PlayStation 5 Pro

Buiten de specs en launch datum ben ik ook eens benieuwd naar de prijs.
Als ze de normale PS5 niet doen dalen van prijs zou het mij niet verwonderen dat we iets eind de 600 euro krijgen.

Ook hoop ik dat ze met de komst van deze console geen games meer maken voor de PS4 want anders vrees ik dat de volledige power weer niet optimaal gaat benut worden. Stel me overigens de vraag, buiten paar Sony spellen en waarschijnlijk GTA VI, of dat ooit het geval zal zijn.

Ik weet niet wat het verschil was in prijs met gewone ps4 en een pro bij launch.
T zou voor mij wel de ideale moment zijn om te wisselen mijn is 4 jaar oud.

499 en 599 Engelse pond voor de digital en disc versie van de PS5 pro
Dus 100 pond meer dan de slim.

Van dezelfde persoon die gelekt had dat de ps5 pro op 10 sept zou aangekondigd worden met een stream. Dus de kans is groot dat die info ook klopt.

Dus verwacht maar op 550 en 650 euro.

Ik denk dat ze enkel voor een digitale Pro versie gaan aan 599. Disc drive optioneel voor de mensen die willen. Ben wel benieuwd of de verschillen met de base PS5 zo heel groot gaan zijn. Ik ben absoluut geen kenner van de technologie erachter, maar als ik de graphics etc. nu zie dan denk ik dat de verschillen marginaal gaan zijn.

499 en 599 Engelse pond voor de digital en disc versie van de PS5 pro
Dus 100 pond meer dan de slim.

Van dezelfde persoon die gelekt had dat de ps5 pro op 10 sept zou aangekondigd worden met een stream. Dus de kans is groot dat die info ook klopt.

Dus verwacht maar op 550 en 650 euro.
Meer toch? De PS5 slim disc is voor 439 pond (519 euro) in de UK en 539 (dus iets boven wisselkoers) euro in België. Nu als ze de wisselkoers zouden nemen zou het 711 euro worden, wat ik ze niet zie doen.

Ik pas m’n gok aan naar 699€ voor de disc versie van de pro.

Meer toch? De PS5 slim disc is voor 439 pond (519 euro) in de UK en 539 (dus iets boven wisselkoers) euro in België. Nu als ze de wisselkoers zouden nemen zou het 711 euro worden, wat ik ze niet zie doen.

Ik pas m’n gok aan naar 699€ voor de disc versie van de pro.
ik kan er helemaal naast zitten maar ik zie ze enkel een digitale versie uitbrengen met de mogelijkheid om deze te voorzien van hun disc drive. De reden waarom ik dit als mogelijkheid acht is om de prijs aantrekkelijker te laten blijken. All in the mind soms.
Denk dat +-500 euro een magische grens is voor consoles. Aan een prijs van 700 euro zie ik de verkoop tegenvallen.
Tenzij we er allemaal naast zitten en ze de PS5 slim 100 euro goedkoper maken en de Pro gaan verkopen aan de huidige prijs.

ik kan er helemaal naast zitten maar ik zie ze enkel een digitale versie uitbrengen met de mogelijkheid om deze te voorzien van hun disc drive. De reden waarom ik dit als mogelijkheid acht is om de prijs aantrekkelijker te laten blijken. All in the mind soms.
Denk dat +-500 euro een magische grens is voor consoles. Aan een prijs van 700 euro zie ik de verkoop tegenvallen.
Tenzij we er allemaal naast zitten en ze de PS5 slim 100 euro goedkoper maken en de Pro gaan verkopen aan de huidige prijs.
Ik moet me misschien wat verduidelijken. Met “disc versie” bedoel ik de digital versie gebundeld met hun drive. Zoals ze nu met de Slim al doen dus.

Er waren alleszins speculaties dat de ps5 pro GPU 33 teraflops kan toveren, waar de gewone versie er ongeveer 10 heeft.
Die teraflops zijn het aantal wiskundige berekeningen die de GPU kan doen om alles snel en smooth op onze schermen te tonen.

En als die speculatie klopt is een jump van 10 teraflops naar 33 enorm.
Om een vergelijking te maken met een graka uit onze pc's, een nvidia 3080 heeft rond de 30 tflops.

Laatst bewerkt:
Ze kunnen misschien eens beginnen met games te maken die geoptimaliseerd zijn voor PS5. Wat een triestige generatie is het tot nu toe, misschien zelfs de zwakste ooit.

Als ik niet verkeerd ben is het, in de geschiedenis van de consoles, de eerste keer dat de consoles na x-jaar zelf duurder zijn geworden dan een mooie korting.

Volgens mij ook de eerste keer dat we zo een massieve inflatie hebben gehad. Dus echt duurder is die nooit geworden...
Ik gebruik de PS5 al bijna niet, een pro heeft voor mij dus weinig zin. Nu Astrobot, maar het is van Spiderman 2 geleden dat die nog eens aangeweest was.

Ik kijk wel uit naar de pro versie, speel nog op mijne base ps4 en ben benieuwd wat het verschil gaat zijn qua laadtijden.

Terug
Bovenaan