Pivoterende binnendeur

HUSKE

Well-known member
We willen hier een binnendeur vervangen (1800x2070mm). We waren aan het twijfelen tussen een nieuwe stalen dubbele deur of een pivoterende deur van Anyway doors. In de toonzaal bij anyway hadden ze een deur staan (die niet 100% goed stond) maar het akoestisch en thermisch effect (heel stil achter de deur) was groot. Er zitten borstels onder en de lucht stroomt langst kanalen in het profiel, maar geluid wordt daar tegengehouden. We gaan dus allicht, ondanks de stevige prijs, hiervoor.

De deur is eigenlijk 1 glasplaat (we zouden grijs getint nemen om inkijk te beperken), met een alu kader rond en dan kan er een verdeling naar wens opgekleefd worden. Al denk ik eraan om er een vast gedeelte naast te nemen van 30cm en de deur te verkleinen. Je zit dan met een veel minder groot pivoterend deel, wat praktischer is in ons huis en met 3 kinderen die daar ook door moeten.

Nog mensen daar deuren gekocht en tevreden van? Het ontvangst en de uitleg zaterdag was alvast top.

We willen hier een binnendeur vervangen (1800x2070mm). We waren aan het twijfelen tussen een nieuwe stalen dubbele deur of een pivoterende deur van Anyway doors. In de toonzaal bij anyway hadden ze een deur staan (die niet 100% goed stond) maar het akoestisch en thermisch effect (heel stil achter de deur) was groot. Er zitten borstels onder en de lucht stroomt langst kanalen in het profiel, maar geluid wordt daar tegengehouden. We gaan dus allicht, ondanks de stevige prijs, hiervoor.

De deur is eigenlijk 1 glasplaat (we zouden grijs getint nemen om inkijk te beperken), met een alu kader rond en dan kan er een verdeling naar wens opgekleefd worden. Al denk ik eraan om er een vast gedeelte naast te nemen van 30cm en de deur te verkleinen. Je zit dan met een veel minder groot pivoterend deel, wat praktischer is in ons huis en met 3 kinderen die daar ook door moeten.

Nog mensen daar deuren gekocht en tevreden van? Het ontvangst en de uitleg zaterdag was alvast top.
Zelf al een 5 tal jaar zo'n deur en kan enkel zeggen dat de kwaliteit en plaatsing top was. Prijs is er naar maar ik vind ze zeker de moeite. Houd ook enorm goed geluid tegen vind ik zelf zoals je zelf al aanhaalde.

Zelf al een 5 tal jaar zo'n deur en kan enkel zeggen dat de kwaliteit en plaatsing top was. Prijs is er naar maar ik vind ze zeker de moeite. Houd ook enorm goed geluid tegen vind ik zelf zoals je zelf al aanhaalde.

Geen slijtage van de rubbers? Die schuren toch redelijk over elkaar. Ik verwacht ergens dat dit een effectief slijtageonderdeel gaat zijn van een deur tussen leefruimte en de rest van het huis.

Geen slijtage van de rubbers? Die schuren toch redelijk over elkaar. Ik verwacht ergens dat dit een effectief slijtageonderdeel gaat zijn van een deur tussen leefruimte en de rest van het huis.
Hier ondertussen ook een dikke 6 jaar zo'n deur tussen de gang en de living. Nog niets van slijtage te merken. Enige nadeel is dat de kinderen in hun enthousisme soms hun pollen gewoon nog op de deur zetten ipv de klink te gebruiken dus er staan wel eens hand afdrukken op.
Maar zeer tevreden over de deur zelf en de aankoop & plaatsing.

Idem hier. dat sluit ook zeer deftig af. 1 keer iets laten herstellen onder garantie en dat was vlot afgehandeld.

Hier ondertussen ook een dikke 6 jaar zo'n deur tussen de gang en de living. Nog niets van slijtage te merken. Enige nadeel is dat de kinderen in hun enthousisme soms hun pollen gewoon nog op de deur zetten ipv de klink te gebruiken dus er staan wel eens hand afdrukken op.
Maar zeer tevreden over de deur zelf en de aankoop & plaatsing.

Dat heb je altijd met kinderen, het wordt sowieso een deur met glas. We hebben nu reeds een stalen met glas en je kan dempen wat je wil, die deur hoor je hard dichtgaan, houdt geen geluid tegen etc.
Dat waren toch de grootste verschillen die we opgemerkt hebben.

Met 3 kinderen die nog veel boven op hun kamers spelen is dat wel een meerwaarde. Omgekeerd ook, door de open hal is het geluid van de TV 'storend' voor degene die vroeger gaan slapen. Je hoort die toch nog wel, zelfs met het geluid zacht (wel 2 vloerspeakers).

Ik heb de deur wat verandert zodat ze nog 1,5m is en je dus maar 35cm moet laten pivoteren. Minder kan technisch niet en dan heb je in wezen ook een gewone deur... De opening gaat dan van 172cm nu (waarbij we in werkelijkheid de helft dicht laten) naar 107cm. Met een volledige deur is dat 115cm. Dat zullen we ook wel kunnen wennen.
Het zal mijn vrouw kennende wel dit worden. Zie nu wel dat de pivotdeur en het buitenschrijnwerk door elkaar loopt en er dus extra verdelingen lijken te zijn. Maar eigenlijk is het hun design dat ze hebben in het assortiment.

54001704373_82b22c1018_z.jpg

Goed om te horen dat er positieve ervaringen zijn, blijft toch een smak geld voor 1 deur.

Laatst bewerkt:
Wat is dan het verschil met een stalen deur? Het feit dat ze pivoteert en niet tegen een kader slaat?

Ze pivoteert, maar dat kan bij staal ook. Echter bij staal pivoteert ze normaal tussen uw dagkant, dus niet in een kader. Kan bij Anyway ook overigens.

Deze is eigenlijk 1 glazenblad (8mm veiligheidsglas) waar ze aluminium profielen op vastkleven om de zijkant te beschermen. Je kan bijkomende nog een grid erop laten plakken (1 van hun designs, of eigen design). De kader er rond is dus niet dragend ofzo.

De voordelen tov de meeste stalen deuren is echter dat die compleet afsluit in rubbers aan de zijkanten en bovenkant en dmv een borstel onderaan. De verplichting inzake ventilatie wordt dan gedaan door luchtkanalen in de onderste profielen, lucht vloeit daardoor maar geluid wordt geblokt.
En dat verschil was wel heel duidelijk te horen.
Bijkomend voordeel is de strakke afwerking. Dit wordt gelijmd en geanodizeerd, een stalen deur moet gelast en gepoederlakt worden. Maar opzich vind ik dat niet erg, de vrouw is daar veel gevoeliger aan.

Ze pivoteert, maar dat kan bij staal ook. Echter bij staal pivoteert ze normaal tussen uw dagkant, dus niet in een kader. Kan bij Anyway ook overigens.

Deze is eigenlijk 1 glazenblad (8mm veiligheidsglas) waar ze aluminium profielen op vastkleven om de zijkant te beschermen. Je kan bijkomende nog een grid erop laten plakken (1 van hun designs, of eigen design). De kader er rond is dus niet dragend ofzo.

De voordelen tov de meeste stalen deuren is echter dat die compleet afsluit in rubbers aan de zijkanten en bovenkant en dmv een borstel onderaan. De verplichting inzake ventilatie wordt dan gedaan door luchtkanalen in de onderste profielen, lucht vloeit daardoor maar geluid wordt geblokt.
En dat verschil was wel heel duidelijk te horen.
Bijkomend voordeel is de strakke afwerking. Dit wordt gelijmd en geanodizeerd, een stalen deur moet gelast en gepoederlakt worden. Maar opzich vind ik dat niet erg, de vrouw is daar veel gevoeliger aan.
Duidelijk info, dankjewel!

Heb vorig jaar al eens geinformeerd naar een stalen/glazen deur, toen hebben ze me deze aangeraden (ook Anyway). Ik denk dat dat dezelfde is?

SKD8G MET FRAME-A-WAY ZWARTE OMLIJSTING
Het glazen kaderdeurblad bestaat uit een geanodiseerd aluminium profiel waarin een 6mm dikke monolithisch geharde glasplaat geklemd wordt. Het aluminium profiel (57mm breedte) blijft zichtbaar rondom het glas. De pivottechniek worden mechanisch op het glasblad bevestigd en is voorzien van een comfort-systeem (een high-tech zelfsluitend systeem dat de deur tevens op 90° geopend houdt)
Helder glas in standaard uitvoering
Pivoterend punt voorzien op 8,5 cm van de muur
Voorzien van 1 verticale verdeling en 2 horizontale verdelingen van 15 mm

Kwam toen op 3300 euro voor 1200x2600mm

Nope! Nu als je ze mss heel intensief zou gaan gebruiken zou dat op zich wel mogelijk zijn. Al zien ze er heel degelijk uit naar mijn aanvoelen.

Als ik die prijzen nu zie.. Ik heb de mijne 1850€ betaald in 2018. 110cmx260cm. Inflatie zeker? :crazy:

Duidelijk info, dankjewel!

Heb vorig jaar al eens geinformeerd naar een stalen/glazen deur, toen hebben ze me deze aangeraden (ook Anyway). Ik denk dat dat dezelfde is?

SKD8G MET FRAME-A-WAY ZWARTE OMLIJSTING
Het glazen kaderdeurblad bestaat uit een geanodiseerd aluminium profiel waarin een 6mm dikke monolithisch geharde glasplaat geklemd wordt. Het aluminium profiel (57mm breedte) blijft zichtbaar rondom het glas. De pivottechniek worden mechanisch op het glasblad bevestigd en is voorzien van een comfort-systeem (een high-tech zelfsluitend systeem dat de deur tevens op 90° geopend houdt)
Helder glas in standaard uitvoering
Pivoterend punt voorzien op 8,5 cm van de muur
Voorzien van 1 verticale verdeling en 2 horizontale verdelingen van 15 mm

Kwam toen op 3300 euro voor 1200x2600mm

Nee, dat is een andere deur. Daar is het ALU profiel rond het glas wel een structureel onderdeel.

Degene waar ik ben voor gaan kijken is de mini-max pivot, die is een pak duurder als de deur die jij opnoemt maar die profielen zijn maar 25mm breed. Het glas is de dragende structuur en daardoor 8mm dik ipv 6mm. Dan wilt de vrouw nog getint glas en een deurhendel over de volledige hoogte, 3 horizontale + 2 verticale latjes voor de verdeling.

Zit je incl 21% BTW (huis is 4 jaar oud helaas) ten noorden van 5k…
Ik verwacht met de getekende indeling hierboven rond de 5,5k te zitten. Het deurgat is 180x207cm

wij hebben ook anyway doors. wel gene pivoterende maar zo 2steel look alu glazen deuren. kwaliteit van die dingen is A++++ ze plaatsen die dingen ook vaak in horeca waar ze op een dag 200 keer open en toe gaan. isolatie is ook top. als ik beneden tv game met mijn 9 speakers op een behoorlijk hoog niveau horen ze boven in de slaapkamers niets. enkel de bass voelen ze soms nog.

je kan die deuren ook keihard dichtsmijten en door de borstels hoor je niets.. het is gelijk een boek dat je zachtjes dichtslaat. ze gaan nooit het gerammel van glas en metaal maken dat zo een typische stalen deur doet.

duur maar zeer goed gerief! de porsche van de binnendeuren :D

Laatst bewerkt:
Zal de offerte even afwachten maar mijn zoektocht dan maar staken en een anyway door bestellen.
Ze is effectief het beste afgewerkt wat ik al gezien heb en als iedereen er zo tevreden van is ga ik ervan uit dat het een goede keuze is.

Het is er voorlopig ook maar eentje, al denk ik eraan om de 3 andere deuren beneden ook nog te vervangen op termijn (voor we herschilderen enzo).
Boven zijn veel betere en duidelijk duurdere deuren geïnstalleerd met magnetische sloten, gedempt en weggewerkte scharnieren en beneden niet. Ik zou dat bvb omgekeerd gedaan hebben :D.

Mijn ogen branden toch een beetje bij het lezen van deze thread.

Feitelijk betaal je dus bijna 5 à 6k voor een mega pivot deur met opgekleefde profielen en wat borstels.

Moest ik een opening hebben zoals u @HUSKE, en ik zou dat dicht willen zetten, dan zou ik gewoon voor een dubbele stalen scharnierdeur kiezen.
Zeker als akoestiek zo belangrijk is. Zoek u ne deftige staalman die met deftige profielen werkt (genre Jansen Art 15) en dan gaat ge geen 'rammelende' deur krijgen. Toegegeven: dan gaat ge waarschijnlijk ook rond de 5k uitkomen. Maar dan hebt ge tenminste het echte spul.

Zoiets:

Je haalt wel wat door elkaar.

We hebben reeds een dubbele stalen deur en die rammelt ansich niet. Hetgeen je hoort is als je die dichtdoet, dan begint die te trillen omdat die alleen in een profiel bovenaan kan tegengehouden worden. Er is opzij en onderaan immers geen kader. En dat hoor je bij elke stalen deur, net zoals het aantrekken van de magneet.
Nu, als volwassenen kan je daarop anticiperen, kinderen gooien een deur gewoon dicht.

Maar daar gaat het eigenlijk niet over. Het gaat om de hoeveelheid geluid die een deur doorlaat. Aangezien er in die stalen profielen geen luchtkanalen zijn, moet die stalen deur een centimeter van de grond om aan de ventilatienormen te voldoen. En dat laat geluid door, ook als die dicht is.

Die anyway door, wat eigenlijk een glazen pivotdeur is en geen stalen is wel luchtdicht afgesloten aan de deur zelf. De luchtverplaatsing gebeurd door kanalen in de profielen die het geluid middels weerkaatsing wel tegenhouden. Dat verschil was duidelijk te horen. Verder gaat zo een pivotdeur uit zichzelf dicht, behalve als die 90 graden open staat en dat gaat zeer zachtjes.

De prijs is pijnlijk idd, maar zoals je zegt is een stalen deur ook duur, de configuratie gaat in de huidige offerte van 4000 tot 5200€, waarbij het hoogste getal veel verdelingen heeft en getint glas, de goedkoopste clear glas en geen verdelingen.

Ik ben ook nog niemand tegengekomen die een stalen pivotdeur (mijn vrouw wilt dat) maakt met een kader. Wat betekent dat ik ook de plinten moet aanpassen en de deur een opening van bijna 5mm rondom heeft. Dus akoestisch is dat bijna een open gat naar de hal en zo naar boven. Met 3 kinderen is dat niet ideaal.

dit is één van de onze btw. was een 2000 euro. ook super handig dat ze langs 2 kanten open gaan en kunnen open staan langs beide kanten.

wijn zijn bij detha doors geweest. en daar ook staal vs anyway doors vergeleken. ik vond die stalen deuren er op elk vlak onder doen voor veel duurder te zijn en dat waren ook homemade dingen van hoge kwaliteit... je ziet wel dat die dingen handmade zijn maar er door is de afwerking ook minder strak imo, veel meer zicthbare scharnieren enzo.

Laatst bewerkt:
Ikzelf heb een pivoterende binnendeur en pivoterende voordeur, maar achteraf gezien zou ik 2 gewone deuren gezet hebben.
Puur persoonlijk.

Wij hebben er 2 van vida doors (https://www.instagram.com/vidadoors_be?igsh=eGMxaTV4ZmswOHNp).

Ook enorm tevreden van. Verschillende stielmannen die hier over de vloer zijn gekomen voor verschillende afwerkingen kijken allemaal met grote ogen naar de deuren, is volgens hun echt kwaliteit. Vond de service ook goed, goede communicatie, werkten zeer proper en vooral correct in offerte. We hadden die deuren al bijna 2 jaar besteld voor ze effectief konden geïnstalleerd worden, hadden enig supplement verwacht maar ze hebben de offerte tot op de laatste eurocent gerespecteerd.
Ze staan hier intussen een jaar en deze week heeft mijn vriend ze wat bijgevet omdat ze wat begonnen piepen, was onmiddellijk opgelost met wat wd40.

@zaj , mooie deur in een mooi interieur. Afwerking ziet er top uit.

Zijn zeker geen lelijke deuren, maar ook hier. Geen pivoterende deur in een kader te zien, zichtbare scharnieren bij gewone deuren, kieren onder de deuren etc. Qua geluidsisolatie is dat niet top, met 3 kinderen is dat mss wel aan te raden.
De gewone deuren kunnen ook niet naar beide kanten open, iets wat wij wel wensen.

Het wordt of een pivoterende deur met een vast gedeelte in zijn eigen kader of zoals @Castil , wederom een dubbele deur, maar ook met akoestisch isolerende eigenschappen.
Ik zou eerder voor een nieuwe dubbele deur gaan, mijn vrouw wil absoluut een pivoterende deur.

Het is deze deur dat vervangen moet worden. Zolang ze er een stuk beter uitziet als deze, rechthangt en volledig open kan (de rechter kan niet volledig open) ben ik al blij.

54008202646_7c4816676c_z.jpg

Wij hebben een pivoterende Anyway door laten plaatsen door Schoeffaerts.
Deur is 1m40 op 2m70 uit geanodiseerd zwart aluminium met deurkader en onderverdeling in het glas.
De frameless vonden we mooier maar was moeilijker te installeren door de reeds bestaande plinten en was ook veel meer geluidsdoorlatend.
Nadeel van een deur met frame is dat je hem een klein duwtje moet geven om in het frame te 'klikken' zodat het effectief 'afgesloten' is.
Bij de frameless laat je hem gewoon los en hij komt mooi loodrecht op de dagkant.

Zeer tevreden van het proces hier. Correct opgemeten, zelf onderverdeling mogen bepalen en uitmuntend geplaatst door Schoeffaerts.
Bestaande plinten door hun afgebroken en na installatie van de deur terug tot tegen het kader geplaatst en afgekit.
Tot slot hebben ze heel mijn gang en living gestofzuigd/gekuist en zijn ze pas vertrokken als ze 100% zeker waren dat er geen vingers meer op het glas van de deur stonden ;)

Terug
Bovenaan