Partner ten huwelijk vragen

Had je misschien niet beter het ontbijt onder jullie tweetjes gehouden? En de familie dan later op de dag uitgenodigd voor een lunch, aperitief, …? :unsure:

Een collega alhier zei ook eens dat een verlovingsring minimum 3x je brutoloon moest zijn, ik vind dat eerlijk gezegd dikke bullshit. Die van mijn vrouw heeft iets van een 1000 euro gekost en laat ons eerlijk zijn: niemand met een beetje fatsoen gaat je ooit vragen hoeveel die ring gekost heeft en enkel een juwelier zal dat zien of het een extreem dure of een "gewone" ring is. Trouwringen zelf waren ook iets rond de 800 euro voor beiden. Dan jaar later bij onze huwelijksceremonie (we waren een jaar ervoor voor de wet getrouwd) hebben we die eens schoon laten oppoetsen door een juwelier en niemand die daar ook maar iets achter kraaide.

We waren daar ook beiden nuchter in. Rond onze trouw voor de wet waren we met vanalles en nog wat bezig (verhuizen, verbouwingen, veranderen van werk,...) dus we konden ons spaargeld goed gebruiken voor andere zaken.

K meen ook dat wanneer je daar echt een giga dure ring met de grootste diamant moet gaan voorleggen, je ergens toch wat onzeker bent en die ring dan de doorslag moet gaan geven voor je vriendin?

Er deed hier een eind geleden zo'n verhaal de ronde: een uitbater van een fancy restaurant die zijn vriendin ten huwelijk had gevraagd met een giga ring ter waarde van een deftige auto. Na 2 jaar bleek dan dat die met de ene na de andere serveerster in bed dook, scheiding aangevraagd en jawel.. Was dan giga dispuut over wie die ring ging krijgen. De man wou die terug want de helft van zijn spaargeld zat erin, de vrouw wou die houden om wss te verpatsen.

Een collega alhier zei ook eens dat een verlovingsring minimum 3x je brutoloon moest zijn, ik vind dat eerlijk gezegd dikke bullshit. Die van mijn vrouw heeft iets van een 1000 euro gekost en laat ons eerlijk zijn: niemand met een beetje fatsoen gaat je ooit vragen hoeveel die ring gekost heeft en enkel een juwelier zal dat zien of het een extreem dure of een "gewone" ring is. Trouwringen zelf waren ook iets rond de 800 euro voor beiden. Dan jaar later bij onze huwelijksceremonie (we waren een jaar ervoor voor de wet getrouwd) hebben we die eens schoon laten oppoetsen door een juwelier en niemand die daar ook maar iets achter kraaide.

We waren daar ook beiden nuchter in. Rond onze trouw voor de wet waren we met vanalles en nog wat bezig (verhuizen, verbouwingen, veranderen van werk,...) dus we konden ons spaargeld goed gebruiken voor andere zaken.

K meen ook dat wanneer je daar echt een giga dure ring met de grootste diamant moet gaan voorleggen, je ergens toch wat onzeker bent en die ring dan de doorslag moet gaan geven voor je vriendin?

Er deed hier een eind geleden zo'n verhaal de ronde: een uitbater van een fancy restaurant die zijn vriendin ten huwelijk had gevraagd met een giga ring ter waarde van een deftige auto. Na 2 jaar bleek dan dat die met de ene na de andere serveerster in bed dook, scheiding aangevraagd en jawel.. Was dan giga dispuut over wie die ring ging krijgen. De man wou die terug want de helft van zijn spaargeld zat erin, de vrouw wou die houden om wss te verpatsen.
3x uw brutoloon... Ja goed als ge het baseert op weekendwerk aan de kassa zitten in de Delhaize.

Kzal eens een jonge tweedehands wagen kopen om aan iemand hare vinger te draaien ffs.

Doorgaans als er eisen zijn op materieel vlak mbt triviale oppervlakkige zaken zoals de fucking verlovingsring, begint al maar snel te lopen zonder ooit maar achterom te kijken.

Had je misschien niet beter het ontbijt onder jullie tweetjes gehouden? En de familie dan later op de dag uitgenodigd voor een lunch, aperitief, …? :unsure:

Goh ja, maakt niet uit he.
Dan hebben we na het ontbijt nog heel de dag voor ons en heb nog wat dingen gepland want tis ook haar verjaardag.

En echt die schoonmoeder stopt niet he.
Ze vroeg of ik al iets gezien had.

Ik had iets moois gezien en stuur een foto door.
Die heb ik dus van de site van de goudsmit hier in stad met erg goede reviews btw.
Deze dus:

Heb die foto daar van de site geplukt en ze heeft die reverse image search gevonden op een andere site.

Plots kan ze dus wel met haar gsm werken.
Eerst vroeg ze gisteren of het 18k goud was. Ik bevestig.

Krijg ik vandaag bericht van haar.

Zij: Deze omhoog swipen, dat is zirkonia, dat is geslepen glas 😅

Ik: En? Die ligt in Hasselt, ik vind die mooi en ik moet nog heel wat juwelieren doen.

Zij: Verlovingsringen zijn meestal met n diamantje met certificaat

Ik: Meestal, bepaalt wie? Ik kies wel wat ik mooi vind en dat is tussen ons en wat "meestal" is, doet me weinig eerlijk gezegd.

Echt waar ik heb gvd goesting om t morgen te vragen met ne ring uit de sjiekenbak.

Die heb ik dus van de site van de goudsmit hier in stad met erg goede reviews btw.
Deze dus:

Heb die foto daar van de site geplukt en ze heeft die reverse image search gevonden op een andere site.

Ik: En? Die ligt in Hasselt, ik vind die mooi en ik moet nog heel wat juwelieren doen.

Ik: Meestal, bepaalt wie? Ik kies wel wat ik mooi vind en dat is tussen ons en wat "meestal" is, doet me weinig eerlijk gezegd.

Echt waar ik heb gvd goesting om t morgen te vragen met ne ring uit de sjiekenbak.
Ik zou op die vraag of je al iets had gezien eigenlijk al lang niet meer reageren. Overduidelijk dat het nooit genoeg zal zijn, je mag nog met een ring van 10x die prijs afkomen.

Nu, morgen niet verschieten dat je vriendin het eigenlijk al wist als je de vraag stelt. Haar moeder lijkt me zo'n madam die graag in de belangstelling staat, dus dat verknallen zou daar in passen.

Ja maar het ding is dat ik haar wel in het begin gevraagd had om mee uit te kijken naar een ring omdat ze ook in antiek doet en er soms wel iets te zien is daar.
Voor ik natuurlijk wist dat t zo een spel ging zijn.

Soit, ik heb ze nu duidelijk gemaakt (hoop ik) dak mijne plan wel trek.

Deze dus:

Slightly off topic: tijd terug gehoord van iemand die zo'n workshop ring-ontwerp was gaan doen met zijn vriendin en die daar dan met de zelfontworpen ring ten huwelijk gevraagd heeft. Al kan ik me moeilijk inbeelden dat die vriendin/vrouw dat dan niet verwacht had... maar soit, zo'n vraag zou nooit een volledige verrassing mogen zijn, ge gaat daar als koppel altijd wel eens over gebabbeld hebben.

Moest daaraan denken omdat ge dat ook kunt bij die juwelier die ge linkt.

In uw scenario snap ik dat ge een ring wilt hebben om het te vragen (ontbijt, dag met activiteiten, etc.), maar met zo'n schoonmoeder zou ik bijna zonder ring het vragen en met de verloofde-in-spe de ring gaan ontwerpen, alleen al maar om het in uw schoonmoeder haar gezicht te duwen dat ge niet eens een ring hebt...

Risico bestaat dan wel dat uw verloofde-in-spe een iets duurdere ring ontwerpt... maar ik vermoed eerder dat jullie daar waarschijnlijk hetzelfde in staan, en dat de schoonmama gewoon een moeilijkere is.

Zirkonia is geen geslepen glas (glas is amorf, dit is een kristal net als diamant, enkel andere chemische opmaak), en als niemand het zegt gaat de overgrote meerderheid het verschil niet zien tussen een echte diamant en zirkonia.

Deze dus:

ok, maar waarom stuurt ge dan nog een foto door? ge weet hoe ze is...

Ze gaat zich blijven moeien. Geen info meer delen, desnoods dat deel van het plan op een iets ander tijdstip doen dat ze niet "toevallig" die ochtend voor de deur staat of zo.

Anyway, qua prijs: doe wat jij wilt en wat jij je kan en wilt permitteren. Het is DE ring, maar het is ook maar een ring.
De verlovingsring die ik kreeg is ongeveer rond hetzelfde bedrag waard: witgoud met een mooie steen. Onze trouwringen zijn anderzijds gewoon van staal, de mijne met zirkonen. Die waren denk ik samen 500 of zo, en eerlijk, ik zie niet eens het verschil tussen die, mijn witgouden verlovingsring en mijn andere zilveren ringen.

Heel blij met onze juwelier ook (rand Hasselt), zo'n fijn mens en heeft echt voor alle budgetten.

Veel succes ermee! Wel spannend. Maar hou het echt iets van jullie.

Heb mijn vrouw tijdens het middageten ten huwelijk gevraagd. Enfin, gevraagd, ter sprake gebracht omdat we een nieuw huis gekocht hadden.
Geen verlovingsring dus, zilveren trouwringen, mijn vrouw wel met een diamantje.

Is het belangrijk dat je getrouwd bent in een goede relatie en omdat je echt van die persoon houdt of dat iedereen ziet dat je getrouwd bent… mensen geven echt teveel uit aan onnuttige zaken.

Deze dus:

Kijk, ik ken iemand die stenen aankoopt voor verkoop en verwerking, werkt samen met een goudsmit om eender welk ontwerp custom made te leveren.

Vaak veel goedkoper omdat hij zelf met u afspreekt welke steen, welk edelmetaal, welke zuiverheid en welke kleurschakering ge wilt en de gevolgen daarvan in termen van prijs. Daarna gaat hij zelf een steen uitzoeken om te slijpen en gaat die naar de goudsmit om in een ring te zetten. Dat komt vaak veel goedkoper uit dan een premade ontwerp bij een juwelier die een marge van jewelste pakt. De trouwringen kan ge er ook makkelijk bij bestellen.

Als ge wilt, stuur maar een PB en dan breng ik u in contact. 'T is wel in de noorderkempen te doen.

Willen jullie kinderen in de toekomst?
Advies: ik zou het niet op voorhand tegen uw schoonma zeggen of te gaat iets horen

Ge zijt het uzelf wat moeilijk aan het maken. Als uw schoonma er ongelukkig (toevallig) staat voor ge de vraag kon stellen hebt ge al uw eerste huwelijkscrisis voor uw trouw

En ik hoop dat uw toekomstige nuchter genoeg is om tegen haar moeder in te gaan als die zegt "tja ik had hem gezegd om iets anders te kiezen, weet ge wat dat maar kost"

My 2 cents, ik had gewoon nooit de schoonma erin betrokken. Gij kent uw vriendin goed genoeg om te weten wat ze mooi en leuk vindt. Ik had alleen mijn ouders ingelicht dat ik mijn vriendin ging vragen en de ring ook daar bewaard, maar voor de rest wist niemand het. Ik had nog getwijfeld om de schoonzus mee te nemen voor de ring, maar zag de meerwaarde uiteindelijk niet.

Uiteraard was het goed bedoeld om de schoonma iets te vertellen en achteraf gezien had je het wss ook niet meer gedaan met de kennis van nu, maar het is jammer dat het min of meer wat verpest wordt door een bemoeizuchtige schoonma.

Terug
Bovenaan