Planet Zoo 2

Sir.Killalot

Well-known member
Crowdfunder FE
pz2.png

release: 13 oktober 2026
genre: sim, builder, management
dev: Frontier

De opvolger van het fantastische Planet Zoo komt er aan. Heel erg benieuwd. Met nu ook aquatische dieren en vogels!

Build a wilder world in Planet Zoo 2 – the sequel to the beloved zoo simulation game. Let your creativity soar by constructing and managing distinctive zoos around the world, full of awe-inspiring animals, including fully aquatic and flying species for the first time. Plus, take the next step in animal conservation and release your species into customisable, expansive Wildlife Reserves.

Prepare your diving suit! Fully aquatic species make a splash in their stunning debut! Build custom spectacular freshwater or saltwater aquariums to home an exciting line-up of delightful swimming animals. A new world beneath the water awaits, filled with colourful shoals of fish, Black-tipped Reef Sharks, Hawksbill Turtles and so many more!

Soar to great heights with a diverse mix of bright & brilliant fully flying birds including the vibrant Toco Toucan and majestic Secretary Bird. House your birds in fully customisable aviaries built from barriers, support poles and dynamic mesh covers, allowing them to fly freely and safely. Observe their dynamic behaviours on the ground and in the sky as they glide around unique habitats.

Conservation goes beyond your zoo! Take on global conservation projects and meet specific requirements to release your animals into fully customisable, expansive Wildlife Reserves across the globe in living ecosystems created by you.

Ik heb de 1 nooit gespeeld... nog waard om deze op te pikken met een sale?

Ja hoor! Het spel is ook geregeld in sale.. Ik vind hem zeker de moeite waard. Qua management gameplay zijn er soms een paar dingetjes die op den duur irritant worden, maar in sandbox mode kan je zelf allemaal kiezen in de opties wat je aan of uit wil.
Er zijn wel veel DLC's die extra dieren en themas toevoegen. De ene is al wat meer de moeite dan de andere. Hangt er ook wat vanaf wat jij leuk vind.

Ik heb de 1 nooit gespeeld... nog waard om deze op te pikken met een sale?
Absoluut. En elke keer ik een dierentuin bezoek krijg ik zin om het weer op te starten en moet ik me inhouden om niet nog een paar DLC aan te schaffen :lol:.

De 2 brengt nu ook vogels en volledige aquatische dieren, waar de community al ja-ren om smeekt. Ben ik ook zeer benieuwd naar. Alleen hopen dat deze in betere staat uitkomt dan Planet Coaster 2.

Awel! Zal wachten tot een sale en deze kopen! Ga me wel moeten inhouden geen dlcs te kopen ( of toch niet de full edition moest deze er zijn)

Awel! Zal wachten tot een sale en deze kopen! Ga me wel moeten inhouden geen dlcs te kopen ( of toch niet de full edition moest deze er zijn)
De 1 staat aan -70% op Steam nu! De DLC staan ook allemaal aan -50%. Voor €100 heb je de full package.

Op zich fan van zo een type spel waar het niet dat het management deel stiefmoederlijk behandeld wordt en de nadruk ligt op gewoon bouwen en creëren. Leuk vr diegene die uren te veel hebben maar als casual gamer kan ik geen uren met 1 habitat bezig zijn.

Op zich fan van zo een type spel waar het niet dat het management deel stiefmoederlijk behandeld wordt en de nadruk ligt op gewoon bouwen en creëren. Leuk vr diegene die uren te veel hebben maar als casual gamer kan ik geen uren met 1 habitat bezig zijn.
Snap ik, ik kan me daar ook wel ten dele in vinden. De focus ligt bij veel mgmt/sim games eerder op het creatieve tegenwoordig. Zie ook een Tavern Keeper. En de spellen die dan wel meer focus leggen op het mgmt aspect, gaan daar dan naar mijn gevoel weer veel te diep in (en/of zien er niet uit). De middenweg van een originele RCT vind je moeilijker nu.

Terug
Bovenaan