Politieke debatten: Tafel van Gert, Kies24, Eerste Keus, Kopstukkendebat...

Heb je ook argumenten?

De Croo heeft namelijk overschot van gelijk. Vlaanderen heeft echt een kutbeleid gehad de laatste jaren. Onderwijs trekt op niets, ouderenzorg trekt op niets, kinderen sterven in de crèche wegens onderbezetting, boeren worden weggepest, corruptie rond Ineos, corruptie rond Oosterweel, betonstop werd gewoonweg onmogelijk gemaakt, enzovoort enzovoort.

Wacht even.
Je bedoelt dan die Vlaamse regering waar open VLD met 16 zetels in zit?
En die Vlaamse regering waar open VLD de minister van mobiliteit en openbare werken levert. Tevens ook de minister van binnenlands bestuur, alsook een vice-minister president.
Het is maar dat ik dat even helder heb.

Vlaanderen mag dan wel niet het beleid gevoerd hebben dat jij graag hebt. Een beleid met oog op de toekomst is het zeker wel.
En zoals als zo vaak gezegd ingrepen in het onderwijs zie je pas na x aantal jaar. Zeggen dat de maatregelen die getroffen worden niks opgebracht hebben is vrij lachwekkend.

Wacht even.
En die Vlaamse regering waar open VLD de minister van mobiliteit en openbare werken levert. Tevens ook de minister van binnenlands bestuur, alsook een vice-minister president.

Vlaanderen mag dan wel niet het beleid gevoerd hebben dat jij graag hebt. Een beleid met oog op de toekomst is het zeker wel.
En zoals als zo vaak gezegd ingrepen in het onderwijs zie je pas na x aantal jaar. Zeggen dat de maatregelen die getroffen worden niks opgebracht hebben is vrij lachwekkend.
Elke regerende partij heeft een vice-minister president hé :unsure:

Heb je ook argumenten?

De Croo heeft namelijk overschot van gelijk. Vlaanderen heeft echt een kutbeleid gehad de laatste jaren. Onderwijs trekt op niets, ouderenzorg trekt op niets, kinderen sterven in de crèche wegens onderbezetting, boeren worden weggepest, corruptie rond Ineos, corruptie rond Oosterweel, betonstop werd gewoonweg onmogelijk gemaakt, enzovoort enzovoort.

Van argumenten gesproken. Een hoop loose beweringen op een hoop. Hoezo corruptie Ineos? Hoezo corruptie Oosterweel? Heb je daar ook bewijzen van? Boeren weggepest? Hoezo? Kinderen sterven in de crèche, inderdaad dagelijkse kost! Ouderenzorg trekt op niks, hoezo? Onderwijs trekt op niets, hoezo?

Maar jij vindt dus effectief dat federaal beter bestuurt dan Vlaams?

Elke regerende partij heeft een vice-minister president hé :unsure:

En je denkt dat ik dat niet wist?
Ik maak een opsomming van waarmee open VLD belast is in de Vlaamse regering.

Je mag als De Croo gerust vinden dat de Vlaamse regering slecht beleid gevoerd heeft. Maar benoem het dan zoals het is, wij als open VLD hebben slecht beleid gevoerd.

En je denkt dat ik dat niet wist?
Ik maak een opsomming van waarmee open VLD belast is in de Vlaamse regering.

Je mag als De Croo gerust vinden dat de Vlaamse regering slecht beleid gevoerd heeft. Maar benoem het dan zoals het is, wij als open VLD hebben slecht beleid gevoerd.
Rare manier van opsommen gewoon. Want die vice-min-prez is ook gewoon de minister van binnenlands bestuur.
Je kon ook gewoon gezegd hebben: ze hebben 2 ministers in de Vlaamse regering. Nu lijkt het alsof ze er met minstens 3 inzitten.

De besparingen op het hoger onderwijs zijn nochtans al goed te merken. En dat gaat jammer genoeg ten koste van kwaliteitsvol onderwijs en wetenschappelijk onderzoek.

Wacht even.

Ja, maar ook kwestie dat je het even helder hebt: overal waar het slecht loopt en waar er corruptie bij te pas komt, daar is vooral N-VA bij betrokken.

Welke van mijn opgesomde problemen zijn goed met het oog op de toekomst?

De besparingen op het hoger onderwijs zijn nochtans al goed te merken. En dat gaat jammer genoeg ten koste van kwaliteitsvol onderwijs en wetenschappelijk onderzoek.
Dat is een verhaal dat twee kanten kent.
Ja het hoger onderwijs hun financiering daar valt iets te zeggen.

Maar laat ons ook dat omdraaien. Als de aula enkel maar gevuld zou zijn met mensen die gemotiveerd zijn en een slaagkans hebben dan zou je ineens al heel wat problemen oplossen.
De druk zou al een pak lager zijn.

Van argumenten gesproken. Een hoop loose beweringen op een hoop. Hoezo corruptie Ineos? Hoezo corruptie Oosterweel? Heb je daar ook bewijzen van? Boeren weggepest? Hoezo? Kinderen sterven in de crèche, inderdaad dagelijkse kost! Ouderenzorg trekt op niks, hoezo? Onderwijs trekt op niets, hoezo?

Maar jij vindt dus effectief dat federaal beter bestuurt dan Vlaams?

Hoezo? Hoezo?

Sta eens met je twee voeten in de praktijk, en dan zal je weten hoezo. Dat zijn niet eens discussiepunten. Daar is vriend en vijand het over eens.

Ja, maar ook kwestie dat je het even helder hebt: overal waar het slecht loopt en waar er corruptie bij te pas komt, daar is vooral N-VA bij betrokken.

Was dat niet met de PS & SPA? :laugh:

Wat een argumenten ook. Personeels tekort is er overal, in elke sector haast. Onderwijs grootste probleem is taal. Schoolplicht vanaf 3j zou al veel opleveren..

Laatst bewerkt:
Wat een Clown die De Croo.

Weer een bijzonder constructieve bijdrage met veel inhoud precies. :sarcastic:
Wat is het? Hebben ze weer een bokaal helfies opengetrokken? De debatfiches opdreunend, fulminerend tegen de partij van wie ze hun socio-economisch programma gekopieerd hebben maar waarvan de N-VA-voorzitter-voor-het-leven er niet tegen kan dat hij buitenspel werd gezet bij de vorige regeringsvorming?

Toch opvallend hoe je de gecoördineerde aanvallen op de persoon van De Croo aan de lopende band ziet voorbijvliegen nu de campagne echt van start gaat.
  • Dat Bart De Wever intussen bij elke verkiezing staat te liegen dat hij minister-president of premier wil worden om vervolgens terug rustig op zijn burgemeesterstoel te gaan zitten? -> Krekels
  • Dat Bart De Wever het meest inactieve parlementslid is maar wel al het poen zit te scheppen terwijl hij wel zit te zeiken over mensen die hetzelfde doen met een ziektebriefje? -> Krekels
  • Dat de lijsttrekker van N-VA in West-Vlaanderen radicaal tegen het beleid ingaat van zijn partijgenoot Demir en zelfs haar hele administratie onder de bus gooit? -> Krekels
  • Dat Bart De Wever met krokodillentranen in de ogen "volledige transparantie" heeft beloofd voor zijn gesjoemel in een aantal vastgoeddossiers in Antwerpen en daar sindsdien nooit meer is op teruggekomen? -> Krekels
  • Dat Zuhal Demir het ene na het andere ongrondwettelijke decreet door onze strot ramt? -> Krekels
  • Enzovoort enzovoort.
Maar hey, Alexander De Croo heeft het aangedurfd om een regering te vormen zonder de N-VA?! Moord, brand! De clown! De leugenaar! Aan de schandpaal ermee. Lastercampagnes. En de media doet er gretig aan mee.

De media in Vlaanderen hebben gewoon schrik van de brulboeien van de N-VA en bashen maar al te graag op de zachtaardigere types zoals een De Croo. Het moet voor hen namelijk ook geen al te lastige werkdag worden, weet je wel.

Laatst bewerkt:
Straks om 21u50 De Wever vs Magnette op VTM. Ik benieuwd of ze al wat liever zijn tegen elkaar dan 10 jaar geleden. Dat was toen hard tegen onzacht.

Hoezo? Hoezo?

Sta eens met je twee voeten in de praktijk, en dan zal je weten hoezo. Dat zijn niet eens discussiepunten. Daar is vriend en vijand het over eens.

Ik heb precies wel nog nergens gelezen dat Federaal beter bestuurt dan Vlaams? Het omgekeerde ook niet, overigens. Lijkt me sowieso moeilijk te vergelijken.

U
Weer een bijzonder constructieve bijdrage met veel inhoud precies. :sarcastic:
Wat is het? Hebben ze weer een bokaal helfies opengetrokken? De debatfiches opdreunend, fulminerend tegen de partij van wie ze hun socio-economisch programma gekopieerd hebben maar waarvan de N-VA-voorzitter-voor-het-leven er niet tegen kan dat hij buitenspel werd gezet bij de vorige regeringsvorming?
Zijn lichaamstaal & gezicht uitdrukkingen spreken boekdelen.

Ik heb precies wel nog nergens gelezen dat Federaal beter bestuurt dan Vlaams? Het omgekeerde ook niet, overigens. Lijkt me sowieso moeilijk te vergelijken.

X beter dan Y zal je zelden lezen. Wel is vriend en vijand het erover eens dat N-VA volledig gefaald is om van Vlaanderen het goed-werkende alternatief van Federaal te maken, omdat het Vlaamse beleid absoluut ondermaats is gebleven.

Maar hey, Alexander De Croo heeft het aangedurfd om een regering te vormen zonder de N-VA?! Moord, brand! Aan de schandpaal ermee. Lastercampagnes. En de media doet er gretig aan mee.

Heb je de verkiezingstafel gezien?
Want dat is wel essentieel om een degelijke discussie erover te hebben.

Als je niet begrijpt waarom De Croo zo een negatieve commentaar krijgt, ga het het kijken.
Trek uw conclusies en delete deze post daarna. Want dit is duidelijk taal van iemand die niet weet waarover het gaat maar het als opportuniteit ziet om het bash riedeltje weer af te steken.

X beter dan Y zal je zelden lezen. Wel is vriend en vijand het erover eens dat N-VA volledig gefaald is om van Vlaanderen het goed-werkende alternatief van Federaal te maken, omdat het Vlaamse beleid absoluut ondermaats is gebleven.

Ik betwijfel dat vriend en vijand het daar over eens zijn... Laat staan dat je het er überhaupt eens of oneens mee kan zijn. Het enige wat je hier mee aantoont is je enorme vooringenomenheid en dat is je goed recht, maar verpak het dan ook niet alsof het een feit is.

Terug
Bovenaan