Partner ten huwelijk vragen

Los van het feit dat ik trouwen/trouwringen en trouwfeesten nooit heb gesnapt... Maar wat is het verschil tussen diamantair A en diamantair B? Voor mij verkopen ze allebei hetzelfde maar dan een ander model, niet?
Bij sommigen hangt er nog wat bloed op de diamant. Bij anderen is dat er al afgewassen, maar dan kan je nooit zeker zijn van de herkomst natuurlijk.

Maar dat lijkt mij precies zowat magertjes? Iemand nog ideeën wat ik zou kunnen doen?
Ik heb dan weer overdreven in alles rond het aanzoek. Achteraf gezien had het beter geweest als ik het gewoon simpel had gehouden, mijn vrouw vindt dat ook. Keep it simple and stupid. Ik had verschillende verrassingen en een volledige dag gepland, zonder dat ze het wist. Maar al van 's morgens werd duidelijk wat ik van plan was. Alles ten koste van enige spontaniteit en geen verrassingseffect meer.

Wat betreft de ring: de verlovingsring was duurder dan de trouwring.

Ik had enkel aan haar zus advies gevraagd omtrent de verlovingsring. Zo had ik een alternatief indien ze nee zou zeggen.

mensen zijn daar vrij in, he. Sommigen hechten daar waarde aan en anderen niet. Dat is ook zo bij andere zaken: sommige bezien hun auto als een gebruiksvoorwerp en kuisen die ene keer om de zes maanden en andere kuisen die wekelijks op bijna een religieuze manier. Anderen geven duizenden euro's aan wereldreizen en iemand anders gaat elk jaar op dezelfde camping staan.
Kaygell heeft een lief (soon to be wife) dat bij hem past en gij hebt een vrouw die bij u past. Laten we gewoon elkaars keuzes respecteren. Zolang ze andere mensen niet moeten beroven of drugs gaan dealen om aan dat geld te geraken, doet iedereen toch wat hij wil met zijn geld zekers.

Allemaal fair enough.

Maar de mening en splurge drift van een schoonmoeder zou bij mij op de prio lijst staan bij #ZZZZZ999999 (helemaal onderaan dus).

Mijn schoonmoeder die zich zou moeien met onze financien. Elk voor zijn eigen deur vegen is al moeilijk genoeg.

Trouwring is meestal vrij sober, en zeker te vinden voor 700 a 900 euro voor een gouden ring met kleine diamant.
Het is de verlovingsring die wat specialer moet zijn (meestal met grotere diamant tussen de 0,5 en 1 ct). Je kan ook bij de meeste juweliers labgrown diamanten nemen.

Trouwring is meestal vrij sober, en zeker te vinden voor 700 a 900 euro voor een gouden ring met kleine diamant.
Het is de verlovingsring die wat specialer moet zijn (meestal met grotere diamant tussen de 0,5 en 1 ct). Je kan ook bij de meeste juweliers labgrown diamanten nemen.
In principe moet er niks 🤷‍♂️ Als ze lastig gaat doen over een ring die te weinig kost, zie je waar de prioriteiten zitten.

Bij reizen en een auto heb je wel een ervaring of een tastbaar voorwerp die nog min of meer de prijs reflecteert. Bij een ring is het letterlijk enkel het gedacht dat het veel gekost heeft, tenzij je een juwelier bent en er met een loep op staat te kijken zie je daar niks anders aan.

Enfin, zoals je zegt, iedereen doet met zijn geld wat hij wil, maar dit is nu eens iets dat ik voor mijzelf nooit zou kunnen rationaliseren.
Ik denk dat bij al die zaken er toch heel wat niet-objectieve parameters zijn waaruit mensen de "waarde" afleiden. Neem nu een wagen: ik denk niet dat de gemiddelde persoon die met een Duitse "luxemerk" rijdt dat doet omdat hij/zij exact kan pinpointen welke rijkarakteristieken of andere kenmerken beter zijn dan bij een Toyota ofzo.

In het kort: mensen zijn niet rationeel.

Ik denk dat bij al die zaken er toch heel wat niet-objectieve parameters zijn waaruit mensen de "waarde" afleiden. Neem nu een wagen: ik denk niet dat de gemiddelde persoon die met een Duitse "luxemerk" rijdt dat doet omdat hij/zij exact kan pinpointen welke rijkarakteristieken of andere kenmerken beter zijn dan bij een Toyota ofzo.

In het kort: mensen zijn niet rationeel.
Ok, maar zet twee types auto’s naast elkaar en er is op zijn minst al een visueel verschil. Een auto kiezen omdat die er aantrekkelijk uitziet is ook geen zuiver rationele keuze maar een esthetisch gegeven, waar ik gewoon kan inkomen. Tussen een ring van geslepen glas en diamant is er geen functioneel en esthetisch verschil. Het enige verschil dat overblijft is de geldelijke waarde, ik vind dat nog een gradatie verder.

ik denk de verlovingsring hier 200€ ofzo. De trouwringen waren in totaal iets van 1200 dacht ik. Mijn nu vrouw heeft die gewoon gekozen, ik ken daar niks van, ik dacht zelfs niet dat ik een trouwring effectief ging dragen.
Ik kan wel snappen dat voor andere mensen ze daar beetje meer status aan willen geven.

Ik heb gewoon veel geluk gehad denk ik met de mijne.
Als je al 5K voor ringen gaat pakken, dan wil ik niet weten wat je effectieve trouw ook nog gaat kosten.

Trouwen interesseert mij nu eens helemaal niet en ik weet er dus ook niks over.

Maar draag je dan beide ringen?

Ik wist zelfs niet dat er 2 ringen moesten zijn.

Ik dacht zoals als ge een duifke wilt merken dat het maar ene ring was.

Trouwen interesseert mij nu eens helemaal niet en ik weet er dus ook niks over.

Maar draag je dan beide ringen?

Ik wist zelfs niet dat er 2 ringen moesten zijn.

Ik dacht zoals als ge een duifke wilt merken dat het maar ene ring was.
Om het duifke te merken (verloving) ene ring. Als het duifke meegaat en er een trouw plaasvindt, twee ringen.

Enfin. Ge kunt er ook voor kiezen om met twee geen ringen te dragen of hetgeen ge voor ogen hebt, maar dat is buiten de standaard om.

Ok, maar zet twee types auto’s naast elkaar en er is op zijn minst al een visueel verschil. Een auto kiezen omdat die er aantrekkelijk uitziet is ook geen zuiver rationele keuze maar een esthetisch gegeven, waar ik gewoon kan inkomen. Tussen een ring van geslepen glas en diamant is er geen functioneel en esthetisch verschil. Het enige verschil dat overblijft is de geldelijke waarde, ik vind dat nog een gradatie verder.
Goh, ik vermoed dat mensen die "into" juwelen zijn nu wel het verschil in optische eigenschappen tussen glas en diamant zullen zien (waarschijnlijk iedereen). Uiteraard, tussen de perfecte, goedkope labodiamant en eentje gedolven door een uitgebuite Afrikaan niet, ook al verkiezen velen toch die laatste. :unsure:

Ik bedoel gewoon dat er altijd niet-rationele argumenten spelen. Uiteindelijk is dat voor sommige mensen ook er zo "ingepompt": het moet een grote, dure, solitair diamant zijn. Meer on-topic heb ik dus vanuit mijn onwetendheid destijds een wel een solitair gekocht maar dan met een andere edelsteen. Mijn vrouw vond dat dik ok. Maar die kreeg wel van mensen de vraag of dat nu was hoe ze het in België deden, want bij hen was de standaard een diamant.

Nu, uiteindelijk moet Kay-gel zelf zien hoe belangrijk de mening van zijn schoonmoeder is, ik vind het idee van een soort minimumprijs voor een juweel dat een symbolische waarde moet hebben ook onzin hoor.

Verlovingsring kostte hier +- €400, trouwringen samen een goeie €1000.

En uw schoonmoeder heeft zich daar niet mee te moeien.

Na mijn scheiding mijn trouwring met spijt in het hart verkocht aan juwelier. Ik dacht oud te worden met deze vrouw.
De prijs is niet het belangrijkste, het is de sentimentele waarde die je er zelf / of je partner aan geeft.

Schatje! Je ring kost miljoenen!
Ah waauuw zoeteke en waar gaan we nu wonen?
In een caravan. Het geld is efkes op hé!

Neen serieus: Je moet dat zelf bepalen. Zolang je maar gelukkig zijt samen hé. ;)

ik denk de verlovingsring hier 200€ ofzo. De trouwringen waren in totaal iets van 1200 dacht ik. Mijn nu vrouw heeft die gewoon gekozen, ik ken daar niks van, ik dacht zelfs niet dat ik een trouwring effectief ging dragen.
Ik kan wel snappen dat voor andere mensen ze daar beetje meer status aan willen geven.

Ik heb gewoon veel geluk gehad denk ik met de mijne.
Als je al 5K voor ringen gaat pakken, dan wil ik niet weten wat je effectieve trouw ook nog gaat kosten.
Ik was mijn trouwring de eerste week al kwijt. Stresske! Gelukkig terug gevonden in de pmd-zak (was blijkbaar van mijn vinger geschoven). Nu past ie beter want ik heb er eens een tegel van de parasolvoet op laten vallen terwijl ie rond mijn vinger zat. Met een pijptang terug in model moeten duwen…

Ik was mijn trouwring de eerste week al kwijt. Stresske! Gelukkig terug gevonden in de pmd-zak (was blijkbaar van mijn vinger geschoven). Nu past ie beter want ik heb er eens een tegel van de parasolvoet op laten vallen terwijl ie rond mijn vinger zat. Met een pijptang terug in model moeten duwen…
Pijptang... Een koosnaampje dat ik nog niet veel heb gehoord.

Wij zijn nu dus een dikke 3 jaar samen, huis gekocht vorig jaar en het gaat wel echt goed.
Ze zit er al een tijdje hints over te geven dus het wordt tijd om haar ten huwelijk te vragen.
Ik ga dat binnen 2 maand doen op haar 30ste verjaardag.

Bedoeling was het ’s morgens te vragen en iets erna dan ontbijt met een stuk of 5-6 naaste familieleden omdat ze haar familie erg graag heeft en dat gaat appreciëren.
Nu wilde haar ma perse langskomen om dat te bespreken. En ze vroeg wat ik aan de ring ging uitgeven, ik dacht een 1000 euro.
Zegt die dat dat precies weinig is en dat het normaal 3-4k is. Ja, hallo kroket dat heb ik er echt niet voor over se. Ik heb ten andere al een Louis Vuitton handtas gekocht voor haar verjaardag. Die dag moet mij nu niet perse 5k kosten se.

De echte trouwring wil ik wel wat tegen aan gooien.

Vond dat wel frappant dat die zoiets durft zeggen.

Soit, alle ideeën zijn nog welkom want ik ben daar helemaal geen held in.
Mijn idee was dus haar ’s morgens wakker maken, alles versieren met roze blaadjes, één van haar favoriete artiesten opzetten en het dan vragen.
Met dan als kers op de taart dat iets erna de familie binnenkomt voor een uitgebreid ontbijt.
Maar dat lijkt mij precies zowat magertjes? Iemand nog ideeën wat ik zou kunnen doen?
Als ge ne goeie fotograaf zoekt, laat maar weten hé!

Terug
Bovenaan