Pokémon Pokopia

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
pokopia.png

release: 5 maart 2026
genre: life sim
dev: Game Freak, Koei Tecmo

Pokémon cozy life sim.

Playing as a Ditto that has transformed to look like a human, you can collect wood, rocks, and other crafting materials to create a cozy home. Ditto can learn moves from other Pokémon and utilize those moves to help build your very own Pokémon paradise. For example, Ditto can use Bulbasaur’s Leafage to add greenery to the landscape or Squirtle’s Water Gun to hydrate plants. By creating a lush, welcoming environment, more Pokémon will visit.

Savor the slow life as you build furniture, grow vegetables, and create homes for yourself and Pokémon, then enjoy a rest in your bed after all your hard work. As you play, the time of day and weather shift in a natural cycle, allowing you to enjoy your utopia in all its moods.

Laatst bewerkt:

Fysiek nergens meer te krijgen? Dat is hetzelfde als met de kaarten, ofwa? :D

Iemand al deftig gespeeld?

Was vroeger echt enorme fan van Animal Crossing. Komt dit in de buurt?
Dat het niet in Nederlands kan, is echt wel een ferm minpunt. Hoe kan zoiets zelfs nog in deze tijd.

Komt meer in de buurt van Dragon Quest Builders. Ik vind het alleszins leuk om te spelen met de vriendin 😁

Heb je 2 exemplaren van de game nodig om het samen te spelen?
Je kunt het ‘gamesharen’ met iemand. Maar dan ben je wel beperkt tot pallet town. Dit is een soort sandbox area die los staat van de main game.

Maar de 2de speler kan daar vrijwel niets doen.
Heb dit met mijn dochter gedaan op haar switch 1 maar was echt teleurstellend.

Dus kort gezegd: ja het kan, maar is echt heel bare bones.

Je kunt het ‘gamesharen’ met iemand. Maar dan ben je wel beperkt tot pallet town. Dit is een soort sandbox area die los staat van de main game.

Maar de 2de speler kan daar vrijwel niets doen.
Heb dit met mijn dochter gedaan op haar switch 1 maar was echt teleurstellend.

Dus kort gezegd: ja het kan, maar is echt heel bare bones.
Dus in essentie: 2x een Switch 2 en 2x de game? Komt neer op een goeie € 1100. Hmm, toch iets anders zoeken dan :unsure:.

Na al het goede dat ik over deze al gehoord (en gezien) heb, is dit een zekere aankoop eens er een Switch 2 in huis komt. Maar dat zou wel nog even kunnen duren :wallbash: .

"morbidly depresticon"
Ahh, na al die jaren alleen aan de top, heeft Yahtzee toch nog steeds een weg met woorden.

Terug
Bovenaan