Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze beweren van niet, maar wat denk je... money, money, money via Ads is de ultieme drijfveer van Google en co in alles wat ze doen.Zou onze telefoon ons afluisteren?
Tuurlijk, is al lang bekendZou onze telefoon ons afluisteren?
Gisteren op cafe over een marstek thuisbatterij gesproken met maten die ene kochten.
Dus niets opgezocht ik op telefoon!
Vandaag krijg ik constant opeens reclame op FB van marstek batterijen. Serieus wtf...
Het is natuurlijk ook een beetje confirmation bias. De 99% van advertenties die totaal niet relevant zijn, doen je niet nadenken, maar als er dan eens iets bij zit waar we "net" over gesproken hebben, tja.Vorige week had ik het tegen mijn vrouw over een bepaald product waar wij anders nooit over spreken en ook nog nooit gekocht hebben. Heb dit ook enkel verbaal en heel kort met mijn vrouw besproken en niet met andere mensen.
Ik doe mijn gsm open en browse een beetje en onmiddelijk reclame voor dat specifieke product.
Dus afluisteren moet toch echt gebruikt worden dan? En niet enkel die locatiegegevens en dergelijke.
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ik dat product het afgelopen jaar niet heb opgezocht. Ook mijn vrouw heeft of kinderen hebben dit op ons netwerk niet opgezocht. Ik heb er hiervoor ook geen reclame van gezien. En dan ineens wel. Het is soms toch allemaal heel verdacht.Het is natuurlijk ook een beetje confirmation bias. De 99% van advertenties die totaal niet relevant zijn, doen je niet nadenken, maar als er dan eens iets bij zit waar we "net" over gesproken hebben, tja.
De kans is ook groot dat je op 1 of andere manier toch al relevante dingen had opgezocht rond het product of dergelijke.
Meest frappant bij mij was toch dat ik ooit tv zit te kijken. Reclame begint en er zijn 2 reclames na elkaar van matrassenfabrikanten. Ik heb zelf niets gezegd gezien ik alleen zat te kijken. We hadden totaal geen nood aan een matras daar de onze een jaar of 2-3 oud was. Met niemand anders over matrassen gesproken. Programma is gedaan, ik doe mijn gsm open en zie de ene matrassen reclame na de andere.Vorige week had ik het tegen mijn vrouw over een bepaald product waar wij anders nooit over spreken en ook nog nooit gekocht hebben. Heb dit ook enkel verbaal en heel kort met mijn vrouw besproken en niet met andere mensen.
Ik doe mijn gsm open en browse een beetje en onmiddelijk reclame voor dat specifieke product.
Dus afluisteren moet toch echt gebruikt worden dan? En niet enkel die locatiegegevens en dergelijke.
Nope maar tov die algoritmes kan dat dus wel gebeuren wat Trump nu voor heeft.Ze hebben dat eens getest op een programma op tv, dacht dat het in 'Factcheckers' was.
Bleek niet van aan te zijn, geen enkele gsm kon plots 'afluisteren' en hier plots reclame geven over de getest onderwerpen.
Ik denk dat velen onderschatten wat Google of Meta van ons weten door middel van algoritmes die de gigantische hoop data uitpluizen die wij gratis ter beschikking stellen.volgens Lieven Scheire ligt dat aan uw locatie-data, en het feit dat veel mensen vaak dingen opzoeken.
dus bvb,
gij gaat op reis naar Pattaya. gij komt thuis en gij spreekt af met vriendengroep A, waar gij in geuren en kleuren over uw reis vertelt. het algoritme ziet adhv uw locatiegegevens dat gij samenzit met die vrienden, en dat achteraf een aantal van uw vrienden op hunne gsm de zoekopdracht "pattaya" in geven.
wat later spreekt ge af met vriendengroep B, en ge zit weer te vertellen, en die vriendengroep begint ook te zoeken naar informatie over Pattaya.
en een beetje later, vriendengroep C, denkt het algoritme al "het zal daar weer over Pattaya gaan", en tegen dat ge uitverteld zijt, en uw vrienden hunne gsm pakken, moeten ze al niet meer zoeken, want het komt er automatisch op.
in uw situatie lijkt het mij dan:
eerste vriend koopt marstek batterij, vertelt erover, andere vrienden zoeken het op, één of 2 kopen er ook één. volgende keer, spreken die er allemaal over, weer opzoeken, weer vrienden die het aanschaffen.
nu zit gij erbij, zijn er nog die er één gekocht hebben, en zegt het systeem: we zullen den Donny T. al maar reclam geven, dan moet hij niet meer zoeken.
echt afluisteren zou logistiek onmogelijk zijn (als ge élke telefoon élk gesprek moet afluisteren en analyseren...)
volgens Lieven Scheire ligt dat aan uw locatie-data, en het feit dat veel mensen vaak dingen opzoeken.
dus bvb,
gij gaat op reis naar Pattaya. gij komt thuis en gij spreekt af met vriendengroep A, waar gij in geuren en kleuren over uw reis vertelt. het algoritme ziet adhv uw locatiegegevens dat gij samenzit met die vrienden, en dat achteraf een aantal van uw vrienden op hunne gsm de zoekopdracht "pattaya" in geven.
wat later spreekt ge af met vriendengroep B, en ge zit weer te vertellen, en die vriendengroep begint ook te zoeken naar informatie over Pattaya.
en een beetje later, vriendengroep C, denkt het algoritme al "het zal daar weer over Pattaya gaan", en tegen dat ge uitverteld zijt, en uw vrienden hunne gsm pakken, moeten ze al niet meer zoeken, want het komt er automatisch op.
eerste vriend koopt marstek batterij, vertelt erover, andere vrienden zoeken het op, één of 2 kopen er ook één. volgende keer, spreken die er allemaal over, weer opzoeken, weer vrienden die het aanschaffen.
nu zit gij erbij, zijn er nog die er één gekocht hebben, en zegt het systeem: we zullen den Donny T. al maar reclam geven, dan moet hij niet meer zoeken.
echt afluisteren zou logistiek onmogelijk zijn (als ge élke telefoon élk gesprek moet afluisteren en analyseren...)
Ja dat kan kloppen. Die 2 andere maten hebben wel de prijzen van die marstek batterij op zitten zoeken op hun smartphone, ik niet.volgens Lieven Scheire ligt dat aan uw locatie-data, en het feit dat veel mensen vaak dingen opzoeken.
dus bvb,
De kost daarvan zou gigantisch zijn terwijl je met wat trackingcookies + locatiedata gewoon hetzelfde kan bereiken.Waarom? Dat kan met AI toch volledig automatisch verlopen.
Da's niet nodig. Gewoon in de buurt zijn van iemand die dat opzoekt is al genoeg. Als Google ziet dat jullie beide op dezelfde locatie waren en 1 van de 2 zoekt dat op, is de kans groot dat de andere daar ook interesse in heeft.Ze beweren van niet, maar wat denk je... money, money, money via Ads is de ultieme drijfveer van Google en co in alles wat ze doen.
Je bent bijlange na niet de enige die dergelijke ervaringen heeft.
Toch kan ik het volgende niet verklaren:volgens Lieven Scheire ligt dat aan uw locatie-data, en het feit dat veel mensen vaak dingen opzoeken.
dus bvb,