Partijprogramma's vormen bedreiging voor de rechtstaat

Godsdienstvrijheid is niet absoluut. Het kan aan banden worden gelegd indien de openbare veiligheid in het gedrang komt.

Als wordt aangetoond dat de islam beschouwd moet worden als een sekte, kan dit gewoon verboden worden.

Ik ben geen VB'er voor de duidelijkheid, maar ik vind wel dat de klassieke partijen veel te veel uitgaan van een status quo.
Je kan geen sekte maken met 1,6 miljard aanhangers. Dat is een godsdienst en bijgevolg is godsdienstvrijheid dus van toepassing. En los van democratie is dat gewoon 1 van de mensenrechten.

Je kan geen sekte maken met 1,6 miljard aanhangers. Dat is een godsdienst en bijgevolg is godsdienstvrijheid dus van toepassing. En los van democratie is dat gewoon 1 van de mensenrechten.
Ok en dat zou het niet moeten zijn. Ik heb weinig standpunten die ik altijd zal verdedigen, maar dat is er zeker een.

Godsdienst heeft NIKS te zoeken in het publieke leven, bestuur, etc

= de pagina met alle uitleg

= hier staan alle punten maar je gaat geen uitleg extra vinden bij punt 73.
Is inderdaad een cirkelreferentie.
Maar ik ben vrij zeker dat dit gaat over de effectieve erkenning en niet de afschaffing zoals men doet uitschijnen in hun verslag.
Men schrijft: "Dit is manifest strijdig met de vrijheid van eredienst en de vrije openbare uitoefening ervan zoals bepaald in art. 19 van de Grondwet en artikel 9 EVRM."
Maar de erkenning houdt niet in dat je een godsdienst niet mag beoefenen. Er zijn meer godsdiensten dan er erkende zijn.
Dat gaat enkel over bestuur en financiering. Iets dat niet verplicht wordt door het EVRM of wat dan ook.

Wat het wel is is discriminatie. Moest ze nog niet erkend zijn was dit minder een probleem. Iets intrekken zonder degelijke verdediging waarom zij, en niet de andere, gaat nooit voorbij de rechtbank geraken.

In Frankrijk heb je het laïcisme en dat is niet in strijd met wat dan ook.
Zou ook perfect mogelijk zijn in België.

Dit gevonden op reddit, en een beetje wtf dat het nog niet zien passeren heb.

Zowat elke partij wil de senaat afschaffen, maar VB wil ook de kamer afschaffen?

Maar dan heb je toch helemaal geen parlement meer? Of mis ik iets?

Omdat Vlaanderen onafhankelijk wordt en dus geen federaal parlement meer nodig heeft, die wordt dan ontbonden. Wel nog steeds een Vlaams Parlement.

Goeiemorgen.

Terug
Bovenaan