paswoordmanager

KeePass (2) op Dropbox (gedeeld met men vrouw zodat als 1 iemand iets tegenkomt de andere alle logins ter beschikking heeft)
Keepass2Android op mobile (gesynct met dropbox)
Google Authenticator voor 2FA op alle online services die 2FA ondersteunen.

VPN-access-only selfhosted Vaultwarden in men homelab voor alle container related logins (als testje, geraakt voorlopig nog niet door de Wife Approval Factor door de VPN-only hassle)

Google Authenticator voor 2FA op alle online services die 2FA ondersteunen.
Op zich wel eigenaardige keuze, speciale reden daarvoor?
Had van iemand die security en privacy hoog in het vaandel draagt wel iets anders verwacht. Bedoel dit in de meest positieve manier mogelijk btw - versta me niet verkeerd.

Op zich wel eigenaardige keuze, speciale reden daarvoor?
Had van iemand die security en privacy hoog in het vaandel draagt wel iets anders verwacht. Bedoel dit in de meest positieve manier mogelijk btw - versta me niet verkeerd.
Ik ben ook lazy as f*ck!

Ik had een heleboel jaar terug een andere (al sla je me dood, ik weet niet meer welke), en toen was men gsm stuk... Dat was géén leuke tijd/ervaring om alles overgezet te krijgen :(
Met Google Auth is het gemakkelijk overgezet van een toestel naar ander (en heeft biometric lock voor moest ik men GSM ooit verliezen... alsof dat een goeie hacker hopelijk zou kunnen tegenhouden :unsure: ).

Mss moet ik toch ooit es alles beginnen overzetten naar men Vaultwarden maar uuuuugh...
Foei, wachtwoorden en TOTP gescheiden houden he seg :angry:

Laatst bewerkt:
Ik ben ook lazy as f*ck!

Ik had een heleboel jaar terug een andere (al sla je me dood, ik weet niet meer welke), en toen was men gsm stuk... Dat was géén leuke tijd/ervaring om alles overgezet te krijgen :(
Met Google Auth is het gemakkelijk overgezet van een toestel naar ander (en heeft biometric lock voor moest ik men GSM ooit verliezen... alsof dat een goeie hacker hopelijk zou kunnen tegenhouden :unsure: ).

Mss moet ik toch ooit es alles beginnen overzetten naar men Vaultwarden maar uuuuugh...
Foei, wachtwoorden en TOTP gescheiden houden he seg :angry:
Al eens aan deze gedacht?

Bitwarden als password manager.
Aegis voor 2FA.

Ik gebruik voor quasi alle logins email-aliassen en zeer lange wachtwoorden. Ik heb enkel voor de echt belangrijkste zaken (email, bitwarden zelf, social media, wise, ...) 2FA geactiveerd (voor random hubo of ikea account heeft dat echt geen belang). Aegis wordt enkel lokaal opgeslagen, maar heb de .json file ook nog opgeslagen op m'n met YubiKey versleutelde harde schijf. Denk niet dat het zelfs mogelijk is om gehackt te worden buiten misschien van zo'n random webshop account. De beste kans is als ze m'n smartphone stelen, maar ik heb er grapheneOS op geflasht met pin scrambling en memory swipe als er vaker dan 10 keer een foute pin wordt ingegeven.

1password. Synced netjes tussen mijn Macbook, Windows PC, iPhone en iPad. Met goed werkende plugins voor Safari op iOS en Chrome op mijn computers.
Ondersteunt ook passkeys en Google 2FA welke opnieuw syncen tussen mijn al devices.

Terug
Bovenaan