Pokémon Legends: Z-A

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
pokza.png

release: 16 oktober 2025
genre: RPG
dev: Game Freak

Speelt zich af in Lumiose City, bekend uit Pokémon X en Y. Met voor het eerst real-time battles.

While visiting Lumiose City during your travels, you’ll come to stay in an old hotel named Hotel Z. This hotel will serve as your base as you and the new friends you’ll meet in Lumiose tackle all sorts of incidents that will occur in the city.

As part of Lumiose’s urban redevelopment plan, driven by a large corporation called Quasartico Inc., the city has been outfitted with “wild zones” in an effort to help humans and Pokémon share the city. These areas are constructed using cutting-edge technology to give Pokémon places to live. Within wild zones, you can battle Pokémon and catch them by throwing Poké Balls.

In previous titles in the Pokémon video game series, Pokémon took action once per turn. In Pokémon Legends: Z‑A, Trainers and their Pokémon will move around in real time during battles, and Pokémon will unleash their moves when their Trainers command them to.

In addition to type matchups, there will be new gameplay mechanics to consider, such as the precise timing for swapping out your Pokémon or using moves, the different lengths of time moves will take to launch, and how big an area the moves will impact. This unprecedented style of Pokémon battling is one of the most thrilling parts of this title.

Ik dacht dat de term “Legends” ging gebruikt worden voor de historische settings, maar dit lijkt me juist heel modern te worden. Benieuwd wat dit gaat geven, want heel graag Legends: Arceus gespeeld en X en Y vond ik ook heel leuke games.

Dat was ook mijn gok, ik dacht dat ze met Let's go gingen komen voor gen 2 ofzo.
En waar kan ik daarvoor mijn geld geven? :unsure:
Gen 2 is voor mij de meest nostalgische gen. Ik kreeg geen GB van mijn ouders om de eerste gen te spelen, dus ik heb die alleen bij vrienden kunnen spelen. Maar bij de tweede gen eindelijk wel een GB Color gekregen en dan Silver en Crystal kapotgespeeld.

Had nu toch echt gehoopt op die Silver/Gold remake eerlijk gezegd. Good times.
Feitelijk is die remake er al in de vorm van HeartGold/SoulSilver maar ge bedoelt zeker ne remake daarvan? Ne remake van een remake? :p

Zou helemaal in de stijl van Nintendo zijn en overigens ben ik daar zeker niet tegen, op voorwaarde dat de Battle Factory ook terugkeert want dat mis ik zo hard in de Pokemon games tegenwoordig. In Sun/Moon (peins ik) was er daar wel een variant op maar die suckte tot en met.

Had nu toch echt gehoopt op die Silver/Gold remake eerlijk gezegd. Good times.
Da's nu toch echt niet nodig? Alweer een remake nadat ze voor de DS al opnieuw uitgekomen waren. En die versie was goed genoeg. Ge had er nog een Pokéwalker bij ook. Hoeveel keer da'k met die gele rat Pikachu op stap ben geweest... Vele kilometers in ieder geval. 😬😂

Laatst bewerkt:
Ik denk dat wat naar gehint wordt is dat we Gen 2 (en voor mij ook Gen 3) op de Switch willen kunnen spelen. Of dat nu een remake is of gewoon heruitgebracht maakt mij eigenlijk nog niet uit (hell, ik zou zelfs voor hun online service betalen om deze nog eens te kunnen spelen).

Ik zou er nu ook niet mee inzitten moesten ze de DS versie naar Switch/Switch2 brengen. Nintendo heeft al raardere keuzes gemaakt dan een remake van een remake xD

Verschijnt in het najaar. Heeft intussen ook een website vol info:

Battles voor het eerst in real-time:

In previous titles in the Pokémon video game series, Pokémon took action once per turn. In Pokémon Legends: Z‑A, Trainers and their Pokémon will move around in real time during battles, and Pokémon will unleash their moves when their Trainers command them to.

In addition to type matchups, there will be new gameplay mechanics to consider, such as the precise timing for swapping out your Pokémon or using moves, the different lengths of time moves will take to launch, and how big an area the moves will impact. This unprecedented style of Pokémon battling is one of the most thrilling parts of this title.

Laatst bewerkt:
Gen 2 starters, buiten Tepig. Snap het niet meteen, maar soit. Blij met Totodile.
Niet zo blij met de crappy beelden en 'late 2025' zal dus gewoon sint/kerstperiode worden en niet optimised voor de Switch 2 wss.

zal dus gewoon sint/kerstperiode worden en niet optimised voor de Switch 2 wss.
Het ergste is dat dit de best case is... stel je voor dat dit wel optimized is voor Switch 2 😅 🥲

Voor de rest rare keuze voor twee gen 2 starters te nemen...

De terugkeer van mega evolutions is dan weer wel dikke hype.

Zou me niks verbazen als deze Switch 2 exclusive gaat zijn eerlijk gezegd. Geen vermelding op het einde van de video voor welke systemen, wel een Switch badge in beeld… Is dus een beetje open vind ik.

Zou me niks verbazen als deze Switch 2 exclusive gaat zijn eerlijk gezegd. Geen vermelding op het einde van de video voor welke systemen, wel een Switch badge in beeld… Is dus een beetje open vind ik.
Nintendo heeft 7 jaar (of is het al langer) Switchen zitten verkopen en zou dan die generatie negeren? Die Switch 2 zal niet door gezinnen gekocht worden op release, geloof mij, deze komt sowieso uit op de Switch en zal mss gwn beter draaien op de Switch 2.

Terug
Bovenaan