Partner ten huwelijk vragen

kay-gell

Well-known member
Crowdfunder FE
Wij zijn nu dus een dikke 3 jaar samen, huis gekocht vorig jaar en het gaat wel echt goed.
Ze zit er al een tijdje hints over te geven dus het wordt tijd om haar ten huwelijk te vragen.
Ik ga dat binnen 2 maand doen op haar 30ste verjaardag.

Bedoeling was het ’s morgens te vragen en iets erna dan ontbijt met een stuk of 5-6 naaste familieleden omdat ze haar familie erg graag heeft en dat gaat appreciëren.
Nu wilde haar ma perse langskomen om dat te bespreken. En ze vroeg wat ik aan de ring ging uitgeven, ik dacht een 1000 euro.
Zegt die dat dat precies weinig is en dat het normaal 3-4k is. Ja, hallo kroket dat heb ik er echt niet voor over se. Ik heb ten andere al een Louis Vuitton handtas gekocht voor haar verjaardag. Die dag moet mij nu niet perse 5k kosten se.

De echte trouwring wil ik wel wat tegen aan gooien.

Vond dat wel frappant dat die zoiets durft zeggen.

Soit, alle ideeën zijn nog welkom want ik ben daar helemaal geen held in.
Mijn idee was dus haar ’s morgens wakker maken, alles versieren met roze blaadjes, één van haar favoriete artiesten opzetten en het dan vragen.
Met dan als kers op de taart dat iets erna de familie binnenkomt voor een uitgebreid ontbijt.
Maar dat lijkt mij precies zowat magertjes? Iemand nog ideeën wat ik zou kunnen doen?

Wij zijn nu dus een dikke 3 jaar samen, huis gekocht vorig jaar en het gaat wel echt goed.
Ze zit er al een tijdje hints over te geven dus het wordt tijd om haar ten huwelijk te vragen.

Bedoeling was het ’s morgens te vragen en iets erna dan ontbijt met een stuk of 5-6 naaste familieleden omdat ze haar familie erg graag heeft en dat gaat appreciëren.
Nu wilde haar ma perse langskomen om dat te bespreken. En ze vroeg wat ik aan de ring ging uitgeven, ik dacht een 1000 euro.
Zegt die dat dat precies weinig is en dat het normaal 3-4k is. Ja, hallo kroket dat heb ik er echt niet voor over se. Ik heb ten andere al een Louis Vuitton handtas gekocht voor haar verjaardag. Die dag moet mij nu niet perse 5k kosten se.

Mijn idee was dus haar ’s morgens wakker maken, alles versieren met roze blaadjes, één van haar favoriete artiesten opzetten en het dan vragen.
Met dan als kers op de taart dat iets erna de familie binnenkomt voor een uitgebreid ontbijt.
Maar dat lijkt mij precies zowat magertjes? Iemand nog ideeën wat ik zou kunnen doen?
Klinkt als een leuk idee. Ge moet gewoon doen wat ge zelf denkt dat ze gaat appreciëren. Ge kunt misschien nog wat aankleden met foto's van u tweeën.

Qua prijs voor die ring. Ik denk dat €1000 al stevig is. Ik denk dat ik niet eens zoveel betaald heb en dat was ook gewoon een ring met diamant. Los van het feit dat de prijs niet eens relevant hoeft te zijn imo.

De vraag durven stellen hoeveel ge gaat uitgeven is al frappant, laat staan die reactie :wtf:
Dat uiterlijk vertoon blijft blijkbaar toch belachelijk belangrijk de dag van vandaag.

Hangt ook af waar ge uwe ring koopt en wat ge zelf wilt.

De verlovingsring van mijn vrouw heeft mij €4.000 gekost bij een juwelier in de diamantwijk van Antwerpen waar onze familie al generaties langsgaat.

Ligt tussen de Indische, Joodse en Turkse diamantairs waar ze zogezegd dezelfde topkwaliteit geven maar dus dikke zever is.
Heel die hun etalage ligt vol met ringen te blinken, honderden. Dus blijft daar ver van weg.

Bij de echte juweliers staan er mss hooguit 10 uitgestald

Collega van mij heeft een verlovingsring gekocht online voor €250.
Verlovingsring is meestal wel duurder dan de trouwring.

Klassiek is de trouwring een solitaire diamant en verlovingsring is dikwijls volledig bezet met diamanten.
Haar trouwring kostte €1200.

Ge krijgt ook officieel certifcaat erbij met de 4 quoteringen, de 4 C’s (Engelse benamingen)
Karaat, kleur, zuiverheid en slijpvorm

Heel die prijs hangt af van die waarden.

Kleur D, E en F zijn kleurloos, G tot J bijna kleurloos enzovoort.

Z is bijvoorbeeld geel wat niet mooi is.

Hoe kleiner uwe diamant, hoe lager de karaat. Ikzelf had er ene van 0.80 karaat.

Soit, kan er nog veel meer overschrijven maar gaat gewoon bij een deftige juwelier en voor elk budget zullen ze wel iets hebben.

Laatst bewerkt:
Is ook IMO nogal Angelsaksisch dat het een dure ring met (grote) diamant moet zijn. Daar is het vaak zo dat het een bepaald meervoud van je loon verwacht wordt. Hier dacht ik dat dit niet zo standaard was, het ook een andere edelsteen mocht zijn.

Laatst bewerkt:

Wat is uw schoonmoeder haar naam op BG? :lol:

De verlovingsring van mijn vrouw koste €300 ofzo... Trouwringen samen €1100 voor betaald. Toch content met een vrouw die daar nu eens niks om geeft. Het aanzoek zelf ook thuis gedaan met een ontbijt met bubbels.
@kay-gell volg gewoon je gevoel en doe wat zij (en jij) wil. De schoonmoeder zal daar wel terug staan als je de trouw gaat plannen :evil:

Kleine voorspelling maar 5K zal peanuts zijn tegenover wat je op de trouwdag zelf zal moeten uitgeven, als ik het zo wat correct inschat.

Blij dat mijn vrouw niet wil trouwen. Een dag waarin wij het middelpunt van de belangstelling zijn, wat een gruwelijke gedachte.

Kleine voorspelling maar 5K zal peanuts zijn tegenover wat je op de trouwdag zelf zal moeten uitgeven, als ik het zo wat correct inschat.

Blij dat mijn vrouw niet wil trouwen. Een dag waarin wij het middelpunt van de belangstelling zijn, wat een gruwelijke gedachte.

Goh nee, dat is niet echt het plan. Die van mij wil ook echt iets kleins met 10-20 man maximum en dat is het.
Denk dat ik gewoon iets moois ga zoeken van 1000 euro en als mijn schoonma het vraag wat het kostte ofwel liegen dat het 3k was ofwel vriendelijk zeggen dat ze haar niet moet moeien.

Het is zeker geen slechte maar ze houdt nogal van dat uiterlijk vertoon, maar daar moet ik niet het slachtoffer van worden.

@kay-gell : nu is het aan jou om the art of the deal toe te passen é: dreig tegen haar moeder dat je ze gaat buitensmijten, met al haar hebben en houwen, en dat ze dan terug thuis kan gaan wonen. Regel al een camionette en spreek een dag af voor de verhuis. Wedden dat de moeder morgen aan de deur staat om te zeggen dat een ring van 1000 euro wel volstaat? Boem. Succes. Veel drama, en je staat weer waar je al stond.

Goh nee, dat is niet echt het plan. Die van mij wil ook echt iets kleins met 10-20 man maximum en dat is het.
Denk dat ik gewoon iets moois ga zoeken van 1000 euro en als mijn schoonma het vraag wat het kostte ofwel liegen dat het 3k was ofwel vriendelijk zeggen dat ze haar niet moet moeien.

Het is zeker geen slechte maar ze houdt nogal van dat uiterlijk vertoon, maar daar moet ik niet het slachtoffer van worden.
Uw schoonmoeder moet inderdaad helemaal niet weten wat dat kost. En ik vind 1000 ook al best stevig - maar ik weet niet goed wat de huidige prijzen zijn of de smaak van uw vriendin.

Die van mij was wat meer maar mijn man zocht gewoon hetgene wat in zijn hoofd zat zonder op de prijs te letten. Voor mij mocht dat een pak minder zijn.

En wat hoort of traditioneel is, dat verandert toch. Volgens mij is het traditioneel gewoon een band als trouwring (tegenwoordig vaak met toch wat diamanten met als uitschieter een eternity) en als verlovingsring een solitaire (maar typisch amerikaans, hoe groter hoe beter komt bij sommige mensen ook meer en meer aan bod).
Maar uiteindelijk kiest ge gewoon naar de smaak van uw vriendin hoop ik. Niet iedereen wil diamanten/solitaire/ bepaalde cut. En niet iedereen heeft er zelfs maar een sterke mening over

Ik heb in het verleden ongeveer 1200 euro betaald voor een zeer mooie ring met een enkele diamant centraal op de ring.

En mijn ex-verloofde vond die prachtig en heeft er enorm veel complimenten op gekregen.

Ik denk dat je rond dat budget al een prachtige ring kunt kopen, lijkt me overkill om duurder te gaan imo.

De ring van mijn madam was paar 100 euro. Geen hond die ziet of dat 500 5000 of 10000 was.

Ik kan je zeggen hoeveel mensen al commentaar gehad hebben op die ring: 0.

Het leven is geen Disney film waar ze in rijen staan in zwijm te vallen voor een ring.

En je schoonmoeder, grow some spine. Als ze uiterlijk vertoon belangrijk vindt, dat ze haar eigen centen splurget.

Ben ik toch content dat ik een simpele familie terecht gekomen ben. Mijn schoonouders vermoorden met moesten ze weten dat ik een ring van 5k koop.

mensen zijn daar vrij in, he. Sommigen hechten daar waarde aan en anderen niet. Dat is ook zo bij andere zaken: sommige bezien hun auto als een gebruiksvoorwerp en kuisen die ene keer om de zes maanden en andere kuisen die wekelijks op bijna een religieuze manier. Anderen geven duizenden euro's aan wereldreizen en iemand anders gaat elk jaar op dezelfde camping staan.
Kaygell heeft een lief (soon to be wife) dat bij hem past en gij hebt een vrouw die bij u past. Laten we gewoon elkaars keuzes respecteren. Zolang ze andere mensen niet moeten beroven of drugs gaan dealen om aan dat geld te geraken, doet iedereen toch wat hij wil met zijn geld zekers.

Laatst bewerkt:
mensen zijn daar vrij in, he. Sommigen hechten daar waarde aan en anderen niet. Dat is ook zo bij andere zaken: sommige bezien hun auto als een gebruiksvoorwerp en kuisen die ene keer om de zes maanden en andere kuisen die wekelijks op bijna een religieuze manier. Anderen geven duizenden euro's aan wereldreizen en iemand anders gaat elk jaar op dezelfde camping staan.
Kaygell heeft een lief (soon to be wife) dat bij hem past en gij hebt een vrouw die bij u past. Laten we gewoon elkaars keuzes respecteren. Zolang ze andere mensen niet moeten beroven of drugs gaan dealen om aan dat geld te geraken, doet iedereen toch wat hij wil met zijn geld zekers.
Bij reizen en een auto heb je wel een ervaring of een tastbaar voorwerp die nog min of meer de prijs reflecteert. Bij een ring is het letterlijk enkel het gedacht dat het veel gekost heeft, tenzij je een juwelier bent en er met een loep op staat te kijken zie je daar niks anders aan.

Enfin, zoals je zegt, iedereen doet met zijn geld wat hij wil, maar dit is nu eens iets dat ik voor mijzelf nooit zou kunnen rationaliseren.

Hangt ook af waar ge uwe ring koopt en wat ge zelf wilt.

De verlovingsring van mijn vrouw heeft mij €4.000 gekost bij een juwelier in de diamantwijk van Antwerpen waar onze familie al generaties langsgaat.

Ligt tussen de Indische, Joodse en Turkse diamantairs waar ze zogezegd dezelfde topkwaliteit geven maar dus dikke zever is.
Heel die hun etalage ligt vol met ringen te blinken, honderden. Dus blijft daar ver van weg.

Bij de echte juweliers staan er mss hooguit 10 uitgestald

Collega van mij heeft een verlovingsring gekocht online voor €250.
Verlovingsring is meestal wel duurder dan de trouwring.

Klassiek is de trouwring een solitaire diamant en verlovingsring is dikwijls volledig bezet met diamanten.
Haar trouwring kostte €1200.

Ge krijgt ook officieel certifcaat erbij met de 4 quoteringen, de 4 C’s (Engelse benamingen)
Karaat, kleur, zuiverheid en slijpvorm

Heel die prijs hangt af van die waarden.

Kleur D, E en F zijn kleurloos, G tot J bijna kleurloos enzovoort.

Z is bijvoorbeeld geel wat niet mooi is.

Hoe kleiner uwe diamant, hoe lager de karaat. Ikzelf had er ene van 0.80 karaat.

Soit, kan er nog veel meer overschrijven maar gaat gewoon bij een deftige juwelier en voor elk budget zullen ze wel iets hebben.
Los van het feit dat ik trouwen/trouwringen en trouwfeesten nooit heb gesnapt... Maar wat is het verschil tussen diamantair A en diamantair B? Voor mij verkopen ze allebei hetzelfde maar dan een ander model, niet?

Een ex-vriendin en haar moeder beweerden dat het bedrag 3 maandlonen was, bruto. Het is een ex voor een reden.

Los van het feit dat ik trouwen/trouwringen en trouwfeesten nooit heb gesnapt... Maar wat is het verschil tussen diamantair A en diamantair B? Voor mij verkopen ze allebei hetzelfde maar dan een ander model, niet?

Geen echte diamanten of van heel slechte kwaliteit.

De kleur, de cut en karaat kunt ge min of meer met blote oog zien.

De clarity/zuiverheid is enkel met vegrootglas te zien, als ge bijvoorbeeld een zuiverheid hebt van FL (flawless) dan is dat de beste zuiverheid waar je niks van merkt onder het vergrootglas.

Dan heb je daar tussen nog verschillende ratingen en onderaan heb je I2 en I3, dat zit vol met vlekken en oneffenheden.

Als ge ooit is voor zo’n vitrine hebt gestaan van een Indische of Turkse juwelier dan liggen daar gemakkelijk 500 of meer ringen van kleine formaten tot gigantische “diamanten”.

Als dat allemaal echt moest zijn ligt daar voor honderdduizenden euro’s/miljoen in de vitrine wat dus onmogelijk is.

Terug
Bovenaan