Je haalt wel wat door elkaar.
We hebben reeds een dubbele stalen deur en die rammelt ansich niet. Hetgeen je hoort is als je die dichtdoet, dan begint die te trillen omdat die alleen in een profiel bovenaan kan tegengehouden worden. Er is opzij en onderaan immers geen kader. En dat hoor je bij elke stalen deur, net zoals het aantrekken van de magneet.
Nu, als volwassenen kan je daarop anticiperen, kinderen gooien een deur gewoon dicht.
Maar daar gaat het eigenlijk niet over. Het gaat om de hoeveelheid geluid die een deur doorlaat. Aangezien er in die stalen profielen geen luchtkanalen zijn, moet die stalen deur een centimeter van de grond om aan de ventilatienormen te voldoen. En dat laat geluid door, ook als die dicht is.
Die anyway door, wat eigenlijk een glazen pivotdeur is en geen stalen is wel luchtdicht afgesloten aan de deur zelf. De luchtverplaatsing gebeurd door kanalen in de profielen die het geluid middels weerkaatsing wel tegenhouden. Dat verschil was duidelijk te horen. Verder gaat zo een pivotdeur uit zichzelf dicht, behalve als die 90 graden open staat en dat gaat zeer zachtjes.
De prijs is pijnlijk idd, maar zoals je zegt is een stalen deur ook duur, de configuratie gaat in de huidige offerte van 4000 tot 5200€, waarbij het hoogste getal veel verdelingen heeft en getint glas, de goedkoopste clear glas en geen verdelingen.
Ik ben ook nog niemand tegengekomen die een stalen pivotdeur (mijn vrouw wilt dat) maakt met een kader. Wat betekent dat ik ook de plinten moet aanpassen en de deur een opening van bijna 5mm rondom heeft. Dus akoestisch is dat bijna een open gat naar de hal en zo naar boven. Met 3 kinderen is dat niet ideaal.
Sure, als het echt een pivotdeur moet zijn én akoestisch isoleren, pakt dan maar Anyway doors.
Wilde gewoon zeggen dat ik persoonlijk altijd voor een dubbele stalen scharnierdeur zou kiezen.
Degene die uw deur heeft geproduceerd, mogen ze toch eens aan zijn oren trekken. Trekt op niet veel inderdaad.
Qua akoestiek: uw deur van 8mm gehard glas gaat 5db meer geluid doorlaten dan eenzelfde glas plaat 44.2 akoestisch gelaagd glas. Wederom een keuze die je niet kan maken bij zulke pivotdeuren. Dat is puur kijkende naar het glas.
Het effect van wel of niet een opening van 10mm onderaan kan ik me niet over uitspreken. Zal misschien mekaar opheffen?