Politieke debatten: Tafel van Gert, Kies24, Eerste Keus, Kopstukkendebat...

Ik denk dat hun woke-standpunt VB stemmen kost in plaats van opbrengt.
Wat De Sutter wei in Het Conclaaf, dat VB woke als nieuwe vijand optrommelt om er dan op te kunnen schieten klopt gewoon volledig. Ik denk echt wel dat het hun stemmen kost.
De Islam valt niet te rijmen met Westerse waarden is ook duidelijk gebleken in dat eerste keus debat met Connor. Niet dat we dat nog niet wisten natuurlijk..

Daar is dan ook totaal geen vraag naar. Heel dat gedoe over zogezegde genderlessen aan kleuters is waarom die anti-wokepolitiek zo fout is. VB lanceert een hypothetische situatie, doet alsof dat een reële situatie of een effectieve eis van "woke" is, en gaat die dan bekampen. Dat is ageren tegen wat je zelf poneert. Er wordt niet gepraat over of geargumenteerd tegen effectieve voorstellen.

Van voorstellen over genderneutrale toiletten gaat het plots over gluurders en verkrachters die zich voordoen als vrouw om in de kleedkamer van je kleindochter te komen. Van klaspraktijken waarbij uitgelegd wordt dat kindjes ook twee mama's kunnen hebben, dat een man die een man kust niet "raar" is, en dat er mensen zijn die zich anders voelen dan het lijf waarmee ze geboren zijn en dat dat geen reden is om die mensen te pesten - allemaal zaken waar kleuters de dag van vandaag gewoon mee in aanraking komen en vragen over hebben - wordt er gemaakt dat ze hun eigen gender in vraag moeten stellen en dat kinderen tot homoseksualiteit aangezet worden. Alsof genderdysforie of geaardheid maakbaar is.

Hetzelfde met die pronouns. Dat kan je nu toch ongeveer in de Van Dale als voorbeeld bij het gezegde 'van een mug een olifant maken' gaan plaatsen.

Het was dan ook een luchtige opmerking die inpikte op @Avondland

Carnaval ook? De stoet van de voil janetten?
You get the point.

Los van het whataboutisme vind ik dat er ook op carnaval geen plaats is voor dat soort gedrag in het openbaar. Dat de voil janetten dit doen is voor hun rekening. Je ziet dat gedrag overigens niet op carnaval in Leuven, bijvoorbeeld.

100%

Mede door de algoritmes geraken zij ook in een bubbel waar ze nog moeilijk uit geraken.

En de sensatiezucht van de klassieke media wordt er uiteraard ook niet beter op. Wat o.a. het onveiligheidsgevoel bijvoorbeeld ook sterk in de hand werkt. Het voorbeeld van de vecht-/steekpartijen op de trein naar Aalst dit weekend. Op de site van vrt nws stond er een artikel van, maar geen hoofdpunt. Op HLN daarentegen stond het in het groot bovenaan (en was het haast breaking news). Tegenstanders zullen dan natuurlijk wel weer gaan beweren dat vrt nws het onder de mat wil vegen :unsure:
Zeer zeker, en laat ons ook eerlijk zijn, die "bubbelvorming" ziet de politiek graag komen, want die zouden niet liever hebben dan dat hun trouwe kiezers enkel hun kanalen raadplegen voor "nieuws". Misschien gaan we gewoon naar de verzuiling 2.0 met onze maatschappij. Of naar de polarisatie van de VS, wat zowat hetzelfde is.

Zo lang (sensatie)media vinden dat twitterberichten delen/beschrijven een vorm van journalistiek is, zal het ook niet beteren.

Los van het whataboutisme vind ik dat er ook op karnaval geen plaats is voor dat soort gedrag in het openbaar. Dat de voil janetten niet terug te vinden zijn in andere steden zegt dan ook genoeg.
Bwa carnaval, en zeker Vette Dinsdag/Mardi Gras, is toch traditioneel een moment waarom men allerhande excessen toelaat. Er lijken me in pakweg Latijns-Amerika nu wel genoeg stoeten te zijn waar schaarsgeklede vrouwen weinig aan de verbeelding overlaten.

Allezja, ik vind het een beetje modern-conservatief om schaarsgekleed rondlopen problematisch te vinden. Het uitbeelden van allerhande seksuele handelingen, dat is nog iets anders natuurlijk, maar die foto van die twee Groen-politici vind ik nu maar weinig problematisch. Het hele idee van de pride als zeer "in your face" is natuurlijk wat controversieel, maar uiteindelijk is het ook maar een stoet natuurlijk.

Bashen op de islam is niet de stijl van Rousseau, die open goal ten voordele van het Vlaams Belang zal hij wijselijk terzijde hebben gelaten.

Oh, maar dat snap ik, maar de media zou daar toch ook eens enige factcheck bij mogen doen. Wat mij betreft bestaan 4 jarige moslim meisjes niet, hooguit 4 jarige meisjes met moslim ouders. Nu goed, ouders mogen hun waarden, inclusief religie meegeven aan hun kinderen, maar het "totalitaire" kantje in mij vindt toch wel dat ouders niet het recht hebben om hun kind wereldvreemd op te voeden, wars van conflicterende visies in de rest van de samenleving.

Op sommige vlakken is het overigens zelfs feiten versus fictie: vb. creationisme versus evolutieleer.
Op "waarden"-vlakken, tja, je kan het nog altijd verkeerd vinden dat 2 vrouwen een relatie beginnen en kan op basis van religie dan zelfs de familiebanden verbreken, maar ik vind wel dat er dan nog altijd "bescherming" moet zijn voor die vrouwen of mannen (je kan kinderen bijvoorbeeld niet onterven in dit land voor wat dat waard is).

Van alle dingen is dit toch niet iets waarop je een politieker niet moet `pakken`. Compleet er naast maar de grootteorde is nog min of meer oké.
Mocht ze nu een miljoen gezegd hebben...
Ik vind 'daar op pakken' ook niet volledig gepast.

Maar qua grootte zit je er toch duidelijk langs? De omtrek van de aarde is toch iets van basiskennis, en daarover gaat het. De helft hiervan is de maximum afstand.

Als het over iets totaal anders zou gaan, bv de afstand tot de maan, daarbij zou ik het veel beter begrijpen als je die afstand zoveel anders inschat.

Van alle dingen is dit toch niet iets waarop je een politieker niet moet `pakken`. Compleet er naast maar de grootteorde is nog min of meer oké.
Mocht ze nu een miljoen gezegd hebben...
De omtrek van de Aarde toch ook wel een redelijk basic feit en om dan te gaan antwoorden met een getal dat groter is dan de omtrek van de Aarde, tja dan moet ik wel in mijn vuist lachen hoor.

De omtrek van de Aarde toch ook wel een redelijk basic feit en om dan te gaan antwoorden met een getal dat groter is dan de omtrek van de Aarde, tja dan moet ik wel in mijn vuist lachen hoor.
Ik moet dan denken aan Freya en de vierkantswortel van 25. Minister van begroting trouwens.
Of muyters die van 72+35 magisch 117 maakt.
Ook minister van begroting trouwens.

Politiek en intellect heeft niet noodzakelijk een verband . Zoveel is duidelijk.

Oh, maar dat snap ik, maar de media zou daar toch ook eens enige factcheck bij mogen doen. Wat mij betreft bestaan 4 jarige moslim meisjes niet, hooguit 4 jarige meisjes met moslim ouders. Nu goed, ouders mogen hun waarden, inclusief religie meegeven aan hun kinderen, maar het "totalitaire" kantje in mij vindt toch wel dat ouders niet het recht hebben om hun kind wereldvreemd op te voeden, wars van conflicterende visies in de rest van de samenleving.

Op sommige vlakken is het overigens zelfs feiten versus fictie: vb. creationisme versus evolutieleer.

Voor wsl. jouw religie, de katholieke kerk, is dat evenmin fictie.

Dus ik zal ook maar ineens veralgemenen en zeggen dat alle katholieke vlamingen de evolutieleer afwijzen.

Of mag dat enkel als het om moslims gaat?

Terug
Bovenaan