Tmoet zijn hewww.facebook.com
zaten er hier niet veel Marstek users? Ik volg die facebook groep en zie dat er meer en meer kapot gaan. die dingen bestaan toch nog geen 2J? Is dat dan zo een rommel vanbinnen? elke dag klachten over kapotte BMS'en.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tmoet zijn hewww.facebook.com
zaten er hier niet veel Marstek users? Ik volg die facebook groep en zie dat er meer en meer kapot gaan. die dingen bestaan toch nog geen 2J? Is dat dan zo een rommel vanbinnen? elke dag klachten over kapotte BMS'en.
HomeWizzard is duur voor wat het is. De meeste Marstek gebruikers hebben geen issues hoor met kapotte batterijen. Zorg gewoon dat je van een goeie leverancier koopt waarbij de 10 jaar garantie geld.Ik ging net een marstek bestellen, misschien beter een homewizard pakken dan?
Of is dat 1 pot nat?
Can confirm over de HA app. De Marstek Venus Energy Manager in HA werkt perfect met m'n Marstek V3s (net gisteren een 3de aangekomen), zo is de app volledig niet meer nodig.Voor de thinkerers hier met Marstek batterijen, gebruik AstraMeter (met dank aan @MorGo7h voor de tip).
Ondertussen al 2 maand draaiend zonder enige issue en je kan ongelooflijk veel instellen. Alsook de batterijen via Modbus uitlezen in Home Assistant en je hebt de app ook voor niets meer nodig.
Er is ook een all-in-one oplossing in HA die alles combineert (power meter + data), die ziet er ook goed uit.
Waarom niet vanin het begin gedaan, indien er een stopcontact over is is dit toch altijd meer zekerheid, of toch allesinds het proberen waard.Volgende ding dat ik ga proberen is om zowel voeding in de HW splitter als in de CT003 te steken. Bij mij thuis heb ik het enkel in de splitter steken en dat werkt goed, maar mijn batterijen staan dichter tegen de CT003 meter.
Aangezien het bij mij wel werkt zonder die extra adapter, ging ik er vanuit dat dat bij m'n ouders ook wel zo ging werken. Zal een extra USB kabel + adapter kopen en kijken of dat het oplost.Waarom niet vanin het begin gedaan, indien er een stopcontact over is is dit toch altijd meer zekerheid, of toch allesinds het proberen waard.
Hier sinds het laatste ´probleem´ geen issues meer.
Dat gaat, maar daar heb je een aparte RS485 -> Netwerk adapter voor nodig.Werkt dat ook met de V2 want die heeft geen UTP dacht ik?
Werkt dat ook met de V2 want die heeft geen UTP dacht ik?
Is het realistisch om deze shizzle zelf te ontwikkelen/parametriseren/automatiseren als niet-IT'er? Ik heb al 'n P1 Homewizard. Op termijn gaan we meer zonnepanelen steken, mogelijk naar 'n thuisbatterij gaan en we hebben een EV. Home Assistant lijkt de way2go om energieverbruik tot 3 cijfers na de komma te optimaliseren. Maar enigszins terughoudend als ik zelf met een NAS of die Home Assistant Green aan de slag moet gaan.Can confirm over de HA app. De Marstek Venus Energy Manager in HA werkt perfect met m'n Marstek V3s (net gisteren een 3de aangekomen), zo is de app volledig niet meer nodig.
"Local API" is redelijk flakey, dus modbus over tcp (via bekabeld ethernet) is the way to go.
Ze zijn ook in EVCC geconfigureerd via modbus, dus ik heb een Modbus Proxy moeten installeren op HA om die 2 tegelijk de batterij te laten aanspreken, want de marsteks hebben precies maar 1 modbus slot.
Voorlopig alles smooth as butter. Minder dan 1 kwh uit het net over de hele dag, en alle solar surplus na batterijen laden gaat netjes in m'n ID7.
Ik denk dat het moeilijk is om daar een eenduidig antwoord op te geven. Het is een beetje zoals vragen: “Wat is tegenwoordig een correcte prijs voor een brood?” Dat hangt af van wat je precies zoekt.Wat is tegenwoordig een correcte prijs en leverancier?
Iemand die het wat bijhoudt of aan het kijken is?
Zelf nog niet uitgetest, maar je kan tegenwoordig AI implementeren in HA. En dan kan je gewoon aan AI zeggen wat je allemaal wilt en die regelt dat allemaal.Is het realistisch om deze shizzle zelf te ontwikkelen/parametriseren/automatiseren als niet-IT'er? Ik heb al 'n P1 Homewizard. Op termijn gaan we meer zonnepanelen steken, mogelijk naar 'n thuisbatterij gaan en we hebben een EV. Home Assistant lijkt de way2go om energieverbruik tot 3 cijfers na de komma te optimaliseren. Maar enigszins terughoudend als ik zelf met een NAS of die Home Assistant Green aan de slag moet gaan.
Zelf nog niet uitgetest, maar je kan tegenwoordig AI implementeren in HA. En dan kan je gewoon aan AI zeggen wat je allemaal wilt en die regelt dat allemaal.
Dit is nu wel de eerste negatieve ervaring die ik er over hoor. N=5 ofzo, maar die 5 waren wel positief verrast.Ik kan je zeggen dat als je de AI zijn gang laat gaan, er na 5 min niks niet meer werkt.
Elke keer ik lui ben en de AI gewoon zijn ding laat doen zonder te checken, is alles bricked...
Ja, de AI is snugger. Maar je moet hem in de gaten houden voor a) logische fouten en b) foute parameter naam gebruik. Deborah van de Delhaize die de AI in gang zet, heeft 0,0 % kans dat het ding werkt. En als het magischer wijze al zou werken, dan is er 0% kans dat het doet wat het moet...