Je kunt ook 130 cash aankruisen. Dus zal wel 130 van CM zijn en 50 euro gratis van dreamland. Blijft CM die je sponsort voor niks, met overheidsgeld
Inderdaad.
Maar wij kregen daar bovenop uit het ziekenhuis ook 2 pakken pampers mee, 17l of zo poepzalf, een doos babyvoeier, vochtige doeken, en nog een zak andere zaken. Met hier en daar een opmerking van de verpleging "doe die doos maar open, dan mag je ze meenemen". zal veel gratis brol inzitten, niet alles.
In the end, doet er niet toe. Het duidt er op dat de 1000 euro startgeld voor wat nodig is?
De werking, ja. De centen die ze uitdelen komen wel degelijk uit de zak van de kinderbijslag die gewoon van de overheidsdotatie komt.
De clue is dat je geen moeite moet doen. Ga naar het kruidvat, scan je kaartje "hier is een pak pampers en een fles zalf". Ga naar de apotheek, "hier is een roze doos" (we hebben voor nummer 3 4 roze dozen gekregen links en rechts...). Ga naar de hema, scan je kaartje "hier is een body". etc
Voor veel van die dingen moet je echt niks doen. Voor de andere dingen minimale effort.
Wat ik vb tenenkrommend is de schoolfactuur. 25 cent voor een melkje. 40 cent voor de middag opvang... Voor september was de factuur 8.55. Dat iemand hem bezig houdt met streepjes te trekken, facturen te maken, ...
En dan nog fiscale attesten maken voor 50 euro op het einde van het jaar...
Onderwijs is gratis, maar dan wel facturen sturen voor 8 euro per maand waarvan je dan via de fiscus nog eens 4 euro per maand kunt recuperen. Ben ik de enige die dat een relatieve waste of time vindt ? Maak dan de melkjes en middag opvang gratis. Of schrap toch in elk geval de fiscale aftrek... Wat een administratie voor niks.
Voor de ouders is het simpel he. Je krijgt in april je attest in doccle. knip plak in taxonweb en 50 euro per kind.
Gewoon schrappen. Kan me moeilijk inbeelden dat je die 8 euro per maand factuur met 4 euro aftrek niet kunt schrappen uit je werking zonder een budgetair gat te slaan. Schrap gewoon de 2 mannetjes die het moeten beheren en je hebt waarschijnlijk terugverdiend.
Just ja, hij is vandaag toegekomen. Ik stuur de kraamhulp wel naar de winkel morgen. Kan ik wat in de tuin werken