speciaal voor de giraffen nog na het avondeten naar daar gestapt.

In Edenya zelf zaten de apen ook in hun hok 's avonds, daar snap ik dat wat minder van.
We hebben er aan gestaan met de gids. Is ook door problemen met bezoekers. Daar was vroeger een platform dat toegankelijk was, maar die giraffen konden daar te makkelijk aan de mensen (en ze hebben blijkbaar eens een bezoeker in het ziekenhuis gehad door een giraf, kan ferm uithalen met die nek). Sindsdien is dat platform afgesloten. Maar 's nachts zijn er nog dikwijls die er toch op kruipen om dichter bij die giraffen te komen en dus steken ze de giraffen weg om de mens tegen zichzelf te beschermen.
Natuurlijk zouden ze dat platform ook kunnen afbreken natuurlijk, want dat heeft toch nog weinig zin.

We hebben er aan gestaan met de gids. Is ook door problemen met bezoekers. Daar was vroeger een platform dat toegankelijk was, maar die giraffen konden daar te makkelijk aan de mensen (en ze hebben blijkbaar eens een bezoeker in het ziekenhuis gehad door een giraf, kan ferm uithalen met die nek). Sindsdien is dat platform afgesloten. Maar 's nachts zijn er nog dikwijls die er toch op kruipen om dichter bij die giraffen te komen en dus steken ze de giraffen weg om de mens tegen zichzelf te beschermen.
Natuurlijk zouden ze dat platform ook kunnen afbreken natuurlijk, want dat heeft toch nog weinig zin.
Is zoals altijd en overal: paar onnozelaars die het voor iedereen verpesten.

Aha, we vonden het al vreemd dat je ook overdag niet meer op dat platform kan. Hopelijk komen ze met iets nieuws, want dat platform was wel de moeite.

Ja ze gaf ook aan dat ze dat zelf qua hoogte wat laag ingeschat hadden. Toen de giraffen daar net zaten was dat goed, maar die zijn ouder en groter geworden waardoor de giraffen plots wel aan de mensen konden. Ze gaf aan dat er toch wel plannen waren om een ander hoger te bouwen.
Er stond daar bij de giraffen ook een extra draad op het pad om de mens verder van de omheining weg te houden want er waren er altijd wel die er in slaagden om die giraffen zich te laten bukken en zo toch brol te laten eten. Het is niet het enige probleem dat ze daar met mensen hebben. Er is wel iets aan van dat dierenrijk en mensdom 😁

Ja, toen we aan het wachten waren bij het bad van de olifanten, zaten er ook enkele schoolklassen te picknicken. Daar gaf dan een leerkracht het "goede voorbeeld" door zijn brood naar de ganzen te gooien, waarop uiteraard al die kinderen zijn voorbeeld volgden ...

Terug
Bovenaan